قُلْ سِيرُوا فِي الْأَرْضِ فَانْظُرُوا كَيْفَ بَدَأَ الْخَلْقَ ثُمَّ اللَّهُ يُنْشِئُ النَّشْأَةَ الْآخِرَةَ إِنَّ اللَّهَ عَلى‌ كُلِّ شَيْ‌ءٍ قَدِيرٌ

در زمین گردش کنید و بنگرید خداوند چگونه حیات را آفرید. بر اساس آخرین یافته های علم زیست شناسی پایه و اساس حیات از حما مسنون آغاز شد، توده نرم سیاه چسبنده بر روی سفال داغ و پخته ،ماکرو مولکول های آلی زنجیره ای حامل کد های ژنتیکی . زیبا ترین و پر مفهوم ترین کلمه از مشهودات حیات و این نقطه آغاز تکامل حیات است. هدف این سایت آشنائی بیشتر با قرآن مجید و نگاه به آن با دید و عینک علوم طبیعی و فیزیک است و شفاف کردن موضوعات خلقت کیهان در شش روز ، زمین در دو روز و مفهوم هفت آسمان و خلقت آن در دو روز و اقوات در چهار روز از دیدگاه قرآن و مقایسه آنها با آخرین نظریه های علمی است. موضوع مرگ و حیات، قیامت از دید علم فیزیک و قرآن مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد. مقالاتی در این زمینه تقدیم باز دید کنند گان سایت می گردد به علاوه بر اساس کیف بدأ الخلق شما را با بند پایان و حشرات ایران و عجایب خلقت آن اشنا می کنیم و سایت حشرات ایران تنها سایت حشره شناسی با متنوع ترین انواع گونه های راسته بند پایان در خاور میانه با حدود 20000 عکس دست اول و تصویر برداری شده توسط اینجانب که همه آیاتی از خداوند متعال در حیات زمین هستند. آدرس سایت حشرات ایران .insectsofiran.com

CopyRight © سید محمد تقوی اهرمی.

برای آشنائی با رزومه اینجانب اینجا کلیک کنید.

اینستاگرام     hammanmasnun@

s.m.taghaviahrami94[@]gmail.com

کان عرشه علی الماء و رخ داد آن در ابتدای ابداع کیهان

مقدمه نوشتار


کلید فهم آیات مشابه قرآن، فهمیدن درست کلمات و جملات اساسی در رابطه به موضوع خلقت انسان است. چرا خلقت انسان در قرآن از اهمیت ویژه ای برخوردار است. جهان بینی قرآن بر خلقت انسان استوار است. خداوند کیهان را که میخواست خلق کند قبل از آن برنامه و طرح و مدیریت او بر ایجاد آب قرار داشت و کیهان با هدف از پیش تدوین شده خلق شد و هدف خلقت کیهان هم ایجاد حیات و آن هم در زمین بود. کیهان را طوری در شش دوره بسیار کوتاه خلق کرد (این شش دوره بر اساس علم فیزیک تنها حدود سه دقیقه طول کشید و کیهان خلق شد خلق فسوی و ادامه ایجاد کیهان فسوی آن است به مقاله خلقت کیهان در شش روز از نظر علم و قرآن) تا این مهمترین عنصر حیات که آب است را خلق کند. به آیه 7 سوره هود توجه فرمایید.
3ـ وهو الذي خلق السموات  والارض  في ستّة ايام وكان عرشه علي الماء ليبلوكم ايّكم احسن عملاً و لئن قلت انّكم مبعوثون من بعد الموت ليقولنّ الذين كفروا ان هذا الا سحرٌ مبين-خداوند است که سماوات و الارض(کیهان) را در شش دوره خلق فرمود در حالی کان عرشه علی الماء (طرح و برنامه او برای ایجاد آب بود) تا ( حیات را در زمین خلق کند و شما را درون حیات ) تا شما را در احسن عملا بیرون آورد. لیبلوکم ایکم احسن عملا تا شما را بیازماید که کدام به احسن عملا میرسید. اگر گفته شود که شما را بعد از مرگ دوباره زنده می کنیم کافران گویند این امکان ندارد این یک سحر آشکار است.

عرشه علی الماء در کجا صورت گرفت


طرح و برنامه خداوند در کجا قبل از خلق کیهان بر ایجاد آب قرار داشت. مسلما در عالم غیب ماوراء جهان مادی نبوده است. وان من  شىء الا عندنا خزائنه وما ننزله الا بقدر معلوم- و هيچ چيز نيست مگر آنكه مخزن و منبع آن نزد ماست و ما جز به مقدار معين فرو نمى‌ فرستيم‌. ابتدا نور علی النور بود انرژی ناب که منبع اصلی ذرات بنیادی است. این نور بنا بر اراده و خواست خداوند از عالم غیب یا عالم ماوراء جهان مادی و به یک باره و در یک امر الساعه و زمان یک کلمح البصر در جایی که مکان نبود (اولین معضل دانشمندان فیزیک مه بانک کجا اتفاق افتاد، مکان که هنوز خلق نشده بود و زمان هم وابسته به مکان است وجود نداشت هاج و واج و در مانده، ولی قرآن می فرماید ما کیهان را از هیچ آفریدیم یعنی جایی که چیزی نبود. بدیع السموات و الارض( خداوند ایجاد کیهان از عدم و یا هیچ) آن را از عدم به وجود آورد. تا انبساط کیهان هنوز فاصله داریم همه چیز از انبساط کیهان آغاز شد و انبساط کیهان خلق ماده است و ابتدای انشاء حیات در زمین و خلقت انسان ما درباره نظریه قرآن بحث میکنیم و آن را به علم فیزیک ارتباط میدهیم. خوانندگان محترم که به علم فیزیک آشنا هستند میتوانند تفاوت این دو نظریه را پیدا کنند. دو مرحله قبل از انبساط را خداوند در قالب تمثیلی زیبا بیان فرموده و که باید مقایسه کنیم در کدام یک از این دو مرحله عرشه علی الماء ( طرح و برنامه ریزی خداوند برای ایجاد آب اتفاق افتاده است، به عبارتی اندازه دقیق  نور ناب باید تزریق شود و کنترل الیه حرارت در کسری از ثانیه برنامه ریزی شود تا آب بتواند به عنوان عنصر اصلی بروز کند). خداوند دارد جهان مادی را می آفریند. آفرینش جهان مادی در قرآن مراحلی دارد. من وارد جزئیات آن نمی شوم تنها اشاره کوتاهی میکنم تا رسیدن به علی رجعه لقادر که شاه کلید اصلی حیات است، البته آب مرد را نمی گویم تعریف علمی آن را میخواهم بیان کنم که لازمه اش این مقاله است فاصله زیاد است. به مقالات انبساط کیهان از نظر علم و قرآن و همین طور خلقت کیهان از احدیت و صمدیت آغاز شد مراجعه فرمایید. تا جهان بینی خلقت کیهان در قرآن آشنا شوید. منبع ما آیات قرآن است و علم اخترشناسی. من نظرات گذشتگان درباره آیات متشابه را منسوخ شده و از دور خارج شده می دانم، زیرا زمانی که این نظرات اعلام  شد علمی در جهان 1300 سال قبل وجود نداشت و همه تصورات ذهنی و خیالاتی بود که علم آن را روشن کرد.بنابراین ضرورتی نمی بینم به آن منابع اشاره کنم. از موضوع ناچارا دور شدیم برگردیم به اصل مطلب. حال این دو مرحله بین ابداع کیهان از هیچ و فطرهن سماوات و الارض یا به زبان علمی انبساط کیهان قرار دارند که در آنجا طرح و برنامه خداوند اجراء شد.همانطور که فرموده- وان من شىء الا عندنا خزائنه وما ننزله الا بقدر معلوم.


دوره راه هشت گانه


فَإِذا نُفِخَ فِي الصُّورِ نَفْخَةٌ واحِدَةٌ - وَ حُمِلَتِ الْأَرْضُ وَ الْجِبالُ فَدُكَّتا دَكَّةً واحِدَةً - فَيَوْمَئِذٍ وَقَعَتِ الْواقِعَةُ - وَ انْشَقَّتِ السَّماءُ فَهِيَ يَوْمَئِذٍ واهِيَةٌ وَالْمَلَكُ عَلى‌ أَرْجائِها وَ يَحْمِلُ عَرْشَ رَبِّكَ فَوْقَهُمْ يَوْمَئِذٍ ثَمانِيَةٌ. پس آنگاه که در صور به یکباره دمیده شود و عارضه تکه تکه و به کوچکترین واحد ساختاری (ذرات بنیادی) بر کوه ها و زمین تحمیل میشود و فضا برداشته می شود، ملائکه ( قوانین طبیعت درهم یکی) به ملک تبدیل میشوند-و ملک در اطراف هستند به صورت کلی ملک درهم ادغام شده ملائکه است که مفهوم علمی والای دارد و مدیریت و طرح و برنامه خداوند بر مولفه هشت قراردارد است.

دانشمندان فیزیک چگونه فهمیدند که در کیهان مه بانکی به وجود آمد. آنها متوجه شدند که کیهان دارد منبسط میشود، به این نتیجه رسیدند که پس زمانی قبل کیهان کوچکتر بوده و باید آنقدر کوچک و فشرده بوده که با یک نیروی فوق العاده قوی از هم از یک نقطه باز شوند. این طور متوجه شدند که مه بانک وجود داشته است. خداوند هم دقیقا از این مدل استفاده کرده و می فرماید روزی که قیامت می خواهد آغاز شود زمین به کوچکترین واحد ساختاری خود از می پاشد و ستارگان جمع می شوند و فضا در هم می پیچد تا میرسد به ابتدای انبساط و باز هم  فراتر می رود و می رسد به جایی که قوانین طبیعت درهم تنیده شده اند. یعنی در مرحله ای که ریسمان های کوانتومی و کوارک ها دارند خود را آماده میکنند تا عرض اندام کنند. حال علم فیزیک چه میگوید.


معادلات فریدمن میگوید چگالی انرژی ناب در نخستین لحظات تولد کیهان بسیار فشرده بود. بدین معنا که انرژی ذرات بسیار بالا بودند به طوریکه بازآفرینی و تحقیقات در باره آنها از توان علم خارج است. و محدوده پلانک نشان میدهد که زمان و مکان تا کوچکترین واحد زمان بنا به تعریف فیزیک که به زمان پلاک معروف است از ابتدای شروع مه بانک ده به توان منهای چهل و سه 43- 10 ثانیه گذشته و درجه حرارت هم ده به توان سی و دو درجه کلوین 1032 حرارت پلانک.


طبق نظر دانشمندان در این مرحله فقط یک نیروی مادر بوده به نام Primal force . تاکنون یک نظریه جانشین برای این دوره وجود ندارد ولی موری گلمان در سال 1961 روشی برای دسته بندی ذرات کشف شده ارائه داد و نام آن را راه هشتگانه گذاشت که مانند جدول مندلیف مورد قبول علم قرارگرفت وی باتفاق شوانگ نام ریز ذرات را کوارک نامیدند. این ذرات ماهیت مستقل خود را فقط در محدوده پلانگ دارا هستند. مشروح در مقاله عرش خدا بر هشت و علم کوانتوم ملاحظه فرمایید. حال در آیه فوق توجه فرمایید یک نیرو فقط وجود داشته و آن هم ملک است که در این آیه چون قرار است کیهان جمع شود به کناری گذاشته میشود و در این محدوده هشت مولفه حاکم بوده اند. که علم آن را مدل کوارک و راه هشتگانه  نامیده است. در این محدوده خداوند قدر معلوم را مشخص میکند که از آن در مرحله دوم 19 ذره بنیادی که قوانین جاریه طبیعت هستند ایجاد میشوند ولی هنوز درهم ادغام شده هستند. این هشت مولفه که طرح وبرنامه خدا بر آن قرار داشت در مقاله بالا نام برده ام.


مرحله دوم قبل از انبساط کیهان محدوده گات است


علم اختر شناسی بر این عقیده است که در پایان محدوده پلانک محدوده گات است که به محدوده باریونی و محاسبات تقارنی ختم میشود. در اینجا نیروی گرانش خود را از بند Primal force آزاد میکند. گات تئوری تجمیع بزرگ Grand Unified Theorie است. در این محدوده که در حقیقت مکمل دوره پلانک است لحظات قبل از انبساط را بیان میکند که نیروی هسته ای قوی و ضعیف و الکترومغناطیس در هم ادغام شده و آماده جدا شدن هستند. به عبارتی در انرژی عظیم Gev 2.1016 هنوز سه نیروی فوق از هم تفکیک پذیر نیستند. بالای این انرژی  که به درجه حرارت مشخصی وابسته است نیروها در هم ادغام و پائین تر از آن نیروها آزاد می شوند. و تعداد این نیروها 19 تا است. در قرآن در توصیف این مرحله آن را  سقر نامیده و اشاره بسیار زیبایی فرموده که آتش است که پوست را بر میکند یعنی پوسته اتم که پروتون ها و نوترون ها هستند برداشته میشوند و کوارک ها، بوزون ها که این دو ذره بنیادی مه و پایه اتم ها است را درست کرده اند در این محدوده که آتش و انرژی عظیمی حاکم است 19 مولفه که ملائکه هستند برنامه و طرح یا عرش را برعهده دارند.


سَأُصْلِيهِ سَقَرَ-وَمَا أَدْرَاكَ مَا سَقَر- لَا تُبْقِي وَلَا تَذَرُ- لَوَّاحَةٌ لِلْبَشَرِ–عليها تسعه عشر- زودا که او را به سقر در افکنیم و تو چه دانی که سقر چیست، پوسته را دگرگون میکند (برمیدارد) و برمیدارد و بر آن نوزده حاکم است. صحبتی از نگهبان و فرشته نیست و تنها فرموده عدد نوزده حاکم بر سقر است و آیه بعد ادامه این آیه است. در مقاله عدد نوزده در قرآن و علم کوانتوم مشروحا بیان کرده ام.


وما جعلنا اصحاب النار الا ملائكه و ما جعلنا عدتهم الا فتنه للذين كفروا ليستيقن الذين اوتوا الكتاب و يزداد الذين امنوا ايمانا ولا يرتاب الذين اوتوا الكتاب والمومنون وليقول الذين فى قلوبهم مرض و الكافرون ما ذا اراد اللّه بهذا مثلا كذلك يضل اللّه من يشاء و يهدى من يشاء و ما يعلم جنود ربك الا هو و ما هى الا ذكرى للبشر-32 مدثر
کمتر مفسری به این آیه که درست بعد از ذکر کلمه نوزده آمده توجه کرده اند و به آن پرداخته اند. آیه عجیبی است
ما اصحاب آتش را جز از ملائکه قرار ندادیم و عدد آن را هم (اعلام کردیم) که آزمایشی برای کافران است که آنرا دست آویز فتنه قرار میدهند. اعلام این عدد برای به یقین رسیدن اهل کتاب و افزایش ایمان مومنین است. آن هائی که درایمانشان تردید است (در قلب آنها مرض ارتداد و معاند شدن وجود دارد) با خود می گویند منظور خداوند از اعلام این عدد چیست، چه اراده کرده که عدد را فرموده، خداوند این چنین هر کس را بخواهد گمراه میکند و هر کس را بخواهد هدایت میکند و تعداد جنود (لشکر یا کارگزاران خلقت که به عدد نوزده مربوط میشود) را فقط خدا میداند و این سخن جز اندرزی برای مردم نیست.
عدد نوزده هم برای آزمایش انسان ها است که در این عدد و ماهیت آن فتنه انگیزی میکنند و هم برای بیان زیبا ترین رخ داد در کیهان که هم برای مومنین و هم برای اهل کتاب ( مسیحی ها و یهودی ها یا بهتر بگوییم اروپایی ها که سردمدار علوم فیزیک هستند) حجت علمی است تا بر ایمان آنها افزوده شود و مومنین هم بر ایمان خود به یقین برسند حال این رخداد علمی چیست. دقیقا قبل از انبساط این نیروها که دیگر ملک نیستند شکل گرفته اند و همدیگر را در آغوش و منتظر هستند فرمان خداوند بر فطرهن کیهان ابلاغ شوند تا در ذرات بنیادی ماموریت خود را آغاز نمایند. هنگامی که کیهان منبسط می شود ملائکه در آن قرار داده می شوند و با نیرو های دوگانه و سهگانه و چهارگانه ولی هر کدام جفت یکی مخصوص جهان مادی و دیگری جهان ضد ماده که آخرت است به دو مقاله انبساط کیهان از نظر علم و قرآن و همین طور مقاله جهان موازی از نظر علم و قرآن. بنابراین مقدار دقیق تزریق انرژی ناب از احدیت و صمدیت باعث نسبت 75 درصد هیدروژن و 25 درصد هلیوم پس از حدود سه دقیقه گردید. دانشمندان اتفاق نظر دارند که اگر این مقدار کمی بیشتر و یا کمتر می بود هرگز آبی در کیهان وجود نداشت.

این دو نسبت دقیقا تنظیم شده هستند و برنامه ریزی ذات احدیت در آن تاثیر داشته است. در حقیقت کیهان با این نسبت خلق شد و ادامه خلقت همجوشی هسته ای این دو عنصر است. کهکشان ها دیگر خلق نمی شوند بلکه سامان می یابند. خلق فسوی، خداوند خلق میکند و سپس سامان میدهد. خلق فهدی خلق میکند و به سوی سامان یافتن هدایت میشود. اینکه بسیاری افراد ناآگاه به سبک قرآن و متکی به تخیلات ذهنی کهن تصور می کنند کیهان تا امروز در حال خلق شدن است و خلق زمین در دو دوره هم جزء خلق کیهان است نه به علم اختر شناسی آگاهی دارند و نه درست آیات قرآن را مطالعه کرده اند و به جای خواندن  آیات و تفکر در آنها نظرات گذشتگان را منبع و ماخذ تفکر خود قرار داده اند و آیات متشابه را در مهجوریت علمی قرار میدهند. آگاهانه و یا نا آگاهانه. بنابراین تدبیر و تدوین آب به عنوان اولین مولکول بعد از گاز هیدروژن و هلیوم برای سامان دادن به حیات ایجاد می شود. نقش آب به عنوان ماء دافق و ماء مهین در حیات اولیه هدف نهایی خلقت کیهان است که متاسفانه به آب مرد وصلش کرده ایم چون گذشتگان چنین خواستند و آیات متشابه قرآن فدای نظر گذشتگان شد. این مقاله مشخص کردیم که عرشه علی الماء در ابتدای خلقت کیهان و در تحولات انرژی ناب که نورعلی النور بود ایجاد شد. ضمنا مقدمه ای است بر مقاله انه علی رجعه لقادر به آب جهنده  و علم شیمی است که در شرف تدوین است. سید محمد تقوی اهرمی اول مرداد 1399.

 

 

بازدید: 1193

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید