قُلْ سِيرُوا فِي الْأَرْضِ فَانْظُرُوا كَيْفَ بَدَأَ الْخَلْقَ ثُمَّ اللَّهُ يُنْشِئُ النَّشْأَةَ الْآخِرَةَ إِنَّ اللَّهَ عَلى‌ كُلِّ شَيْ‌ءٍ قَدِيرٌ

در زمین گردش کنید و بنگرید خداوند چگونه حیات را آفرید. بر اساس آخرین یافته های علم زیست شناسی پایه و اساس حیات از حما مسنون آغاز شد، توده نرم سیاه چسبنده بر روی سفال داغ و پخته ،ماکرو مولکول های آلی زنجیره ای حامل کد های ژنتیکی . زیبا ترین و پر مفهوم ترین کلمه از مشهودات حیات و این نقطه آغاز تکامل حیات است. هدف این سایت آشنائی بیشتر با قرآن مجید و نگاه به آن با دید و عینک علوم طبیعی و فیزیک است و شفاف کردن موضوعات خلقت کیهان در شش روز ، زمین در دو روز و مفهوم هفت آسمان و خلقت آن در دو روز و اقوات در چهار روز از دیدگاه قرآن و مقایسه آنها با آخرین نظریه های علمی است. موضوع مرگ و حیات، قیامت از دید علم فیزیک و قرآن مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد. مقالاتی در این زمینه تقدیم باز دید کنند گان سایت می گردد به علاوه بر اساس کیف بدأ الخلق شما را با بند پایان و حشرات ایران و عجایب خلقت آن اشنا می کنیم و سایت حشرات ایران تنها سایت حشره شناسی با متنوع ترین انواع گونه های راسته بند پایان در خاور میانه با حدود 20000 عکس دست اول و تصویر برداری شده توسط اینجانب که همه آیاتی از خداوند متعال در حیات زمین هستند. آدرس سایت حشرات ایران .insectsofiran.com

CopyRight © سید محمد تقوی اهرمی.

برای آشنائی با رزومه اینجانب اینجا کلیک کنید.

اینستاگرام     hammanmasnun@

s.m.taghaviahrami94[@]gmail.com

بیگ بانگ و نظریه پیدایش جهان مادی در قرآن

مقدمه

قرآن در باره چگونگی پیدایش جهان مادی نظریه خاص خود را دارد عدم آگاهی علمی در باره رخداد بیگ بانک و آیات متشابه قرآن در این زمینه منجر به بحث های می شود که خواننده مقالات در سایت ها نمی تواند استنباط کند که بالاخره قرآن بیگ بانگ را چگونه توصیف کرده و هیچ اشاره ای به آیات بسیار مهم و علمی در قرآن نمی شود. وجای تاسف است که دیدگاه قرآن در پیدایش جهان مادی به همان سرنوشت سایر بحث های علمی قرآن شده که واقعیت پشت پرده نا آگاهی نسبت به آیات قرآن پنهان است. باید نظر قرآن را از بین آیات مهم پیدایش جهان مادی بیرون آورد و سپس با علم روز مقایسه نمود. به نظر من اشکال در فهم معانی کلمات کلیدی در این زمینه است. لطفا قبل از مطالعه این نوشتار به خلقت کیهان از احدیت و صمدیت آغاز شد مراجعه فرمائید

آیه 30 سوره انبیاء و بیگ بانک


مثالی بزنم از آیه 30 سوره انبیاء - أَوَلَمْ يَرَ الَّذِينَ كَفَرُوا أَنَّ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ كَانَتَا رَتْقًا فَفَتَقْنَاهُمَا وَجَعَلْنَا مِنَ الْمَاء كُلَّ شَيْءٍ حَيٍّ أَفَلَا يُؤْمِنُونَ- ترجمه کنونی-آيا كسانى كه كافرند نمى‏ دانند كه آسمان‌ها و زمين پيوسته بود و ما از هم بازشان كرديم و هر چيز زنده ‏اى را از آب آفريديم پس چرا ايمان نمى ‏آورند؟-اولم یرا را نمی دانند ترجمه شده که معنی درست آن آیا کافران نمی بینند و سماوات و الارض قابل مشاهده است. با توجه به آیات بعد که در باره پیدایش زمین است هفت آسمان جو زمین معنی می دهد و نه کیهان ، کانتا رتقا ففتقنا به هم پیوسته بودند و هما ضمیر مثنی است این دو را از هم جدا کردیم یعنی بعد از جدا کردن هر دو با ماهیت مشهود به روند تکامل ادامه می دهند. سپس اشاره به پیدایش آب و حیات بعد از جدا شدن می کند. بیگ بانک دو جزء نبودند که خداوند آن ها از هم جدا کند بلکه یک مجموعه بود که باز می شود، جدا نمی شود. یک محیط بسته و فشرده بود که باز شد ،فطرهن شد و به محض باز شدن ماده خلق می شود و آب بعد از بیگ بانک نقشی نداشته تا هیدروژن و هلیوم میلیارد ها سال بعد در زمین از هم جوشی این دو عنصر در زمین مذاب سایر عناصر حیاتی خلق شدند و بخارآب نخستین مولکول حیات ایجاد و همراه گازهای آمونیاک، گاز هیدروژن، متان از زمین گداخته خارج و دور زمین نخستین جو زمین را تشکیل می دهند.

اگر توجه کنیم کسانی که این آیه را با کشف عجیب خود به بیگ بانگ ربط داده اند و بین آن ها فیزیکدان هم دیده می شود اول آیات بعدی را مطالعه نکرده اند دوم مفهوم کلمات کلیدی در آیه را درست نفهمیده و به بیگ بانک هم نا آشنا بودند. آیات بعدی هم مطالعه کنیم ونگاه کنیم که چگونه یک آیه از سایر آیات مربوطه جدا می کنند و لطمه به حیثیت علمی قرآن می زنند آیه 31.

وَجَعَلْنَا فِي الْأَرْضِ رَوَاسِيَ أَن تَمِيدَ بِهِمْ وَجَعَلْنَا فِيهَا فِجَاجًا سُبُلًا لَعَلَّهُمْ يَهْتَدُونَ – (پس از جدا شدن جو زمین و زمین) در زمین پوسته جامد را قرار دادیم تا از لرزش زمین جلوگیری کند(شما را نلرزاند)و بر روی آن فراخ راه (بزرگراه) قرار دادیم باشد که راه یابند-آیه 32 - وَجَعَلْنَا السَّمَاء سَقْفًا مَّحْفُوظًا وَهُمْ عَنْ آيَاتِهَا مُعْرِضُونَ-و برای جو زمین سقف حفاظت شده قرار دادیم ولی از این همه آیات روی گردانند ( عظمت خداوند را درنمی یابند). توجه می فرمائید آیه 30 آیه نخست رخداد خلقت زمین است. آیات9 تا 12 سوره فصلت هم دقیقا مانند این آیات است و این نشان می دهد که ربط دهندگان آیه 30 به بیگ بانگ با آیات قرآن در باره پیدایش زمین هم بیگانه هستند.


ایجاد کیهان از هیچ


هیچ، نبود ماده است بَدِيعُ السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضِ وَإِذَا قَضَى أَمْرًا فَإِنَّمَا يَقُولُ لَهُ كُن فَیکون-خداوند ایجاد کننده کیهان از هیچ و آنگاه که امر یا فرمان او بر ایجاد مقتضی گردد گوید باش و می شود. سماوات و الارض به دو معنی در قرآن آمده کیهان و هفت آسمان جو و زمین و اینجا با توجه به سیاق آیه و ابداع ایجاد از هیچ منظور کیهان است. کلمه واذا قضی امرا وقتی که امر خداوند با برنامه ریزی از پیش تدوین شده مقتضی اجراء گردد امر صادر می گردد. پرفسور واینبرگ در کتاب سه دقیقه اول ترجمه محمد رضا خواجه پور در عنوان فصل ابداع جهان از عبارت "دستور طبخ یک جهان سوزان" را آورده است که مفهوم همان یقول له کن فیکون در پیدایش کیهان را می دهد. قبل از ابداع کیهان هیچ حاکم بود یعنی ماده ای وجود نداشت و هیچ از تعاریف مادی است و ارتباطی با عدم و نیستی ندارد که فلاسفه خود را با آن کلمات مشغول کرده اند. آن ها با علم روز شیی را تفسیر می کردند و لاشیی را هم بر آن اساس هیچ چیز می دانستند. شیی غیر مادی هم چیز می دانستند. ولی اکنون ما می دانیم که شیی ماده است و لا شیی خالی از ماده که محدوده قبل از بیگ بانگ است که قرآن می فرماید آن محدوده از آن خداوند است و کیهان را از غیب و با یک امر استثنائی خلق کردم.

وَ لِلَّهِ غَيْبُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ وَ ما أَمْرُ السَّاعَةِ إِلاَّ كَلَمْحِ الْبَصَرِ أَوْ هُوَ أَقْرَبُ إِنَّ اللَّهَ عَلي كُلِّ شَيْ ءٍ قَديرٌ -غیب سماوات و الارض ( جائی که کیهان نبود) متعلق به خدا است و امر او نبود مگر در یک آن و در یک چشم به هم زدن و یا کمتر از آن رخ داد که خدا بر تمام ماده (ایجاد آن) قادر است. امر الساعه مفهوم همان خلق الساعه می دهد خلق به یک باره در کیهان امر خداوند همراه بارقه ای از نور ناب به یک باره متجلی می شود و مه بانک رخ می دهد و این جا امر به یکباره و سریع. ساعه در قرآن به مفهوم قیامت و زمان آمده است. در این آیه الساعه به یکباره معنی می دهد امری که به یکباره حادث می شود از کجا از جائی که هیچ بود از غیب السماوات و الارض.

غیب چند وجه معنی می دهد که در نوشتار-خلقت کیهان از هیچ نظر علوم طبیعی و قران-شرح داده ام. الساعه در قرآن قیامت هم معنی می دهد و بیشترین استفاده از این کلمه در رخداد قیامت است، قیامت تنها مرحله زنده شدن مرده ها است با چند مرحله نفخ فی الصور رخ می دهد و ادامه این دنیا ی مادی ما است. انّا کُلَّ شَىْء خَلَقْناهُ بِقَدَر- وَ ما أَمْرُنا إِلاّ واحِدَةٌ کَلَمْح بِالْبَصَر همانا ما جهان مادی را(کل شیی همه ماده) با برنامه تدوین شده خلق کردیم و امر ما نبود مگر در یک آن، یک پلک زدن که معنی امر الساعه می دهد.
قرآن کتاب علوم تجربی نیست که موضوع بیگ بانگ را یک جا شرح بدهد. شیوه طرح مطالب علمی آن هم به صورت تشبیه در آیات متعدد بیان شده ما باید تمام آیات متشابه مربوط به سموات و الارض را مطالعه و و دسته بندی کنیم و آیات مربوط به کیهان را جدا و هر کدام از آیات را در سه گروه قرار دهیم بدیع السماوت و الارض ابداع بصورت ایجاد از هیچ است چرا که کیهان هنوز بوجود نیامده و ماده شکل نگرفته است، فاطر السماوات و الارض انبساط کیهان و خلق السماوات و الارض فی سته ایام. خداوند به سه مرحله ایجاد کیهان به تفکیک و جدا از هم اشاره می فرماید. بدیع ایجاد کننده از هیچ. فاطر باز کننده کیهان و خلق کیهان در شش روز. خلق ایجاد ماده از مواد مرحله قبل. خلق همیشه معنی ایجاد از چیزی که وجود دارد و برای نخستین بار رخ می دهد. حال به کمک علم اختر شناسی این سه مرحله را کنار هم می گذاریم و تاویل این آیات برای ما روشن می شود. خداوند خالق علم است و به هرکس که تلاش کند می دهد. اینکه ما بگوئیم علم در غرب ایجاد شده و معتبر نیست و ممکن است تغییر کند. منطق نا درستی است. ما تلاش نکردیم و سر در لاک خودمان و غرق در تخیلات ذهنی گذشتگان بودیم و از علم روز عقب افتاده ایم. بعلاوه مسیحیان و یهودیان اهل کتاب هستند و مسائل سیاسی ایجاد شده را با این اصل مخلوط نکنیم. علم نزد اهل کتاب رونق گرفت و نه کمونیست ها. دشمنی غرب با اسلام جای خودش، بیان واقعیت هم جای خود. به آیه انبساط کیهان توجه فرمائید.


الحَمْدُ لِلّهِ فاطِرِ السَّماواتِ وَ اْلأَرْضِ جاعِلِ الْمَلائِکَةِ رُسُلاً أُولي أَجْنِحَةٍ مَثْني وَ ثُلاثَ وَ رُباعَ يَزيدُ فِي الْخَلْقِ ما يَشاءُ إِنَّ اللّهَ عَلي کُلِّ شَيْ‏ءٍ قَدير - ستايش مخصوص خداوندي است که باز کننده آسمان ها و زمين (کیهان) است ملائکه را رسولاني در آن قرارداد که داراي بال هاي (قدرت یا نیرو) دو گانه و سه‏ گانه و چهارگانه هستند، او هر چه بخواهد در آفرينش مي‏ افزايد، و او بر هر چيزي تواناست. انبساط کیهان، آیه بسیار جالب و پر معنی است در آیه اول خداوند صاحب کیهان است و او کسی است که آن را باز کرد، رَبُّ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ الَّذِي فَطَرَهُنَّ . فاطر معنای خاص خود را در قرآن دارد باز کننده، حدود کمتر از یکصد سال کلمه تورم کیهانی یا انبساط به علم فیزیک راه یافته است خداوند در 1400 سال پیش به این واقعه مهم اشاره و از سه کلمه کلیدی در ایجاد کیهان استفاده کرده است.


بدیع، فاطر و خلق که هر کدام مفهوم خاص خود را دارند و سه مرحله اصلی ظهور کیهان است. بدیع و فاطر هر کدام در لحظه ای بسیار کوتاه ده به توان منهای 43 ثانیه رخ داده است که علم آن را دوره پلانک می نامد یا سینگولاریته که به عربی احدیت و به فارسی تکینگی. پس از آن با انبساط کیهان ماده در شش دوره خلق می شود از ذرات بنیادی ایجاد شده قبل از انبساط خلقت کیهان در شش دوره، برای درک مفاهیم این کلمات علاقمندان می توانند به مقاله خلقت کیهان از هیچ نظرعلوم طبیعی و قران مراجعه فرمایند.


وَهُوَ الَّذِي خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضَ بِالْحَقِّ وَيَوْمَ يَقُولُ كُن فَيَكُونُ قَوْلُهُ الْحَقُّ وَلَهُ الْمُلْكُ يَوْمَ يُنفَخُ فِي الصُّوَرِ عَالِمُ الْغَيْبِ وَالشَّهَادَةِ وَهُوَ الْحَكِيمُ الْخَبِيرُ ۷۳- انعام-او کسی است که کیهان را به حق (واقعیت دارد )خلق کرد در روزی که فرمود باش و شد قول خداوند واقعیت دارد و حق است و روزی که در آن نفخه فی الصور رخ دهد از آن خداوند است. دانای غیب و شهاده و او حکیم و دانا(صاحب علم است) است. دقت شود در خلق کیهان دیگر اشاره به " و اذا قضی امرا فانما یقول له "نشده و فقط به کن و فیکون شروع ابداع کیهان اشاره می کند مشیت خداوند در چهار چوب قضی امرا توسط نفخ فی الصور انجام شد و کیهان ابداع شد به عبارتی و اذا قضی امرا در ابداع کیهان صورت گرفت و خلق کیهان شروع می شود که مرحله بعد از ابداع است و خداوند می فرماید این واقعیت دارد چنین اتفاقی بروز کرده است و شما انسان این را باور کنید و تذکر برای انسان است. روزی که این حادثه رخ داد و قول یا فرمان خداوند بود هم حق است وَلَهُ الْمُلْكُ يَوْمَ يُنفَخُ فِي الصُّوَرِ زمانی که در صور دمیده شد از آن خدا بود.تذکر به فیزیکدانان که کیهان های متوالی یکی پس از دیگری فشرده و سپس باز می شوندواقعیت ندارد خداوند در ابتدای بیگ بانگ حاضر بوده و از غیب آن را مشهود کرد.


دوره پلانک و اشار ه قرآن به جزئیات آن


خداوند احد است و صمد چرا خداوند خود را احد و صمد نامیده است احد تک و احدیت تکینگی است و صمد فشرده چگال و تو پر معنی می دهد که از صفات ذاتی خداوند است همه جهان مادی از احد به تعبیر علم، سینگولار ایجاد شد و آن محدوده فشرده و داغ و تو پر بوده است و لحظه تجلی نور ناب و بدیع السماوات و الارض است- کیهان از احدیت و صمدیت آغاز شد. نور ناب احدیت چنان فشرده و توپر و قدرتمند است که بارقه ای از نور ناب بر کوه مقابل حضرت موسی ع متجلی شد و کوه با خاک یکسان شد. پرفسور واینبرگ مثالی دارد که چگالی انرژی تابش الکترو مغناطیس در دمای صد هزار میلیون درجه لحظه آغاز خلق کیهان بعد از انبساط برابر است با چگالی 8/3 هزار میلیون کیلو گرم بر لیتر و چنان قدرتمند است که اگر کوه اورست از آن ساخته می شد جاذبه گرانشی آن زمین را نابود می کرد. مثال تجلی نور الهی بر کوه برابر حضرت موسی ع چگالی نور نابی است که کیهان از آن ابداع شد و مفهوم صمدیت خداوند در بروز جهان مادی را می رساند.

قرآن مراحل دوره پلانک یا احدیت را در بر گشت کیهان به فطرکم اول مره (لحظه آغازین خلقت کیهان و انبساط کیهان) در هفت باب یا فصل بیان فرموده و آن را درخت زقوم نامیده است. این دوره علم با ریاضیات آن را در زمان ده به توان منهای 43 ثانیه و درجه حرارت ده به توان 32 درجه کلوین و اندازه آن را ده به توان منهای 35متر محاسبه کرده است. زمانی که امر الساعه به وقوع می پیوندد احدیت و صمدیت خداوند که دو صفت ذاتی او است بروز می کند و جهان مادی از این لحظه ایجاد می شود. محدوده احدیت آغاز ابداع جهان مادی و مراحل آن تا انبساط کیهان-

 برای شناخت خداوند با ادراک مادی تنها تا آن محدوده قادر هستیم پیش برویم درست لحظه ای که ما از نور ناب خدا ایجاد شدیم که در آیه انا لله و انا الیه راجعون منعکس شده است. در برگشت کیهان انا الیه راجعون رخ می دهد و ما به صورت ذرات بنیادی در آمده و وارد دوره پلانک می شویم و در انتهای آن (در برگشت انتها است و در بیگ باک ابتدا) به خدا بر می گردیم. ما ذرات بنیادی دوره احدیت بودیم و به همان جا برمی گردیم. قرآن فرا تر از علم فیزیک به دوره پلانک پرداخته است و حتی اندازه پلانک را هم عنوان کرده است. سِلْسِلَةٍ ذَرْعُهَا سَبْعُونَ ذِرَاعًا و آغاز کوانتوم در ابتدای ایجاد کیهان- . این موضوعات برای نخستین بار در جهان اسلام مطرح می شود سید محمد تقوی اهرمی 1/1/2024-مطابق با-11/10/1402

بازدید: 508