قُلْ سِيرُوا فِي الْأَرْضِ فَانْظُرُوا كَيْفَ بَدَأَ الْخَلْقَ ثُمَّ اللَّهُ يُنْشِئُ النَّشْأَةَ الْآخِرَةَ إِنَّ اللَّهَ عَلى‌ كُلِّ شَيْ‌ءٍ قَدِيرٌ

در زمین گردش کنید و بنگرید خداوند چگونه حیات را آفرید. بر اساس آخرین یافته های علم زیست شناسی پایه و اساس حیات از حما مسنون آغاز شد، توده نرم سیاه چسبنده بر روی سفال داغ و پخته ،ماکرو مولکول های آلی زنجیره ای حامل کد های ژنتیکی . زیبا ترین و پر مفهوم ترین کلمه از مشهودات حیات و این نقطه آغاز تکامل حیات است. هدف این سایت آشنائی بیشتر با قرآن مجید و نگاه به آن با دید و عینک علوم طبیعی و فیزیک است و شفاف کردن موضوعات خلقت کیهان در شش روز ، زمین در دو روز و مفهوم هفت آسمان و خلقت آن در دو روز و اقوات در چهار روز از دیدگاه قرآن و مقایسه آنها با آخرین نظریه های علمی است. موضوع مرگ و حیات، قیامت از دید علم فیزیک و قرآن مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد. مقالاتی در این زمینه تقدیم باز دید کنند گان سایت می گردد به علاوه بر اساس کیف بدأ الخلق شما را با بند پایان و حشرات ایران و عجایب خلقت آن اشنا می کنیم و سایت حشرات ایران تنها سایت حشره شناسی با متنوع ترین انواع گونه های راسته بند پایان در خاور میانه با حدود 20000 عکس دست اول و تصویر برداری شده توسط اینجانب که همه آیاتی از خداوند متعال در حیات زمین هستند. آدرس سایت حشرات ایران .insectsofiran.com

CopyRight © سید محمد تقوی اهرمی.

برای آشنائی با رزومه اینجانب اینجا کلیک کنید.

اینستاگرام     hammanmasnun@

s.m.taghaviahrami94[@]gmail.com

جهان موازی از دید قران- نظریه جدید

منتشر شده در سه شنبه, 16 دی 1393 چاپ

 

مقدمه نوشتار

در قرآن به آیاتی برخورد می کنیم که موضوع جهان موازی با کیهان از آنها استنباط می شود. دنیا و آخرت هردو مادی هستند، آیا میتوانند دو کیهان موازی با یکدیگر با  قیامت ارتباط داشته باشند. برای رسیدن به این موضوع ابتدا به بررسی تبادل اطلاعات و نقش آن در قیامت بپردازیم. اطلاعات در زنده شدن انسان در جهان مادی آخرت نقش دارد و روح  مدیریت انتقال داده ها را بر عهده دارد. این نظریه اینجانب است  که از آیات قرآن استنباط کرده ام و می تواند به عنوان یک نظریه مد نظر قرار گیرد صرفا برای تشحیذ ذهن و بررسی بیشتر در آیات الهی. این نظریه را که  بر اساس و پایه انتقال اطلاعات توسط روح پس از مرگ  در سال 1393 در این سایت ارائه دادم و کمتر کسی در ایران به آن توجه کرد ولی کامنت از سایر کشور ها در نقد و تشویق آن دریافت کردم، در سال گذشته پروفسور  راجرز پنروز استاد هاوگینگ که در سیستم بیولوژی کوانتومی با همکار دیگر تحقیق گسترده ای دارد، عین عبارت من (البته از قرآن) را که اطلاعات انسان  پس از مرگ  نابود شدنی نیست و روح حامل آن است و احیانا  از آن میتوان برای زنده کردن صاحب اطلاعات بر اساس نظریه کوانتومی استفاده کرد، را منتشر کرد و در جهان باز تاب  گسترده ای داشت.

متاسفانه در کشور ما نظریه پردازی جایگاهی ندارد دانشمندان علم فیزیک ما دو دسته اند کسانی که اعتقادات مذهبی دارند ولی متحجرند و در ذهنیات کهن خود غوطه و گروه دوم بی اعتقاد یا لائیک. در کشور ما فهم دین انحصاری است و همه یک ذهنیت را بیان می کنند و این انحصار کمر اندیشه ورزی را شکسته. ولی دانشمندان غرب هر نظریه ای را با ابزار قدرتمند گوگل جذب و به نام خود منتشر می کنند. در اصلاحیه و بازنگری بر آن شدم  تا اشاره ای به موضوع داشته باشم و در ضمن به دانشمندان فیزیک، زیست شناسی و اختر شناسی مسلمان توصیه می کنم با نگاه علم روز به  قرآن، می توانند  نتایج ملموس علمی نو را استخراج کنند و بر ایمان خود  بیافزایند و تنها چشم به دهان غرب ندوزند و خود نیز به تولید نظریه های علمی پردازند. به قول آیت الله جوادی آملی تولید علم راه گشا است و نه دلالی علم به ویژه در آیات متشابه که همگی ریشه در علوم طبیعی دارند. به آیه اصلی درباره انتقال اطلاعات توجه فرمائید. 

ق وَالْقُرْآنِ الْمَجِيدِ -بَلْ عَجِبُوا أَن جَاءهُمْ مُنذِرٌ مِّنْهُمْ فَقَالَ الْكَافِرُونَ هَذَا شَيْءٌ عَجِيبٌ -أَئِذَا مِتْنَا وَكُنَّا تُرَابًا ذَلِكَ رَجْعٌ بَعِيدٌ -قَدْ عَلِمْنَا مَا تَنقُصُ الْأَرْضُ مِنْهُمْ وَعِندَنَا كِتَابٌ حَفِيظٌ -سوره ق-قسم به قرآن- از اینکه منذری از خودشان سخنانی گوید تعجب می کنند که این موضوع بسیارعجیب است که وقتی ما مردیم و اجزاء بدن ما در خاک پوسید (چیزی از ما نماند) دو باره زنده می شویم ؟ (خداوند پاسخ می دهد) ما دانسته ایم که خاک چیزی از بدن شما را باقی نمی گذارد ولی اطلاعات شما (اطلاعات ساختار بدنی شما) در لوح محفوظ (هارد دیسک بزرگ آفرینش) -نزد ما است. در سوره یاسین هم به این اطلاعات اشاره دارد

 -إِنَّا نَحْنُ نُحْيِي الْمَوْتَى وَنَكْتُبُ مَا قَدَّمُوا وَآثَارَهُمْ وَكُلَّ شَيْءٍ أحْصَيْنَاهُ فِي إِمَامٍ مُبِينٍ  

ما مردگان را زنده می کنیم و اطلاعات گذشته و حال آنها را ثبت می کنیم و همین طور اطلاعات تمامی ساختار مادی جهان (کل شیئ می تواند کل ماده هم معنی دهد) در کتاب مبین ثبت است. موضوع مقاله که ارتباط مستقیم با انتقال اطلاعات از جهان مادی ما به عالم غیب یا ماوراء جهان مادی دارد، جهان موازی از دید قرآن است که ذیلا با استناد به ایات تقدیم می شود

اشاره به جهان مادی دیگر

أَوَلَيْسَ الَّذِي خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ بِقَادِرٍ عَلَى أَنْ يَخْلُقَ مِثْلَهُم بَلَى وَهُوَ الْخَلَّاقُ الْعَلِيمُ

در سوره یس آیه 81 می فرماید آیا کسی که  کیهان را آفرید نمی تواند مثل آن را نیز خلق کند، بله می تواند او خلق ( خلق کننده مکرر یا دو  خلق) کننده و عالم و دانا (علم  در اختیار او است) است. بلا فاصله  ادامه می دهد هنگامی که خداوند اراده اش بر امری قرار گرفت می فرماید باش، می شود. آیه قبل راجع به آتش و درخت  سبز است و دو آیه قبل می فرماید بگو زنده می کند کسی که برای اولین بار سنگ بنای خلقت را انشاء کرد .به مقاله بررسی انبساط کیهان از نظرعلم و قرآن مراجعه فرمائید.

قُلْ يُحْيِيهَا الَّذِي أَنشَأَهَا أَوَّلَ مَرَّةٍ وَهُوَ بِكُلِّ خَلْقٍ عَلِيمٌ .

انشاء کردن یعنی پدید آوردن و برنامه ریزی کردن یک پدیده هدفمند تا ایجاد نتیجه نهائی و اینجا بر می گردد به زمان بدیع السموات والارض این زمان چه موقع بود، زمان انبساط کیهان که ابتدای خلق ماده آغاز ایجاد ساختار مادی انسان. علم می گوید کیهان در آغاز نقطه ای بود بینهایت چگال و بینهایت کوچک (بینهایت کوچک به معنی متمایل به هیچ است) و به یک باره این نقطه باز می شود و بیگ بانک همین نقطه شروع ایجاد کیهان از هیچ است و قبل از انبساط آن. این لحظه را خداوند متعال لحظه ابداع جهان مادی از هیچ می داند. بدیع السموات و الارض به معنی خالق کیهان از هیچ. این لحظه را علم زمان پلانک یا دوره سینگولاریته کیهانی می نامد. سینگولاریته به فارسی تکینگی و به عربی احدیت گویند. در احدیت کیهان از نور ذات الهی که نور علی النور است یا انرژی ناب خدا  نشآت گرفت و براساس آیه فوق از همان جا جهان موازی شکل گرفت در بدیع السموات و الارض هر دو جهان درهم تنیده بودند این یک نظریه است و دلائل خود را بیان می کنم، فیزیک دانان در آن تفکر کنند. این موضوع که مطرح می کنم برای تشحیذ  ذهن است. شاید عده ای علاقمند سر نخ این موضوع را بگیرند و تحقیق  کنند . بقول آقای قرائتی هرکلمه قرآن پر از مفاهیم علمی است باید دانشمندان ما شجاع باشند و نظریه های علمی قرآن را بیرون بیاورند و بحث کنند. نظریه از اسمش پیدا است یک نظر است ممکن است رد شود و یا شروعی برای تحقیق گردد. ولی ذهن را آماده می کند.

اساس نظریه مقایسه علم با مفاهیم آیات است زیرا ما مسلمانان عقیده داریم که خداوند متعال خالق علم است بنابراین خداوند کلام خود را بر پایه علمی که خلق کرده است بیان می کند و اگر آیات با علم مطابقت داشته باشد باید آن را  بپذیریم حتی اگر با برداشت های ذهنی گذشتگان هم خوانی نداشته باشد. به آیات سوره یاسین توجه فرمائید. 78 الی 81


وَضَرَبَ لَنَا مَثَلًا وَنَسِيَ خَلْقَهُ قَالَ مَنْ يُحْيِي الْعِظَامَ وَهِيَ رَمِيمٌ  
قُلْ يُحْيِيهَا الَّذِي أَنشَأَهَا أَوَّلَ مَرَّةٍ وَهُوَ بِكُلِّ خَلْقٍ عَلِيمٌ 
الَّذِي جَعَلَ لَكُم مِّنَ الشَّجَرِ الْأَخْضَرِ نَارًا فَإِذَا أَنتُم مِّنْهُ تُوقِدُونَ  
أَوَلَيْسَ الَّذِي خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ بِقَادِرٍ عَلَى أَنْ يَخْلُقَ مِثْلَهُم بَلَى وَهُوَ الْخَلَّاقُ الْعَلِيمُ 

خداوند ایجاد کیهان دیگر را به خلقت اولیه که انشاء کرد نسبت می دهد. یبدو الخلق (یبدو دو معنی دارد ابداع از عدم و یا شروع ) انشاها اول مره هر دو یک معنی می دهد و آن ایجاد از دوره احدیت است. در زمان ده به توان منهای 43 ثانیه از شروع ایجاد جهان مادی. کیهان بینهایت چگال و داغ بود و ناگهان فطرهن آغاز شد فاطرالسموات والارض -خداوند باز کننده کیهان است-و کیهان باز شد، انبساط یافت و این باز شدن امکان حرکت در فضا برای الکترون ها پوزیترون ها و فوتون ها و نیترینوز و اضداد آن ها فراهم شد.

تعادل حرارتی بین آنها به وجود آمد مقدار ماده و ضد ماده مساوی بود –خلق الازواج کلها-همه چیز جفت آفریده شد و این یک قانون کلی جهان خلقت است. وقتی ماده خلق شد حتما ضد ماده هم می بایستی  خلق شده باشد این را علم هم  ثابت کرده وارد جزئیات نمی شوم. با پایین  آمدن حرارت به زیر نقطه تثبیت الکترون ها و پوزیترون ها هر دو با تبدیل شدن به  ذرات بنیادی از صحنه تعادل حرارتی خارج شدند و فقط مقدار مورد لزوم الکترون برای پیوستن به هسته اتم های هیدروژن و هلیوم در حدود 380000 سال بعد در گوشه کیهان آماده نگه داشته شد. این را علم می گوید و از نکات بسیار پیچیده خلقت کیهان است به مقاله خلقت کیهان در شش روز از نظر علم و قران مراجعه  فرمائید. حال سوالی مطرح است. ماده و ضد ماده برابر بودند و این همه ضد ماده کجا رفت. ماده تشکیل کیهان را داد و کیهان امروزی از ماده به وجود آمده و آثاری از ضد ماده در کیهان وجود  ندارد. آیه دیگری در ارتباط با جهان موازی آیه

-أَوَلَمْ يَرَوْاْ أَنَّ اللّهَ الَّذِي خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضَ قَادِرٌ عَلَى أَن يَخْلُقَ مِثْلَهُمْ وَجَعَلَ لَهُمْ أَجَلًا لاَّ رَيْبَ فِيهِ فَأَبَى الظَّالِمُونَ إَلاَّ كُفُورًا-آیا نمی نگرید خداوند است که کیهان را خلق کرد و قادر است مثل آن را خلق کند و برای هر دو اجلی ( مساوی) قرار داد هیچ تردیدی در آن نیست. ضمیر هم به هر دو برمی گردد و فیه به کیهان. دو جهان موازی در قرآن و پاسخ به شبهه

از آنجائیکه ماده با ضد ماده برابر بود باید همه ضد ماده به جهان موازی با کیهان رفته باشد و درست در همان دقایق اولیه ایجاد ذرات بنیادی حال با چه کانالی به آنجا رفتند و فاصله چقدر بود. کیهان در زمان پلانک به اندازه ای که علم می گوید ده به توان منهای 31 متر- یعنی خیلی ریز بسیار فشرده و چگال که قوانین فیزیک در آن جائی نداشت پس دو جهان  باندازه  یک ذره کوچک در هم تنیده بودند. دقیقا قبل از انبساط کیهان ماده و ضد ماده از هم جدا می شوند فضای بین این دو متاثر از احدیت بود مانند دو قیف که از راس بهم وصل شده اند محل تلاقی آن دو قیف احدیت است. هر کدام در جهت مخالف هم باز می شوند برای انتقال ضد ماده فاصله ای عملا وجود نداشت. ماده و ضد ماده در احدیت یا محدوده ای که  ماوراء ماده است قرار داشتند به تعبیر قرآن در نزد خداوند. چرا زیرا خداوند می فرماید -ما از خدا نشات گرفتیم و به خدا باز می گردیم .انا لله وانا الیه راجعون در حقیقت خداوند دو  کیهان را با هم آفرید. موازی هم، پس از جدا شدن ماده و ضد ماده از راس مشترک دو قیف دو جهان با هم خلق می شوند. هنگامیکه  این دو اضداد در راس مشترک قرار داشتند دارای یک هویت واحد بودند فوتون ها و اضداد ماده و ماده درهم تنیده شده بودند و نمی توانستند همدیگر را نابود کنند و درست قبل از باز شدن کیهان ماده و ضد ماده راه خودشان را انتخاب می کنند و ماده در این دنیا و ضد ماده در جهان دیگر هر دو از جنس ماده (ماده و اضداد آن) هستند. تنها فوتون ها بودند که به قدرت خداوند ضد خود را در خود دارد و اساس و پایه خلقت به عنوان سنگ بنای آن در این حالت پایدار است. خداوند با فوتون ها که از نور ذات خود منشعب می شود دو جهان مادی را هدایت می کند. یکی از دلائل دو جهان موازی مسطح بودند کیهان است.

عامل اصلی و بسیار مهم که این ها بهم تنیده کرده بود حرارت بود. به آیات 79 و81. توجه فرمائید منشاء کیهان دوم –یخلق مثلهم و کیهان کنونی –انشاء اول مره است. هردو با هم متولد شدند. آیه وسط این دو 80 سوره یاسین از حرارت صحبت می کند چه چیزی عامل نار است –حرارت. این حرارت و حرارت اول کیهان دارای وجه مشترک داغ بودن است. هر چه حرارت بالا رود عملکرد آن فرق می کند در حرارت پائین شعله آتش است و پائین تر ذغال گداخته است و هر چه بالاتر برود عملکرد آن تغییر می یابد در حرارت میلیونی ماده را از اجزاء خود تفکیک می کند و در حرارت فوق العاده بالا کیهان خلق می شود.

آیات الهی ظاهردارد و باطن، البته آیات متشابه و این آیات به صورت دو بعدی بیان شده و خداوند می فرماید در آن ها تفکر و تعقل کنید. مسلما وقتی درخت می سوزد نار ایجاد می شود و این را هر کس می داند و مطرح شدن آن، آن هم بین دو آیه خلقتی مفهوم خاص خود را دارد.

الَّذِي جَعَلَ لَكُم مِّنَ الشَّجَرِ الْأَخْضَرِ نَارًا فَإِذَا أَنتُم مِّنْهُ تُوقِدُونَ.

به علاوه اتفاق بسیار جالب دیگری که افتاد ریسمان های کیهانی شکل گرفتند که امروزه به عنوان یک واقعیت علمی شناخته شده و ریسمان هائی به درازی میلیارد ها سال نوری. دو مطلب علمی اکنون پیش پای ماست که هر دو می توانند در قیامت نقش داشته باشند .اول ریسمان های کیهانی دوم درهم تنید گی کوانتومی یا  وابستگی کوانتومی. مجبوریم کمی برای فهم آنها وقت بگذاریم ارزش آن را دارد. موضوع جهان موازی، ضد ماده، مساوی بودن ماده و ضد ماده، ریسمان کیهانی، موقع ایجاد ریسمان کیهانی و تنیدگی کوانتومی، همه موضوعات و نظریات  تائید شده علمی هستند.

فیزیک دانان و اخترشناسان فیزیکی با این مفاهیم آشنا هستند. من این موضوعات را به عنوان یک نظریه با موضوع قیامت و بر اساس آیات قرآنی پیوند داده ام و تآکید می کنم فقط برای تشحیذ اذهان و راه برای تحقیق و بررسی بیشتر. قبل از پرداختن به این موضوع اشاره به آیه 78 اولین آیه از مجموعه آیات مطرح شده بالا داشته باشیم

گویند وقتی مردیم و استخوان های ما پوسید چگونه زنده می شویم.

بحث قیامت است و کیهان دوم می تواند همان آخرت باشد یعنی زمین قیامت همان زمین موازی باشد که در ید قدرت خداوند باقی می ماند. آیات بسیار زیادی داریم که نشان می دهد آن عالم هم خصوصیات این عالم را دارد. میوه و درخت دارد لذت های مادی هم در آنجا وجود دارد. زمین هم دارد ولی این زمین نیست. خداوند رب العالمین است رب دو عالم است. اینکه مفسرین این آیه را خداوند جهانیان معنی می کنند، می تواند دو مفهوم داشته باشد دو جهان و جهانیان زیرا صحبت از عالم است و عالم یعنی جهان یا کیهان در صورتیکه جهانیان انسان های موجود در جهان معنی می دهد. قرآن در ابتدای نزول فتحه، کسره و ضمه نداشت. در دو الی سه قرن بعد صرف و نحو عربی شکل گرفت و این معنی هم از تفکرات قدیم است که عالمین با فتحه م ( دو عالم) را با کسره م عوض کرد. البته عالمین به معنی جهانیان هم آمده است ولی در این آیه می تواند معنی دگر دهد.


ریسمان های کوانتومی یک پدیده بسیار جالب در علم فیزیک است.

ابتدا به صورت یک نظریه بروز کرد برای اولین بار در سال 1976 توسط کیبل فیزیک دان امپریال کالج  لندن مطرح شد و بعد از آن پنج تئوری دیگر از آن منشعب شد که همه در این زمینه ابراز شد و در باره  ریسمان  کوانتومی بحث می شد. کم کم ریسمان کیهانی از آن منشعب شد که ما بیشتر ریسمان کیهانی را مد نظر داریم .این تئوری در حقیقت تئوری سوپر ریسمان است که به ریسمان کیهانی نامیده شد و محل تجمع چهار قانون اصلی فیزیک است که با هم ادغام شده اند که یک مجموعه واحد را تشکیل می دهند. نیروی گرانش در چهار چوب  تئوری کوانتومی عملا واکنش غیر گرانشی کوانتومی را از خود بروز می دهد. بر خلاف مدل استاندارد  فیزیک ذره ای، در تئوری ریسمان کیهانی چهار نیروی اصلی طبیعت که جهان مادی را تشکیل می دهند بصورت ذره به مفهوم یک نقطه خود را نمایان نمی سازد، بلکه یک شیئ ( شیئ هم نمی توان نامید چرا که مفهوم مادی دارد ) یک بعدی با حرکت لرزشی شاید کوانتومی ، این پدیده را ریسمان کیهانی می نامند. این ریسمان خودش خاصیت یا ماهیت تکینگی دارد. به زبان قرآن ماهیت احدیتی دارد یعنی محیطی که مستقیما از ذات خداوند منشا می شود مانند کیهان که از هیچ بوجود آمد و از ذات باریتعالی ایجاد شد. یعنی حد فاصل جهان مادی و عالم غیب دراین ماهیت احدیتی مختصات ماده حاکم نیست  بسیط و فشرده است .لم یلد ولم یولد به معنی بسیط و صمد هم معنی فشردگی میدهد یا توپری و هر دو از صفات ذاتی خداوند هستند . کیهان ار احد و صمد ایجاد شد

به زبان علمی از همان محدوده پلانک در زمان ابداع کیهان به وجود آمد انشاء  شده است درست قبل از باز شدن محدوده کیهان و خلقت کیهان در شش روز. قوانین فیزیکی، نسبیت عام و خاص اینشتن  و مکانیک کوانتومی درآن اعتباری ندارند چون درآن ماده وجود ندارد و زمان و مکان آن را فرا نمی گیرد. بسیار فشرده و تو پر است، صمد است، با چگالی فوق العاده زیاد. ازاین جهت علم آن را سیاه چاله دراز یا کرمچاله می نامد. باریکی آن به اندازه یک میلیاردم بیلیاردم بیلیاردم  متر است ده به توان منهای 31 متر.

از نور ناب ابتدا این ریسمان ها ایجاد و مبنای ذرات بنیادی قرار گرفتند. این ریسمان ها احتمالا در فضا وجود دارند و می توانند انتقال کوانتومی اطلاعات را بر عهده داشته باشند. یک تسبیح را  در نظر بگیرید که دانه های آن ذره بنیادی است منتهی این دانه ها بهم چسبیده اند. یک تونل بسیار باریکی در اطراف خود ایجاد می کنند و حرکت ارتعاشی خاص خود را دارند که بر فضای اطراف خود تاثیر می گذارد. ماهیت خاصی بر آن حاکم است ماهیت کوانتومی از نوع محدوده پلانک در اثر نوعی حرکت لرزشی خاص بر اطراف خود تاثیر کوانتومی می گذارند. ریسمان کیهانی که سر تسبیح آن طرف کیهان ته آن این طرف کیهان. این ریسمان ها بسیار زیادند و هویت فضا را تشکیل داده اند. این ریسمان ها وقتی در فضای کیهان ظاهر می شوند تونل کوانتومی هستند که کرمچاله ها را تشکیل می دهند قاعدتا ما در فضا نباید ریسمان کیهانی داشته باشیم چرا؟ ریسمان کیهانی قبل از ایجاد ذرات بنیادی قبل از انبساط کیهان کاربرد داشته اند که با ارتعاشات از نوع کوانتومی ذرات بنیادی را ایجاد می کنند. دانشمندان در چگونگی ایجاد ذرات بنیادی در محدوده برق آسای دوره پلانک دنبال دلیل می کردند واین تئوری را برای توجیه این موضوع ارائه داده اند به امید اینکه به تئوری همه چیز برسند که هنوز راه درازی دارند. بنابراین کرم چاله ها نوعی ریسمان کوانتوی هستند.

وَالسَّمَاءِ ذَاتِ الْحُبُكِ إِنَّكُمْ لَفِي قَوْلٍ مُّخْتَلِفٍ يُؤْفَكُ عَنْهُ مَنْ أُفِكَ .

درست در وسط  آیات درباره قیامت خداوند گریزی به آسمان حبک می زند. حبک شبکه شبکه است ولی نکته جالب اینکه ذات فضا (سماء) بر حبک قرار گرفته باید مفهوم و الاتری داشته باشد. برگردیم به ریسمان کیهانی. بر اساس این نظریه، کیهان بایستی قبل از پیدایش و در محدوده پلانک و قبل از ایجاد کوارک ها ده تا یازده بعد داشته باشد. یعنی فرا تر از چهار بعد که شامل زمان طول عرض و ارتفاع است. این تئوری می گوید همه این بعد ها درهم ادغام و بهم پیچیده شده اند و تشکیل ریسمان داده اند و ماده ماهیت خود را از دست داده و به تکینگی تبدیل شده است. ماهیت احدیتی دارند . محدوده اتصال جهان مادی و جهان غیر مادی. اشکال این تئوری این است که در دستگاه شتاب دهنده نمی  توان آن را آزمایش کرد. یعنی شتاب دهنده ای میخواهد به درازای کهکشان راه شیری. از نظر علمی تا ئید ولی از نظر تجربی هنوز راه بسیار طولانی در پیش است. همان طور که در بالا اشاره شد مبداء پیدایش این ریسمان ها محدوده پلانک است این را علم می گوید. که به محدوده سینگو لاریته معروف است که کیهان  فقط ده به توان منهای 35 متر طول داشت .به عبارتی متمایل به صفر یعنی به تعبیر قرآن درست در انتهای ابداع السموات والارض بسمت زمان ما و یا ده به توان منهای 43 ثانیه بعد از بیگ  بانگ و در این محدوده فقط  نور خدا تجلی داشت و ماده ای هم در کار نبود

پس این ریسمان ها از احدیت سر چشمه گرفتند و مختصات احدیت را دارند .احدیت هم جائی است که از احد تجلی یافته به عبارتی محدوده ای است بین احد و فطرهن ( انبساط کیهان). این ریسمان دارای چنان قدرتی است که اگر تنها یک متر آن به کوهی در زمین اصابت کند پودر می شود. همان طور که جلوه ای از این نورکه از ذات خدا منشآ گرفته بود بر کوه و در حضور حضرت موسی (ع) تجلی یافت و کوه دیگر نبود و حضرت موسی از وحشت بیهوش شد و خر موسی صعقا

بسیاری از فیزیک دانان این تئوری را دروازه ای برای کشف اسرار کائنات می دانند .

ای همه هستی که ز تو پیدا شده -

خاک ضعیف از تو توانا شده


زیر نشین علمت کائنات -

ما به تو قائم چو تو قائم به ذات : نظامی گنجوی رحمه الله علیه

آزمایش این ریسمان ها را در مقیاس بسیار کوچک که به کرمچاله معروف است و همان ریسمان کوانتومی هستند در دستگاه  شتاب دهنده ذرات در مقیاس فوق العاده کوچک امکان پذیر شده است. اگر در مقیاس  بزرگتر و کنترل  نشده انجام شود معلوم نیست چه بر سر کره زمین می آید. حالا که تا اندازه ای با این ریسمان ها آشنا شدیم چه نقشی می تواند در قیامت ایفا کند. در حقیقت این ها رابط بین جهان مادی و تکینگی هستند (یعنی رابطه جهان مادی با احدیت چرا که خود ماهیت احدیتی دارند). بنابراین کلیه اطلاعات که باید در کتاب مبین ثبت شود از این کانال ها انتقال می یابد سرعت انتقال داده ها در این ریسمان ها آنی است. این را علم ثابت کرده.

محققان استرالیائی دانشکده ریاضی و فیزیک یو-کیو تلاش کردند یک فوتون را ازطریق یک کرمچاله در زمان به گذشته بفرستند. آن ها موفق شدند فوتون ها را به عنوان ذرات کوانتومی به نقطه ای در فضای مادی-چهار بعدی بفرستند و سپس برگردانند. آن ها تصمیم گرفتند یک نقطه اشتراک میان نسبیت عام و مکانیک کوانتومی در شرایط آزمایشگاهی پیدا کنند .پرفسور تیم رالف از دانشگاه یو-کیومی گوید:

ما فقط از یک فوتون استفاده کردیم ولی بعد از سفر در زمان با یک فوتون دوم که نقش گذشته فوتون درحال سفر را بازی می کرد بر خورد کردیم. محققان هلندی به تازگی موفق شدند اطلاعات کوانتومی را با وقفه صفر از یک پایانه به پایانه دیگر در فاصله سه متری بفرستند. پروفسور هنسن سرپرست تیم انجام این آزمایش میگوید

" وابستگی احتمالا عجیب ترین و در عین حال جالب ترین پیامد نظریه کوانتومی است . از این وابستگی میتوان برای انتقال اطلاعات استفاده کرد ".

شواهد نشان می دهد در زمان محدوده پلانک ذره و ضد ذره به اندازه مساوی وجود داشته ولی به  دلائل نا معلوم در جهت مخالف هم به حرکت در آمدند . امروزه این ذرات با هم فاصله چند میلیارد سال نوری دارند ولی به دلیل همان با هم بودن در زمان آغاز آفرینش بعبارتی همزاد بودن در بدو خلقت بهم وابسته هستند، تغییر در وضع یکی بلافاصله ذره دیگر نیز وضع خود را تغییر می دهد." به عبارتی آن ذره که در فاصله چند میلیارد سال نوری قرار دارد همزاد این ذره در اینجا است .این را می گویند وابستگی کوانتومی.

انتقال اطلاعات از طریق کرمچاله که همان ریسمان کوانتومی است صورت میگیرد .

ولله عالم الغیب السموات والارض و ما امر الساعه الا کلمح البصر و هو اقرب الیه نحل 77

حال متوجه می شویم که چرا خداوند متعال می فرماید علم غیب کیهان یعنی ماوراء جهان مادی از آن خدا است و دستورات او در یک آن مانند یک چشم بهم زدن و یا چیزی شبیه آن صورت می گیرد از این طرف کیهان به آن طرف در یک آن.

با توجه به ماهیت ریسمان های کیهانی این اطلاعات از طریق این ریسمان ها انتقال می یابند .خداوند متعال امر خود را در محدوده جهان مادی با مظاهر مادی درمی آمیزد ، مظاهر مادی  امر خداوند در همه جا با خواست خداوند ادغام شده هستند. وقتی خداوند متعال می فرماید ما از رگ گردن شما انسان به شما نزدیک تریم همین موضوع را اثبات می کند اطلاعات چگونه از بدن ما انسان ها به ریسمان کیهانی منتقل می شود. احتمالا توسط فوتون ها و یا نویترینو ها، هر دو ذره بنیادی تجزیه ناپذیر و فراوان، پایدار و نفوذ  ناپذیر در اطراف ما و در وجود هر موجود زنده به وفور یافت می شوند. هر دو ذره در مرحله سینگولاریته یا محدوده پلانک پا به عرصه وجود گذاشتند و از همان زمان در کیهان پخش شدند و بسیار زیادند، نوترینو قدرت نفوذ فوق العاده ای دارد و از درون اجسام مادی به راحتی عبور می کند و می توانند رابط هر جسم مادی با ریسمان های کیهانی باشند .

هر دو ذره دارای شعور نامرئی هستند

و یا عامل دیگری این شعور را در آن ها هدایت می کند. برای روشن شدن موضوع شعور نامرئی در ذرات بنیادی به مقاله ، ذرات بنیادی دارای شعور نامرئی هستند ،مراجعه فرمایید. در قسمت های قبلی این مقاله در باره کتاب مبین مرکز ضبط تمامی داده های جهان مادی و انسان و انتقال سریع تمامی اعمال و رفتار موجوداتی که گیرنده های اطلاعات بصورت ژن ها در وجود آنها نهادینه شده به کتاب مبین شرح داده شد موضوع چگونگی انتقال این داده ها از ژن ها به مرکز ذخیره داده ها یا کتاب مبین همچنان پایه بحث ما را تشکیل میدهد.

وابستگی کوانتومی مطلب دو م است که باید به آن بپردازیم. وابستگی کوانتومی  در باره در هم تنیدگی ذرات بنیادی مانند فوتون ها و نویترینوها بحث می کند. این وابستگی می تواند عامل مهمی در انتقال اطلاعات باشد
در قیامت کتاب مبین (نرم افزارضبط داده ها) را حاضر می کنند و فضای ذات الحبک هم در قیامت نقش دارد .

إِنَّمَا تُوعَدُونَ لَصَادِقٌ وَإِنَّ الدِّينَ لَوَاقِعٌ وَالسَّمَاءِ ذَاتِ الْحُبُكِ إِنَّكُمْ لَفِي قَوْلٍ مُّخْتَلِفٍ يُؤْفَكُ عَنْهُ مَنْ أُفِكَ -

"آنچه به شما وعده داده شده قطعا راست است قیامت اتفاق می افتد ،قسم به آسمان شبکه شبکه ( پر از ریسمان ) شما درباره قیامت قول های مختلفی ابراز می کنید . "

بیان فضای شبکه شبکه در آیه آنهم در وسط بحث  قیامت پیامی دارد خداوند میخواهد به ما نقش آن را تذکر دهد تا در باره آن تعقل کنیم. برمی گردیم به ذره و ضد ذره و درحقیقت ضد ماده . خداوند ماده را در این جهان به کار گرفت و ضد آن را در کیهان موازی و تمامی اضداد ذرات به  آن جا منتقل شدند و در حقیقت با توجه به بحث های فوق می توان این فرضیه را در نظر گرفت که کلیه اعمال و رفتار انسان ها و سایر پدیده های مادی این جهان در آن جهان که عالم آخرت است بطور اتوماتیک و بر اساس وابستگی کوانتومی در همزاد آنها منعکس می شود. آن کیهان موازی دقیقا کپی این  جهان است چرا اول اینکه که خداوند متعال زمین آخرت را اندازه این زمین معرفی کرده

سَابِقُوا إِلَىٰ مَغْفِرَةٍ مِنْ رَبِّكُمْ وَجَنَّةٍ عَرْضُهَا كَعَرْضِ السَّمَاءِ وَالْأَرْضِ أُعِدَّتْ لِلَّذِينَ آمَنُوا بِاللَّهِ وَرُسُلِهِ ۚ ذَٰلِكَ فَضْلُ اللَّهِ يُؤْتِيهِ مَنْ يَشَاءُ ۚ وَاللَّهُ ذُو الْفَضْلِ الْعَظِيمِ.21 حدید .

اندازه زمین آخرت دقیقا همین اندازه زمین جهان مادی است. همین آیه با مضمون سموات والارض هم آمده که هر دو آیه یک مفهوم را دارد سماء در بسیاری آیات معنی مجموعه هفت آسمان را می دهد و برای تاکید بر این موضوع آسمان ها هم به معنی هفت آسمان آمده است ( سوره نور آیه 43 سماء به عنوان جو زمین و آیات احزاب 72 و یوسف 105 سموات والارض به عنوان هفت آسمان جو زمین سیاق آیات را توجه فرمایید ).

در مقاله خلقت هفت آسمان مشروحا شرح داده شده .به مقاله علم و هفت آسمان قرآن تحقیق علمی مراجعه فرمایید

و سارعوا الی مغفره من ربکم و جنته عرضه السموات والارض اعدت للمتقین آل عمران 133.

اشکالی که در این فرضیه محتمل است این است که در صورتی که جهان مادی ما نابود شود آیا همزاد آن هم نابود می شوند یعنی کیهان موازی هم نابود می شود یا خیر. روی این فرضیه باید کار کرد. اینکه خداوند می فرماید در قیامت زمین و هفت  جو آن در قبضه قدرت او است مفهوم عمیقی دارد.

در قرآن به موضوع  بدل یا همزاد انسان اشاره کرده است. حتما شما این آیه عجیب و علمی را تاکنون بسیار خوانده اید و خیلی آشنا است ولی درمتن آن توجه نکرده اید. در سوره واقعه آیه 61 و 62 در متن آیه توجه فرمایید

عَلَى أَن نُّبَدِّلَ أَمْثَالَكُمْ وَنُنشِئَكُمْ فِي مَا لَا تَعْلَمُونَ. وَلَقَدْ عَلِمْتُمُ النَّشْأَةَ الْأُولَى فَلَوْلَا تَذكَّرُونَ –مقدرکرده ایم که بدل شما را مثل شما انشاء کنیم بدلی که شما از آن اطلاعی ندارید. آیا انشاء نخستین خود را به یاد می آورید.

در آیه قبل می فرماید ما مرگ را بر شما مقدر کردیم و نبدل امثالکم هم شامل همان مقدر کردیم می شود ( بر گرفته از تفسیر المیزان). شما را به مثل خودتان مبدل می کنیم  به صورتی که علم آن را ندارید ( از آن اطلاع ندارید) و قطعا انشاء خودتان را در ابتدای  فاطر السموات و الارض را شناخته اید چرا متذکر نمی شوید. کپی خودتان را ایجاد می کنیم  از آن جا که بار اول ایجاد شدید را به خاطر بیاورید. انشاء ایجاد از ابتدای خلق ماده شروع ایجاد ساختار مادی انسان. در همان زمان ابداع کیهان امر خداوند بر این قرار گرفت بدل انسان را خلق کند خلقتی که ما انسان ها نمی دانیم که بدل ما نیز خلق شده است. دوم اینکه توجه به این آیه فرمایید. 

وَلاَ يَحْسَبَنَّ الَّذِينَ يَبْخَلُونَ بِمَا آتَاهُمُ اللّهُ مِن فَضْلِهِ هُوَ خَيْرًا لَّهُمْ بَلْ هُوَ شَرٌّ لَّهُمْ سَيُطَوَّقُونَ مَا بَخِلُواْ بِهِ يَوْمَ الْقِيَامَةِ وَلِلّهِ مِيرَاثُ السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضِ وَاللّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ خَبِيرٌ

و كسانى كه به آنچه خدا از فضل خود به آنان عطا كرده بخل مى ‏ورزند هرگز تصورنكنند  كه آن (بخل) براى آنان خوب است بلكه برايشان بد است به زودى آنچه كه به آن بخل  ورزيده‏ اند روز قيامت طوق گردنشان می‏شود ميراث آسمان ها و زمين از آن خداست و خدا به آنچه می‏ كنيد آگاه است .

زمین و هفت جو آن بعد از از بین رفتن در زمان برچیده  شدن کیهان در قیامت به عنوان ارث به خدا می رسد. زمین که از بین می رود. این مطلب را می رساند که همان زمین به خداوند به ارث می رسد. خداوند متعال چه مطلبی را می خواهد بفرماید. همین زمین در قیامت وجود دارد و به صاحبش می رسد .یعنی به خداوند به ارث می رسد . زمین را به ارث می برم دقت فرمائید  و فکر کنید. یعنی زمین آخرت همین زمین دنیا است منتهی بدل آن این غیر از الارض کنونی است همین مختصات را دارد . این آیه بیان می کند که  کیهان که از بین رفت زمین قیامت استثنائی در قبضه قدرت باریتعالی پا بر جا باقی می ماند وبه عنوان ارث در اختیار خداوند است .

وَمَا قَدَرُوا اللَّهَ حَقَّ قَدْرِهِ وَالْأَرْضُ جَمِيعًا قَبْضَتُهُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ وَالسَّماوَاتُ مَطْوِيَّاتٌ بِيَمِينِهِ سُبْحَانَهُ وَتَعَالَى عَمَّا يُشْرِكُونَ زمر67

اینجا فرصت را غنیمت دانسته و از دانشمندان فیزیک و اختر شناسی مسلمان  بویژه  فیزیکدانان مومن هم وطن این انتظار را داریم که از این همه ادله و شواهد در قرآن بهره گیرند و جسارت و شجاعت  نشان دهند و فرضیه های مختلف را از قرآن بیرون آورند و دامنه بحث را گسترش دهند تا  یک  وحدت رویه و وحدت  نظر در مورد خلقت کیهان در شش روز و خلقت زمین در دو روز و برنامه ریز و یا بنای هفت آسمان در دو روز و پروسه قیامت ایجاد شود. تا این همه تشتت  آراء  نباشد و مخالفین از آن سود نجویند .

تا کنون متاسفانه به دلیل حاکم بودن فضای تصورات ذهنی بطلمیوسی بر افکار علما و دانشمندان که ریشه در تاریخ گذشته دارد  و حاکم بودن این تصورات باعث شده کمتر کسی از مسلمانان متخصص و متعهد از ترس اینکه به مطلبی در قرآن  برخورد  کنند که پاسخ علمی نداشته باشد و باعث تزلزل در باور دینی آن ها شود و به دلیل اعتقاد راسخ به خداوند متعال جرات وارد شدن به فضای علمی جدید را ندارند .ولی غافلند که خدای متعال علم مطلق است و جهان را نیز بر اساس علم آفریده . اگر نارسائی وجود دارد از تفکر و تاویل ناقص ماست نه از قرآن .

برای این منظور است که خداوند متعال می فرماید هر وقت می خواهید قرآن بخوانید اول اعوذ بالله من شر الشیطان الرجیم بگوئید  تا وسوسه شیطان ( تصورات ذهنی ) ترا از قرآن دور نکند. این افکار بطلمیوسی هم  وسوسه شیطان است یا تصورات ذهنی بر باور ما نشسته. هزاران نظریه علمی در ارتباط با خلقت کیهان در جهان طرح شده یکی از آن ها از آن مسلمانان نیست از زمان اینشتین  تا کنون را می گویم که جای تاسف بسیار دارد ملاصدرا ها نظرات خوبی در زمان خود ارائه دادند  ولی  پشتوانه نداشتند.

امروزه ما را چه می شود با این همه دانشمندان و نخبه گان مومن فیزیک هسته ای و اختر شناسی انشاءالله خداوند متعال به همه ما توفیق عنایت فرماید آن وحدت رویه را در آیات علمی قرآن پایه گذاریم.

پس ما دو نظریه را برای زنده شدن مردگان مطرح کردیم اول نظریه تله پورتیشن کوانتومی و دوم نظریه وابستگی کوانتومی و رابط انتقال هر دو نظریه ریسمان کیهانی است. آخرت یا دنیای دیگر پس از حسابرسی است که نیکوکاران از بدکاران جدا می شوند و هر گروه در جایگاه خود قرار میگیرند. زمین برای اهل بهشت است و جای جهنم را خدا مشخص نکرده زیرا خدای متعال جای  آن را  فراوان دارد نیاز به خلقت ویژه ای هم ندارد. ستارگان گداخته زیادند که هیزمش انسان ها باشند. ( این را به عنوان مزاح گفتم جهنم مفهوم  ویژه ای دارد که باید درباره آن تحقیق شود. سقر یک مرحله از جهنم است که همه ما از آن عبور میکنیم که مرحله پلانک است و این استعاره از اینکه شما اگر آهن باشید یا سنگ ساختار مادی شما یه مرحله بیگ بانگ بر می گردد. بحث مفصل و علمی دارد که مقاله ای در دست تدوین دارم)

وَمَا نُؤَخِّرُهُ إِلاَّ لِأَجَلٍ مَّعْدُودٍ- يَوْمَ يَأْتِ لاَ تَكَلَّمُ نَفْسٌ إِلاَّ بِإِذْنِهِ فَمِنْهُمْ شَقِيٌّ وَسَعِيدٌ- فَأَمَّا الَّذِينَ شَقُواْ فَفِي النَّارِ لَهُمْ فِيهَا زَفِيرٌ وَشَهِيقٌ- خَالِدِينَ فِيهَا مَا دَامَتِ السَّمَاوَاتُ وَالأَرْضُ إِلاَّ مَا شَاء رَبُّكَ إِنَّ رَبَّكَ فَعَّالٌ لِّمَا يُرِيدُ- وَأَمَّا الَّذِينَ سُعِدُواْ فَفِي الْجَنَّةِ خَالِدِينَ فِيهَا مَا دَامَتِ السَّمَاوَاتُ وَالأَرْضُ إِلاَّ مَا شَاء رَبُّكَ عَطَاء غَيْرَ مَجْذُوذٍ .آیات 104 الی 108 هود

و ما آن را جز تا زمان معينى به تاخير نمى‏ افكنيم (قیامت را)-روزی که چون فرا رسد کسی جز به اذن او سخن نگوید و دو گروه هستند شقی و سعید، بدبخت و خوشبخت ،کسانی که بدبخت هستند در آتش و یا جهنم و کسانی که خوشبخت هستند در بهشت و تا زمانی که زمین و هفت جو آن بر پا ست آن دو گروه در جای خود ماند ه گار هستند . دقت شود در باره قیامت می فرماید از زمین کنونی دیگر خبری نیست و منظور زمین آخرت است.

وقتی قیامت بر پاشد دیگر زمینی وجود ندارد که خَالِدِينَ فِيهَا مَا دَامَتِ السَّمَاوَاتُ وَالأَرْضُ باشد .پس این زمین و هفت جو آن همین زمین بدلی این زمین دنیا است .

يَوْمَ تُبَدَّلُ الأَرْضُ غَيْرَ الأَرْضِ وَالسَّمَاوَاتُ وَبَرَزُواْ للّهِ الْوَاحِدِ الْقَهَّارِ.روزی که زمین هست ولی این زمین نیست اسمان (هفت جو زمین )هم همینطور

ما در قیامت با بدل زمین دنیائی سر و کار داریم .شاید این موضوع که خداوند می فرماید ما همه چیز را جفت آفریدیم منظور کیهان دو تا، خورشید دوتا و زمین هم دو تا است. یکی با ماهیت مادی و دیگری با ماهیت ضد مادی است. در آیات خداوند تفکر و تعقل کنیم مطالب نو و نظریه های فراوان علمی در آن ها نهفته است. جسارت مطرح کردن باید داشت. 16 دیماه 1393. ویرایش و اصلاحیه جدید اردیبهشت 1395-ویرایش سوم دی ماه 1397-آخرین ویرایش آذر 1398-سید محمد تقوی اهرمی اصلاحیه و ویرایش جدید تر ماه 1399.در اصلاحیه ها به اصلاح نظرات خودم که در اثر مطالعات به آن میرسم می پردازم. ویرایش جدید شهریور1402 

بازدید: 47632

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید