خانه

لَقَدْ خَلَقْنَا الانسانَ مِن صلْصال مِّنْ حَمَإٍ مَّسنُونٍ ...

 

قل سیروا فى الارض فانظروا کیف بدأ الخلق

در زمین گردش کنید وبنگرید خداوند چگونه حیات را آفرید. بر اساس آخرین یافته های علمی زیست شناسی پایه واساس حیات از حما مسنون آغاز شد ، توده سیاه رنگ چسبنده بر روی سفال داغ و پخته ،ماکروملکول های آلی زنجیره ای حامل کد های ژنتیکی .زیبا ترین وپر مفهوم ترین کلمه ازمشهودات حیات واین نقطه آغاز تکامل حیات است .هدف این سایت آشنائی بیشتر با قرآن مجید و نگاه به آن با دید وعینک علوم طبیعی وفیزیک است و شفاف کردن موضوعات  خلقت کیهان در شش روز ، زمین در دو روز و مفهوم هفت آسمان  وخلقت آن در دو روز و اقوات در چهار روز از دیدگاه قرآن ومقایسه آنها با  آخرین نظریه های علمی است. به علاوه موضوع مرگ وحیات، قیامت از دید علم فیزیک وقرآن مورد تجزیه وتحلیل قرار میگیرد .مقالاتی در این زمینه تقدیم باز دید کنند گان سایت میگردد به علاوه بر اساس کیف بدأ الخلق شما را با بند پایان وحشرات ایران  وعجایب خلقت آن اشنا میکنیم وسایت حشرات ایران تنها سایت حشره شناسی با متنوع ترین انواع گونه های راسته بند پایان در خاور میانه با حدود 20000 عکس دست اول وتصویر برداری شده توسط اینجانب که همه آیاتی از خداوند متعال در حیات زمین هستند. برای آشنا شدن با شگفتی های خلقت حیات در اختیار مراجعه کنندگان این سایت قرار می گیرد. این سایت  به نام حشرات ایران متعلق به سایت حما مسنون است .امیدواریم مورد توجه بازدید کنند گان قرار گیرد آدرس سایت حشرات ایران .insectsofiran.com

-فهرست مطلب قدیمی 1 و فهرست مطالب قدیمی2 - مقالات قدیمی تردر آیکن نقشه سایت قرار دارد .CopyRight ©    سید محمد تقوی اهرمی.

برای آشنائی با رزومه اینجانب اینجا کلیک کنید. اینستاگرام #hammanmasnun

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

داستان آفرینش در قرآن از دید علوم طبیعی بخش دوم پیدایش زمین

 

مقدمه نوشتار


در بخش نخست این داستان به جهان بینی قرآن در آفرینش کیهان اشاره شد. براساس آیات متشابه قرآن که در بخش نخست اشاره شد خداوند کیهان را که خلق کرد طرح و برنامه او بر ایجاد آب قرار داشت. آب پایه خلق حیات است و حیات هم  پایه  خلق انسان و پایه و اساس خلق حیات هم در جو هفت طبقه زمین است. فاکتور های بیشماری از نظر علم این موضوع را اثبات میکند. قرار گرفتن طبقات جو زمین روی هم و قوانین و فاکتور های درون آن و فاصله دقیق و برنامه ریزی شده خورشید از زمین و کج شدن محور عمود بر گردش مدار دور خورشید به میزان 23 درجه و تثبیت و نگه داری آن حیات را بقا ء می بخشد و جو حیات را درون خود با سقف خود از تشعشعات نور خورشید، امواج الکترومغناطیس، باد های خورشیدی و نفوذ شهاب سنگ های بیشمار که قرآن آن را شیطان مارد نامیده است محفوظ نگه میدارد. کوچکترین انحرافی در اندازه این فاکتور ها حیاتی شکل نمی گرفت. همه این موارد را علم بیان داشته است. قرآن جو هفت طبقه زمین و زمین را که لازمه حیات است را سموات الارض و برخی موارد سبع السموات و در بسیاری از آیات سمائ نام برده است و خلق آن را از خلق حیات و انسان مهم تر بیان فرموده.


أَأَنْتُمْ أَشَدُّ خَلْقًا أَمِ السَّمَاءُ بَنَاهَا - رَفَعَ سَمْكَهَا فَسَوَّاهَا –آیا آفرینش شما مهم تر است یا آسمانی را که بنا نهاد و سقفش را بالا برد و آن را سر و سامان داد. خداوند پایه خلقت حیات را از آغاز خلق ماده میداند از ابتدای انبساط کیهان. فطرنی ایجاد کردن از انبساط کیهان است. بنابراین کره زمین محل سکونت انسان و آزمایش او است و تمامی شواهد در جو زمین و زمین را خداوند به عنوان آیات و یا نشانه های خود به ما تذکر میدهد. دنیا محل اعمال انسان است و آخرت محل امتحان دادن. ربط دادن سموات و الارض و سماء به دنیای خیالی بیرون از زمین ناشی از بی اطلاعی از جهان بینی و فهم قرآن است ما در جهان مادی مجردات نداریم.

بنابراین داستان ما بر اساس علم و قرآن در سموات والارض، سبع السموات و جو زمین است. آیات بیشماری این موضوع را ثابت میکند. اینکه خداوند در آیه ای بیان فرموده که میوه بهشتی برای حضرت مریم فرستاده  موردی ماوراء جهان مادی نیست اراده خداوند بر هر چیزی قرارگرفت از طریق امر خود آن را در جهان مادی اجراء میکند. علم کوانتوم ابزار این کار است. ارتباطی به سماء خیالی ندارد. محل استقرار ماعده  زمین است. از آنجائی که سماء زمین رزق و روزی  حیات را تامین میکند. تشبیهی برای فرستادن ماعده است و خداوند با علم کوانتوم و تله پورتیشن میوه تازه را از یکی از نقاط زمین به محل ارسال میکند. مانند معراج حضرت رسول اکرم(ص) از مکه به بیت المقدس. به مقالات دلیل علمی قرآن در باره هفت اسمان به عنوان جو زمین و همچنین سماوات هفت آسمان و خرافات مراجعه فرمایید.

نکته مهم دیگری که ممکن است برای برخی سوال برانگیز باشد این است که آیا در ستارگان و کهکشان های بیشمار هم حیات وجود دارد. برنامه ریزی خلقت مانند نرم افزاری است که تمامی شرایط بر اساس آن تنظیم شده اگر در سیاره ای شرایط فراهم گردد حیات هم وجود دارد ولی حیات شبیه حیات زمین به گفته بسیاری از دانشمندان بسیار بعید است و این حیات مختص زمین است. اینکه در شهاب سنگ ها مولکول های آلی یافت می شود و در سیاره ای آثاری از حیات کشف می شود طبیعی است شرایط حیات لحظه ای بر اساس نرم افزار تدوین شده خداوند بر آن جرم سماوی فراهم می شود ولی بقاء ندارد و روند حیات قطع میگردد. مولکول های پایه حیات، حیات نیست.


پیدایش زمین از نظر قرآن


در آیه 9 سوره فصلت خداوند به خلقت زمین در دو دوره اشاره کرده است.
قُلْ أَئِنَّكُمْ لَتَكْفُرُونَ بِالَّذِي خَلَقَ الْأَرْضَ فِي يَوْمَيْنِ وَتَجْعَلُونَ لَهُ أَندَادًا ذَلِكَ رَبُّ الْعَالَمِينَ- آیا به کسی که زمین را در دو دوره خلق کرد کافر میشوید و برای او شریک می تراشید او رب العالمین است. دو دوره ای که خداوند اشاره می کند دو دوره منفک از هم هستند، همانطور که در خلقت کیهان در شش دوره در قسمت اول مقاله اشاره شد هر دوره ماهیتا از دوره قبل منفک بوده است. این دو دوره با توجه به آیه بعد تا پیدایش رواسی یا قرار گرفتن پوسته جامد بر روی لایه های زیرین ادامه داشته است. به تصویر زیرن گاه  کنید زمین در حال سرد شدن است و دارد لایه خارجی روی زمین شکل میگیرد و این آیه دقیقا به این لحظه اشاره میکند. وقتی لایه از حالت گداخته به داغ تبدیل شد حدود 150 درجه رخ داد های حیات اتفاق می افتد

بعد از دو دوره پیدایش زمین و ادامه آیه قبل می فرماید. وَجَعَلَ فِيهَا رَوَاسِيَ مِن فَوْقِهَا وَبَارَكَ فِيهَا وَقَدَّرَ فِيهَا أَقْوَاتَهَا فِي أَرْبَعَةِ أَيَّامٍ سَوَاء لِّلسَّائِلِينَ- و قرارداد در زمین و از بالای آن رواسی (پوسته جامد) و برکت را در آن نهاد و غذای مورد نیاز موجوداتی که باید خلق شوند را در چهار دوره مقدر و یا برنامه ریزی کرد. دو نکته مهم در آیه است که مفسرین محترم به آن توجه ای نمی کنند. اول رواسی را کوه معنی میکنند. در صورتیکه کوه ها حدود 200 تا 250 میلیون سال پیش و بر اثر حرکت قاره ها به وجود آمدند و در زمین تازه تولد شده بعد از دو دوره پیدایش کوهی وجود نداشته است. جمله در زمین و از بالای آن رواسی را قرار داد معنی قرار گرفتن پوسته جامد بر روی لایه های گداخته است که سرد میشود و لایه خارجی را تشکیل میدهد و این اشاره به لحظات اولیه پیدایش زمین دارد. دوم قدر با فتحه ق و تشدید دال معنی تقدیر و برنامه ریزی میدهد و خلق کردن و اندازه گیری کردن از لحاظ لغوی معنی نمی دهد. خداوند می توانست بفرماید خلق اقواتها فی اربعه ایام. کلمات خداوند حساب شده بکار برده شده و ما باید همان را ترجمه کنیم، وقتی قدر را خلق معنی می کنیم شبهه فراوان درست میکنیم و بحث شش روز و هشت روز خلقت کیهان را ابداع و اذهان را مشوش می کنیم. این لحظه زمانی را به خاطر داشته باشید که برای داستان ما اهمیت ویژه ای دارد و رخ داد های حیات بر روی همین رواسی صورت میگیرد ولی با فاصله زمانی بسیار. کلمات کلیدی بارک فیها و اقواتها و سواء للسائلین پایه و اساس تمامی آیات متشابه در خلقت انسان است. بارک فیها قرار دادن رس در پوسته جامد است و همه میدانیم که خاک کشاورزی کنونی که برکت خداوند در آن است و حیات زمین بدون آن امکان پذیر نیست 80 درصد پوسته جامد زمین این برکت است که در زمین اولیه به صورت سنگ رس خلق شد و در اثر فرسایش میلیارد ساله نرم شد و با هموس مخلوط شد و امروز ما از آن بهره برداری میکنیم. اقوات هم غذای قابل خوردن برای موجدان اولیه حیات که قرار است خلق شوند.در صلصال و از حما مسنون وغذای کنونی ما منظور نیستوهر چیز جای خودش را دارد.


علم و پیدایش زمین


آخرین نظریه های ارائه شده در تشکیل منظومه شمسی حکایت از این دارد که گاز و غبار کیهانی شامل 75 درصد اتم هیدروژن و 25 درصد اتم هلیوم و ناخالصی به مقدار تنها حداکثر 1 درصد سایر عناصر( در این نسبت نظرات مختلفی وجود دارد ولی همه جمع این دو عنصر را حدود 99 درصد کل عناصر معرفی میکنند) که در اثر انفجار یک ستاره در فضا پخش شدند در نقطه ای تجمع و فشرده شدند و بر اثر نیروی گرانش در حال تشکیل، گاز و غبار در مرکزیت توده ابر خورشیدی جذب شدند و حرکت گردشی و دورانی همه گاز و غبار را در یک سطح بشقاب مانند پهن کرد. گاز های لبه توده ابر خورشیدی سیارات گازی را تشکیل دادند و 99/8 درصد گاز و غبار کیهانی جذب خورشید شد و بقیه غبار چهار سیاره سنگی نزدیک خورشید را تشکیل دادند. در اثر تجمع کلوخه های ریز و میکرو غبارها در یک نقطه داغ و فشرده و بصورت پلاسمای ماده در آمدند و زمین را به وجود آوردند. غبار منظور کلوخه های میکرو شامل اتم  سایر عناصر غیر از دو عنصر اصلی هیدروژن و هلیوم است، مانند مثلا آهن، اکسیژن، کربن و سایر که در ساختار زمین و سیارات سنگی بکار رفتند. خورشید در مرکزیت توده ابر خورشیدی به دلیل حرارت بسیار بالا به همجوشی هسته ای روی آورد و گازهای هیدروژن فراوان به هلیوم تبدیل و امروزه همچنان هیدروژن را میسوزاند و به هلیوم تبدیل می کند و نورافشانی میکند. زمین و سیارات دیگر کلوخه ها یا غبار کیهانی را به خود جذب و فشرده شدند و ابتدا ذوب و سپس گداخته و سرد شدند. در حقیقت نظریه علمی میگوید زمین تنها در یک دوره و از کلوخه ها یا غبار کیهانی به وجود آمد و قرآن می فرماید از دو دوره. نظریه فوق دارای اشکالات فراوانی است. در بدو تشکیل توده ابر خورشیدی همه گاز ها و غبار کیهانی به نسبت مساوی در فضا پراکنده بودند و کلوخه ها به صورت میکرو در گاز و غبار کیهانی که توده ابر خورشیدی را به وجود آوردند تنها کمتر از 0/1 درصد کل را تشکیل میداد. خورشید در مرکزیت خود خیلی سریع تراز سیارات دارای گرانش قوی شد و این گرانش اجازه نمی داد غبار ها جذب سیارات سنگی شوند و یا  دو ذره کلوخه با گرانش خود بهم وصل شوند. این عیب بزرگ این نظریه است که علم برای آن پاسخ  ندارد.


در اثر گرانش قوی مرکز توده ابر خورشیدی درصد بالائی از این ابر خورشیدی جذب خورشید شد بیشتر از 99 درصد جرم منظومه شمسی در خورشید قرارگرفته است. گاز های لبه خارجی توده ابر خورشیدی که فاصله زیادی با مرکز داشتند و نیروی گرانش خورشید در ابتدای تشکیل بر آنها چندان تاثیری نداشت به فضا پرتاب شدند و سیارت گازی را تشکیل دادند. کلوخه ها یکدیگر را جذب و بزرگ تر شدند وسایر کلوخه ها هم بدان پیوستند و سیارت را تشکیل دادند .بر اساس این فرضیه میبایستی میلیون ها سیاره کوچک و بزرگ در فضای بسیار وسیع اطراف خورشید و با فاصله های زیاد تشکل شده باشند و از طرفی دیگر گرانش قوی خورشید اجازه جذب غبار را به این سیارات نمی داد.

آزمایشی اخیرا در آزمایشگاه سرن در خلا انجام شد و یک پر و یک گلوله آهنی را از ارتفاع پرتاب کردند و هر دو با هم به سطح پایین سقوط کردند ولی کسی متوجه موضوع ظریفی در آن نشد و یا به عمد آن را نادیده  گرفتند و آن جذب نشدن پر به وزنه آهنی بود. یعنی گرانش آهن پر را به خود جذب نکرد. دلیل قوی بودن جاذبه زمین باعث شد که جاذبه گلوله آهنی پر را به خود  جذب نکند. اینکه دو جسم در فضا همدیگر را جذب میکنند عملا به چالش کشیده شد- فیلم مقایسه سقوط پر وگلوله اهنی در خلاء. نکته دیگر که در جدول زیرتهیه شده توسط اینجانب نشان میدهد که 99 درصد غبار و گاز کیهانی نصیب خورشید شد و درصد بسیار کمی از غبار باقیمانده در فضای بسیار گسترده را سیارات می توانستند به خود جذب کنند و با توجه باینکه این نظریه می گوید سیارات فقط از غبار کیهانی شکل گرفتند منطقی به نظر نمی رسد.

 

کسانی که با ریاضیات آشنا هستند در صد عناصر کیهان و خورشید که از غبار و گاز تشکیل شده اند را با درصد جرم سیارات سنگین که قاعدتا مقدار آن با باقیمانده غبار که جذب خورشید نشدند را مقایسه کنند به نتایج ملموسی دست مییابند. با استناد به نظر قرآن که زمین در دو دوره تشکیل شده این نظریه را تقویت میکند که زمین هم مانند خورشید از مرحله همجوشی هسته ای یا تکامل هسته ای و تکامل شیمیایی عبور کرده است. در نظریه فوق و جذب کلوخه ها فقط تکامل شیمیایی وجود داشته است. اینکه من بر این نکته تاکید میکنم سایر آیات در خلقت حیات متکی بر نظریه زمین در دو دوره استوار است. برخی از دانشمندان در باره این دو دوره یعنی همجوشی هسته ای و تکامل شیمیایی در زمین اشاره کرده اند ولی نظریه تک دوره ای فعلا نظریه غالب است وایرادات کم کم دارد خودش را نشان میدهد. .بنابراین نظریه ای که قرآن در پیدایش زمین ارائه میدهد میتواند این نظریه باشد.


نظریه پیدایش زمین از نظر قرآن


سیاهچاله ای در مرکزیت توده ابر خورشیدی ایجاد (فلا اقسم به مواقع النجوم جایگاهی که ستاره ها از جمله خورشید در آن تشکیل شدند برنامه ریزی ذات باری تعالی است که خداوند با قسم به آن اهمیت آن را تذکر میدهد) باعث جذب تمامی غبار و گاز کیهانی شد و گازهای در حاشیه توده گسترده شده سیارات گازی را تشکیل دادند در مرکز توده ابر خورشیدی هسته مرکزی خورشید ایجاد و فشردگی و افزایش چگالی باعث بالا رفتن حرارت توده و همجوشی هسته ای گردید. سیارات سنگی هم در این توده قرار داشتند و جزء آن بودند. همزمان همجوشی هسته ای را انجام میدادند. حرکت دورانی این توده باعث جدا شدن تکه هائی از این توده گردید (والارض و ما طحاها وقسم به زمین و عاملی  که باعث پرتاب شدن از اصل مبداء آن که می تواند خورشید باشد دلیل واضح بر این نظریه است) "آیة الله طالقانی در‌‌ تایید این مطلب می‌گوید: فعل «دحا» از لغات خاصی  است که فقط در این سوره آمده، و از جهت لفظ و معنا به «طحا» که در سوره شمس آمده، شبیه است. اگر فعل «دحا» از «دحو» به معناى بشدت پرتاب کردن باشد، نظر آیه به مرحله نخستین خلقت و جدا شدن زمین از منشأ اصلى خود است" و این تکه ها در نزدیکی مرکزیت خورشید قرار گرفتند و گرانش خورشید مانع از پرتاب شدن آنها به نقاط  دور تر شد و همچنان دوره تکامل اتمی خود را طی می کردند و به مرور از مرکزیت خورشید دور می شدند. سیارات زیادی بصورت تکه های خورشیدی از آن جدا شدند و به مرور زمان تنها چهار سیاره سنگی باقی ماند و بقیه با هم برخورد و متلاشی شدند و خرده سیارات را تشکیل دادند و خورده سیارات فراوانی با زمین و سایر سیارت برخورد می کردند وآب مورد نیاز زمین را تامین کردند. زمین به مرور در مدار خود قرار گرفت. به مقاله تکامل اتمی و تکامل شیمیاِی مراجعه فرمایید.


فراوانی آب و اکسیژن در زمین از فراوانی گاز هیدروژن و هلیوم و همجوشی آنها در زمین ایجاد شد. این رخداد با برنامه ریزی زمان بندی شده صورت می گرفت و اصل تصادفی بودن این رخ داد ها وجود نداشته. چیزی که دانشمندان نمی خواهند قبول کنند و بدین جهت هنوز در بهت این نظم خارق العاده  به سرمی برند. پایان دو دوره تشکیل زمین و همراه با سرد شدن لایه خارجی رواسی یا پوسته جامد بر روی زمین قرار گرفت و این قرار گرفتن یا جعل جزء خلق زمین نیست. در جدول فوق درصد سیلیسیوم در زمین بعد از اکسیژن قرار گرفته است. سه عنصر هیدروژن، اکسیژن و سیلیسیوم  رویهم که حیات زمین به وجود آنها وابسته است 86/6 درصد کل عناصر است. به جدول فوق مراجعه فرمایید. تصویر زیر می تواند زمان تحولات پیدایش اقوات بر روی پوسته زمین داغ را نشان دهد خورشید در آن زمان نورافشانی زیادی نداشت و زمین هم فاصله خود را با خورشید تنظیم نکرده بود 


قُلْ أَئِنَّكُمْ لَتَكْفُرُونَ بِالَّذِي خَلَقَ الْأَرْضَ فِي يَوْمَيْنِ وَتَجْعَلُونَ لَهُ أَندَادًا ذَلِكَ رَبُّ الْعَالَمِينَ-
وَجَعَلَ فِيهَا رَوَاسِيَ مِن فَوْقِهَا وَبَارَكَ فِيهَا وَقَدَّرَ فِيهَا أَقْوَاتَهَا فِي أَرْبَعَةِ أَيَّامٍ سَوَاء لِّلسَّائِلِينَ


در آیه فوق سه بار کلمه فیها تکرار شده است. و جعل فیها رواسی اشاره به زمین است که رواسی درآن قرار گرفت من فوقها و کلمه فیهای دوم و سوم میتواند به رواسی ارتباط داشته باشد. حیات در درون سنگ رس گداخته صلصال کالفخار مانند سفال است که رس خالص حرارت دیده در کوزه گری، انتخاب این کلمه تداعی رس خالص و حرارت میکند که فقط در همین زمان که پوسته جامد زمین که حاوی رس خالص بوده و دارد سرد میشود رخ داده. واکنش های شیمیاِی ایجاد مولکول های پایه حیات در چهار دوره اقوات برنامه ریزی شده. به مقاله چگونگی روند پیدایش حیات مراجعه فرمایید. و بداء خلق الانسان من طین و سپس خلق الانسان من صلصال من حما مسنون در اینجا آغاز میشود. جهان بینی خلقتی قرآن بر اساس برنامه ریزی زمان  بندی رخ داده و تمامی آیات خلقت انسان زنجیروار بهم متصل هستند و دقیقا مطابق آخرین نظریه علمی روز است. بریدن آیات و جدا کردن و مستقل تفسیر کردن بافت این جهان بینی را بهم میریزد. دانستن تاریخچه پیدایش زمین از نظر علم این تسلسل رخ داد ها را برای ما بیان و روشن می کند. در مقالات زیر مشروحا سه دوره پیش نطفه، نطفه و علقه را بیان داشته ام مطالعه آنها درک واقعیت و چگونگی خلقت انسان را آسان میکند و من نکات مهمی که در آن مقالات مطرح نکرده ام را میخواهم بیان کنم.

خلقت انسان با نگاهی جدید و مطابقت با علم روز- پیش نطفه

خلقت انسان در قرآن با نگاهی جدید و مطابق علم روز-خلقت نطفه و علقه

خلقت زمین تشکیل شده و داستان ما وارد مرحله آغاز حیات است که رخ داد های جالبی در آن به وقوع پیوسته و سوالات بی شماری را قرآن پاسخ می دهد و حتی فرا تر از علم. ما تا کنون روی ظاهر آیات متشابه و روی معانی کلمات توقف کرده ایم و وارد عمق مفاهیم آیات متشابه نشده ایم یعنی ابزار در دست ما علم نبوده است و طبیعی است که علماء ما به علم زمین شناسی و زیست شناسی و تاریخچه زمین هیچگونه اطلاعی ندارند و میخواهند آیاتی که پیوند ناگسستنی با این علوم دارند را تفسیر کنند آن هم با ابزار بینش قرن ها سال قبل. اینکه بسیاری میگویند که" علوم‌ تجربی «قطع مطابق واقع» به ما نمی‌دهد و چنین ادعایی هم ندارد، بلکه خطاپذیر است؛ بنابراین، عقل به ما حکم می‌کند که دلیل قطعی قرآنی را بر دلیل ظنی (نظریه های علمی) ترجیح دهیم".

این درست نیست که علوم طبیعی قطع مطابق واقع به ما نمیدهد علوم طبیعی نظریه های علمی را با تجربه به اثبات میرساند. نظریه ها باید ابراز شود و علم با تجربه آنها را اصلاح و اثبات میکند. مانند نظریه بطلمیوسی که نظریه غالب در جهان بود که با تجربیات علمی منسوخ شد. دانشمندان نظریه های خود را با تجربه و دست آورد های فیزیکی و تجربی بدست آورده اند و تنها سوالاتی برایشان هنوز حل نشده که به مرور قابل حل است. بنابراین ما باید با کمک علوم تجربی و اشاره آیات متشابه رمز آن را کشف کنیم. اساس و ابزار باید علوم طبیعی باشد تا بتوانیم واقعیت را کشف کنیم. تمامی نظرات گذشتگان در باره خلقت انسان همه بر اساس برداشت علمی آن زمان نگاشته شده پس آن زمان علم قطع مطابق واقع به ما می داد ولی اکنون که عصر شکوفایی علم است به خاطر توجیه نظرات کهن به علم ایراد میگیریم تا همچنان به نظر گذشتگان  وفادار باقی بمانیم ،حال هر چه سر آیات متشابه قرآن درآید فدای نظر گذشتگان و قرآن را در مهجوریت علمی قرار دهیم. عجب انصافی برخی دارند. داستان ما وارد مرحله پیدایش حیات می شود. اینکه خداوند میفرماید خلق الانسان من طین چرا مگر انسان مانند کیهان به نقطه ای میرسد که خودش راه تکامل خود را می پیماید. مانند همجوشی هسته ای دو عنصر پایه هیدروژن و هلیوم که خلق می شوند و خداوند آن را فسوی میکند. راز نهفته در این کلمه چیست. ادامه مقاله را انشاءالله در داستان آفرینش در قرآن بخش سوم -ایجاد حیات مطالعه فرمائید.سید محمد تقوی اهرمی شهریور 1398-ویرایش جدید خرداد1399

 

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن

معرفی سایت حشرات ایران از همین نویسنده

لیست آخرین مقاله های اضافه شده

آمار بازدیدکنندگان

148320
Today
Yesterday
This Week
Last Week
This Month
Last Month
All days
2194
2949
14294
115269
42047
29024
148320

Your IP: 3.235.137.159
Server Time: 2020-09-18 20:02:28
امارگیر سایت