قُلْ سِيرُوا فِي الْأَرْضِ فَانْظُرُوا كَيْفَ بَدَأَ الْخَلْقَ ثُمَّ اللَّهُ يُنْشِئُ النَّشْأَةَ الْآخِرَةَ إِنَّ اللَّهَ عَلى‌ كُلِّ شَيْ‌ءٍ قَدِيرٌ

در زمین گردش کنید و بنگرید خداوند چگونه حیات را آفرید. بر اساس آخرین یافته های علم زیست شناسی پایه و اساس حیات از حما مسنون آغاز شد، توده نرم سیاه چسبنده بر روی سفال داغ و پخته ،ماکرو مولکول های آلی زنجیره ای حامل کد های ژنتیکی . زیبا ترین و پر مفهوم ترین کلمه از مشهودات حیات و این نقطه آغاز تکامل حیات است. هدف این سایت آشنائی بیشتر با قرآن مجید و نگاه به آن با دید و عینک علوم طبیعی و فیزیک است و شفاف کردن موضوعات خلقت کیهان در شش روز ، زمین در دو روز و مفهوم هفت آسمان و خلقت آن در دو روز و اقوات در چهار روز از دیدگاه قرآن و مقایسه آنها با آخرین نظریه های علمی است. موضوع مرگ و حیات، قیامت از دید علم فیزیک و قرآن مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد. مقالاتی در این زمینه تقدیم باز دید کنند گان سایت می گردد به علاوه بر اساس کیف بدأ الخلق شما را با بند پایان و حشرات ایران و عجایب خلقت آن اشنا می کنیم و سایت حشرات ایران تنها سایت حشره شناسی با متنوع ترین انواع گونه های راسته بند پایان در خاور میانه با حدود 20000 عکس دست اول و تصویر برداری شده توسط اینجانب که همه آیاتی از خداوند متعال در حیات زمین هستند. آدرس سایت حشرات ایران .insectsofiran.com

CopyRight © سید محمد تقوی اهرمی.

برای آشنائی با رزومه اینجانب اینجا کلیک کنید.

اینستاگرام     hammanmasnun@

s.m.taghaviahrami94[@]gmail.com

ماء مهین و ماء دافق و فرق آن ها از نظر علم زیست شناسی و قرآن


مقدمه نوشتار


کلمه ماء در قرآن در تمامی آیات معنی آب می دهد. همین آبی که با آن سر و کار داریم می نوشیم و حیات موجودات زنده به آن وابسته است با فرمول شیمیایی H2O. گذشتگان در حدود هزار سال قبل بر اساس فهم و دانش آن زمان هر کدام تفسیری بر کلمه آب بیان داشته اند. امروزه هم تقریبا تمامی مفسرین آب را مطابق آن نظرات که بر باور ما نشسته  تکرار می کنند. در حقیقت مفسرین ناقل نظرات گذشتگان هستند و خود نظریه جدیدی بر آن اضافه نکرده اند و همه تکرار مکررات هستند. به قول آیت الله جوادی آملی تولید علم نداشته ایم ولی دلالی علم رواج گسترده ای داشته است.

چه در حوزه  و چه در دانشگاه  البته در زمینه نظریه پردازی علمی درباره پیدایش حیات، پیدایش کیهان و زمین و در حقیقت آیات متشابه که تمامی با علوم طبیعی سر و کار دارند، همان نظرات کهن مرتبا نقل و به نسل بعد انتقال داده می شود و سعی نمی شود آن ها را با علم  روز مقایسه کرده و به تولید نظریه جدید و تغییر نظرات گذشتگان بپردازیم. ماء مهین و ماء دافق را آب مرد تفسیر می کنند. ذهنیت عامه مفسرین که از دیدگاه گذشتگان شکل گرفته در تفسیر این دو کلمه رخداد به دوران حال بر می گردد در صورتی که این کلمات به خلق اولیه و در زمین حدود سه و نیم میلیارد سال گذشته مربوط می شود که اولین نطفه حیات خلق شد اگر با  دید علم روز زمین شناسی و زیست شناسی به مفهوم این دو کلمه نگاه کنیم و خود را از بند نظرات کهن که بر پایه  علم روز آن زمان مطرح شده  رها سازیم و نظرات کهن را در آن ها دخالت ندهیم همه اعجاز شگفت انگیز قرآن آشکار می شود. در حقیقت انحصار نظر گذشتگان قرآن را در مهجوریت علمی قرار داده است و گناهی نابخشودنی در قرآن است.

ماء دافق و ماء مهین دو مقوله جدا هستند که ارتباط تنگاتنگی با هم دارند. در زمین اولیه و در سنگ رس داغ و از رسوب سیاه نرم و نه از آب مرد و در زمان کنونی. به آیات مربوطه توجه فرمایید. این یک نظریه علمی است که در قرآن به آن اشاره شده و من برای اولین بار در تاریخ اسلام آن را مطرح میکنم و ارتباط آن را با آخرین دستاوردهای علم زیست شناسی و میکروبیولوژی بیرون آورده ام. رسوب سیاه رنگ و آب دفع شده از مکانیسم درون لایه های سنگ رس آن هم در محیط کم آب (ماء مهین) نظریه علمی کاملا جدید و قابل ارائه در محافل علمی است که متاسفانه  این شرایط برای نظریه پردازی در کشور فراهم نیست. من آن را در سایت خودم منتشر می کنم و مطمئن هستم که نظریه من را یک دانشمند زیست شناسی از غرب بنام خودش اعلام خواهد کرد. تنها به عنوان یک سند و تشحیذ ذهن در سایت منتشر می کنم در تمامی مقالات من در این سایت موضوعات کاملا  نو و برای اولین بار مطرح شده است. مهم این است که نظر قرآن در محافل علمی جا بیفتد. من در صدد کسب امتیاز علمی نیستم و هدف شناسائی علمی آیات متشابه است.


ماء دافق کلید پیدایش حیات در زمین اولیه


در تمامی مباحث مطرح شده درباره ماء دافق که تنها یک بار در قرآن و در آیه 8 و9 سوره طارق بیان شده برای تطبیق آیات با  نظر گذشتگان عمل ناپسندی با این آیات صورت می گیرد و در همه جا این حرکت مشاهده می شود و همه از روی هم  کپی برداری می کنند. زیرا مبنای درک و مفهوم آیات را بر نظر گذشتگان بنا نهاده اند و آیات اول سوره و دو آیه بعد را از قلم می اندازند تا دچار تناقض نشوند. به آیات اول تا 10 سوره توجه فرمایید. همه این آیات بهم ارتباط دارند. به مقاله طارق سیستم حفاظتی تک سلولی های اولیه حیات است ملاحظه فرمایید


وَالسَّمَاء وَالطَّارِقِ- وَمَا أَدْرَاكَ مَا الطَّارِقُ- النَّجْمُ الثَّاقِبُ- إِن كُلُّ نَفْسٍ لَّمَّا عَلَيْهَا حَافِظٌ- فَلْيَنظُرِ الْإِنسَانُ مِمَّ خُلِقَ- خُلِقَ مِن مَّاء دَافِقٍ- يَخْرُجُ مِن بَيْنِ الصُّلْبِ وَالتَّرَائِبِ- إِنَّهُ عَلَى رَجْعِهِ لَقَادِرٌ- يَوْمَ تُبْلَى السَّرَائِرُ.

قسم به آسمان و طارق – تو چه دانی که طارق چیست- نور ستاره نجم نفوذ کننده (نور ستاره که نفوذ کننده است) در آن- این قسم خداوند در چه ارتباط است  و چرا  چنین  قسمی یاد می کند اول به بینیم  طارق چه می تواند باشد و دوم دلیل این قسم به کجا برمی گردد. سماء آسمان زمین است که پیوند مستحکمی با طارق دارد و حفاظی برای کل نفس است. چرا سماء زمین است زیرا در آیات بعدی می خواهد  وارد خلقت حیات  شود  و خلقت حیات هم در زمین اتفاق افتاده است.

طارق تاریکی است که نور ستاره (نجم الثاقب) در آن نفوذ می کند و این تاریکی  صفت آسمان زمین در بدو خلقت آن است. پدیده ای مهم که در حیات زمین نقش موثری داشته است. حال قسم به چه  بر می گردد به کل نفس لما علیها حافظ. تمامی نفوس اولیه حیات در زمین توسط سماء طارق محافظت می شده. مطلب بسیار مهمی است که خداوند به سماء و طارق قسم می خورد که همه نفوس اولیه حیات مورد محافظت واقع شده بودند و البته در زمین اولیه امروزه هم حیات با سماء کنونی ازن حفظ می شود ولی طارق نیست ولی آن زمان طارق بوده است

حال می رسیم به اصل آیه - پس (تمامی آیات قبل می خواهد این مطلب را بیان کند که از کلمه فلینظراستفاده شده پس (رابط این مطلب با مطالب قبلی ف = پس است) انسان بنگرد که در چه آفریده شده- در آبی جهنده و بیرون رونده خلق شده که از بین دو  جسم سخت و نرم بیرون رانده می شود- يَخْرُجُ مِن بَيْنِ الصُّلْبِ وَالتَّرَائِبِ-یخرج مصدر آینده در گذشته است به همان زمان بر می گردد و نه به حال که بیان گر نقش زمان در ابتدا و انتهای رویداد است برای روشن شدن بهتر اینکه خداوند چرا از کلمه یخرج که برخی را به اشتباه انداخته که زمان حال در کار است متنی از روزنامه اطلاعات  در مصاحبه  مریم شهبازی با  دکتر محمد علی موحد درباره مولانا  بطور نمونه انتخاب کرده ام که زمان حال را در گذشته بیان می کند که نمونه آن در ادبیات ما فراوان است. چنین آمده" مولانا متولد 604 است دیدار او با شمس در آستانه چهل سالگی بوده است و او تا سال 672 هم زنده است". کلمه هنوز هم زنده است زمان آینده در گذشته را بیان می کند که در ادبیات فراوان یافت می شود -فَلْيَنظُرِ الْإِنسَانُ مم خُلِقَ که شروع رویداد است که به استناد آیات قبل (و خلق الانسان من صلصال من حما مسنون مترادف است با صلب و ترائب) در زمین اولیه بوده و يَخْرُجُ مِن بَيْنِ الصُّلْبِ وَالتَّرَائِبِ هم پایان آن در گذشته است

آیه بعد إِنَّهُ عَلَى رَجْعِهِ لَقَادِرٌ- يَوْمَ تُبْلَى السَّرَائِرُ. او(خداوند قادر است آن را بر گرداند چه چیز را قادر است برگرداند. اگر ما ماء دافق را آب مرد تفسیر کنیم معنی این می دهد که خداوند قادر است آب مرد که بیرون جهیده را بر گرداند. يَوْمَ تُبْلَى السَّرَائِر-این برگشت در روز قیامت است. بنابراین این حیات است که بر گردانده می شود و نه آب مرد. مفسرین محترم هم سعی می کنند تا يَخْرُجُ مِن بَيْنِ الصُّلْبِ وَالتَّرَائِبِ آن طرف تر نروند تا به نظر گذشتگان خللی وارد نشود


حال علم جدید زیست شناسی و برخی از آیات در این مورد چه می گویند. صحبت از جسم سخت است و جسم نرم که آبی با ماهیت بیرون روندگی و جهندگی از بین این دو خارج می شود. دو جسم هستند منفک از هم و از بین این دو جسم آبی جهنده خارج میشود. وَلَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنسَانَ مِن صَلْصَالٍ مِّنْ حَمَإٍ مَّسْنُونٍ-درحقیقت ما انسان را درصلصال و از حما مسنون آفریدیم. صلصال سخت است و حما مسنون توده نرم. آب دافق چه نقشی داشته است. نقش بسیار برجسته و مهم بدون آب دافق حیات امکان پذیر نبوده است. خداوند بزرگترین پدیده و رخداد ایجاد نطفه حیات که همان ژن  اولیه است را مثال می زند و ما سطح علمی آیات را تا  آب مرد کاهش داده ایم.

ما با خود فکر نمی کنیم که خداوند با آب مرد چکار دارد مگر زن در ایجاد نطفه نقش نداشته است. اصلا فکر نمی کنیم که مفسرین هزارسال قبل اطلاعی از ایجاد نطفه اولیه حیات در زمین اولیه نداشته اند که ما تصورات ذهنی آنها را محکم چسبیده ایم و مرتبا صلب و ترائب را بالا و پایین می بریم آن را به استخوان تبدیل کرده ایم و هنر ما در تولید علم در این مورد این است که مرتبا استخوان را بالا و پایین میبریم تا به جای تولید آب مرد برسیم شاید با علم زیست شناسی تطابق پیدا کند. به مقاله صلب و ترائب و خطای برداشت قدما وموخرین مراجعه فرمائید.

ماء مهین شرایط ایجاد حیات در زمان خلق نطفه الیه حیات است و به ماء دافق ارتباطی ندارد. هر دو آب هستند همین آب که با آن دستمان را  می شوییم که یک دنیا مفاهیم علمی جدید ارزنده  در آن نهفته است. ماء مهین معنی آب کم می دهد. حیات در محیطی ایجاد شده است که  آب به صورت مولکول ها خود را نشان می داده  نه به صورت دریا و اقیانوس. آیا این اعجاز قرآن نیست.


آخرین نظریه علم زیست شناسی و تکامل موجودات در پیدایش حیات اولیه چه میگوید. نطفه اولیه حیات در بین لایه های سنگ رس که به عنوان کاتالیزاتور تشکیل مولکول های RNA را تسهیل و به ثمر نشاند، ایجاد شد .انرژی لازمه برای واکنش شیمیایی را حرارت داغ سنگ رس تامین نموده است. داغ بودن سنگ رس باعث تبخیر آب بیرون رونده از بین مولکول های مونومر شده است. قرآن چه می فرماید


زمین در دو دوره  خلق و پوسته جامد یا لایه بیرونی بالای آن قرار می گیرد و بر روی آن چهار دوره اقوات برنامه ریزی می شود.   پیدایش زمین و تئوری جدید از نظر قرآن. آیات 9 و 10 سوره فصلت. سطح خارجی زمین هنوز داغ است و صلصال الکلفخار و حما مسنون در آن زمان رخ میدهد غذای موجودات زنده  از اسید های آمینه، قندها، چربی ها، و نوکلئوتیدها تشکیل شده اند. رسوب سیاه  و نرم در درون لای های کریستال سنگ رس که به ایجاد نطفه اولیه حیات منجر شد در زمین اولیه و قبل از پیدایش اکسیژن و جو زمین رخ داده است. خلق الانسان من نطفه. انسان را خداوند از نطفه خلق کرد. نطفه آب مرد نیست مولکول زنجیره ای ریبونوکلئیک اسید یا RNA است که همان ژن اولیه حیات است. اسیدهای آمینه با هم ترکیب میشوند و مولکول های زنجیرهای به وجود می آیند که همان پروتئین ها هستند. هر مولکول اسید آمینه و یا نوکلئوتیدها که از حالت مونومر یا تکی به حالت پلیمر یا زنجیره ای تبدیل می شوند باید یک مولکول آب را از بین واکنش شیمیایی خود بیرون کنند و این آب باید به محض ایجاد از محیط واکنش بیرون رانده شود وگرنه واکنش تبدیل مونومر به پلیمرها که همان مولکول اولیه نطفه یا ژن هستند برگشت پذیر می شدند و حیات نمی توانست ایجاد شود.

این آب در پیدایش حیات نقش اساسی بازی میکند. حال این آب در کجا رخ داده. از بین رسوبات پلیمر که بصورت توده سیاه  در لایه های سنگ رس رسوب کرده اند به  بیرون رانده می شود و در درون رسوب حما مسنون ماکرومولکول های زنجیره ای حیات شکل می گیرند. نطفه اولیه به این صورت بوده است

پروبیوت ها یا باکتری های کهن که پانصد میلیون سال حاکمیت زمین را در اختیار داشتند و آسمان طارق حفاظ لازم را برای تداوم حیات آن فراهم می کرد این باکتری یک نفس بوده دوم باکتری های غیرهوازی و بعد از آن سیانو باکتری ها که هرکدام  پانصد میلیون سال حیات را در کره زمین به پیش می بردند  و سماء طارق هم هم چنان نقش حافظ را بازی می کرد. ظلمات ثلاثه در قرآن و خلقت انسان . خداوند به این سه نفس اولیه حیات که پایه موجودات زنده کنونی اعم از جانوران و گیاهان از آنها سرچشمه گرفتند قسم یاد می کند -. إِن كُلُّ نَفْسٍ لَّمَّا عَلَيْهَا حَافِظٌ. چه چیزی بر آن ها (کل نفس) حافظ بوده است در آیات فوق تفکر و تعمق داشته باشیم. قسم به سماء و طارق که تو نمی دانی چیست. تاریکی بوده که نور ستاره نجم الثاقب (ستاره نفوذ کننده در قالب تمثیل بیان شده و منظور نور ستاره ای است که نفوذ می کند) در آن نفوذ می کند. اگر تاریکی نبود نجم الثاقب ماهیت نفوذ کنندگی نداشت. آیا این قسم های عجیب و مهم برای توصیف آب مرد بوده است از خداوند متعال شرم کنیم و تصورات خود را اصلاح کنیم. دوره تفکرات کهن بسر آمده  با دید علمی به آیات متشابه نگاه کنیم تا  افرادی مانند امثال سروش ها نتوانند محیط مناسب رشد خود را پیدا کنند و جوانان ما به حقانیت قرآن ایمان بیاورند. ما سد راه دستیابی به حقایق قرآن شده ایم وای برما  که  قرآن را مهجور قرار داده ایم جواب خداوند را در روز قیامت چگونه بدهیم. انشاء الله خداوند متعال درک و فهم مفاهیم عالیه آیات متشابه بویژه درباره خلقت حیات به ما عنایت فرماید. در خاتمه اشاره کنم که صلصال و حما مسنون توصیف علمی پدیده حیات است و صلب و ترائب که همان است توصیف صفتی آن است. علم زیست شناسی در کشف این امور به ما کمک میکند به علم اعتقاد داشته باشیم خداوند خود خالق این علم است و میداند چه میگوید. سید محمد تقوی اهرمی دی ماه 1397 ویرایش جدید تیر ماه 1399اصلاحیه جدید آذر 1401

بازدید: 3065

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید