قُلْ سِيرُوا فِي الْأَرْضِ فَانْظُرُوا كَيْفَ بَدَأَ الْخَلْقَ ثُمَّ اللَّهُ يُنْشِئُ النَّشْأَةَ الْآخِرَةَ إِنَّ اللَّهَ عَلى‌ كُلِّ شَيْ‌ءٍ قَدِيرٌ

در زمین گردش کنید و بنگرید خداوند چگونه حیات را آفرید. بر اساس آخرین یافته های علم زیست شناسی پایه و اساس حیات از حما مسنون آغاز شد، توده نرم سیاه چسبنده بر روی سفال داغ و پخته ،ماکرو مولکول های آلی زنجیره ای حامل کد های ژنتیکی . زیبا ترین و پر مفهوم ترین کلمه از مشهودات حیات و این نقطه آغاز تکامل حیات است. هدف این سایت آشنائی بیشتر با قرآن مجید و نگاه به آن با دید و عینک علوم طبیعی و فیزیک است و شفاف کردن موضوعات خلقت کیهان در شش روز ، زمین در دو روز و مفهوم هفت آسمان و خلقت آن در دو روز و اقوات در چهار روز از دیدگاه قرآن و مقایسه آنها با آخرین نظریه های علمی است. موضوع مرگ و حیات، قیامت از دید علم فیزیک و قرآن مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد. مقالاتی در این زمینه تقدیم باز دید کنند گان سایت می گردد به علاوه بر اساس کیف بدأ الخلق شما را با بند پایان و حشرات ایران و عجایب خلقت آن اشنا می کنیم و سایت حشرات ایران تنها سایت حشره شناسی با متنوع ترین انواع گونه های راسته بند پایان در خاور میانه با حدود 20000 عکس دست اول و تصویر برداری شده توسط اینجانب که همه آیاتی از خداوند متعال در حیات زمین هستند. آدرس سایت حشرات ایران .insectsofiran.com

CopyRight © سید محمد تقوی اهرمی.

برای آشنائی با رزومه اینجانب اینجا کلیک کنید.

اینستاگرام     hammanmasnun@

s.m.taghaviahrami94[@]gmail.com

بیگ بانگ و نظریه پیدایش جهان مادی در قرآن

مقدمه

قرآن در باره چگونگی پیدایش جهان مادی نظریه خاص خود را دارد عدم آگاهی علمی در باره رخداد بیگ بانک و آیات متشابه قرآن در این زمینه منجر به بحث های می شود که خواننده مقالات در سایت ها نمی تواند استنباط کند که بالاخره قرآن بیگ بانگ را چگونه توصیف کرده و هیچ اشاره ای به آیات بسیار مهم و علمی در قرآن نمی شود. وجای تاسف است که دیدگاه قرآن در پیدایش جهان مادی به همان سرنوشت سایر بحث های علمی قرآن شده که واقعیت پشت پرده نا آگاهی نسبت به آیات قرآن پنهان است. باید نظر قرآن را از بین آیات مهم پیدایش جهان مادی بیرون آورد و سپس با علم روز مقایسه نمود. به نظر من اشکال در فهم معانی کلمات کلیدی در این زمینه است. لطفا قبل از مطالعه این نوشتار به خلقت کیهان از احدیت و صمدیت آغاز شد مراجعه فرمائید

و نفس و ما سواها و مفهوم واقعی و قرآنی آن

مقدمه نوشتار


نفس در این آیه که خداوند به آن قسم یاد می کند چیست، بسیاری از مفسرین آن را روح نامیده اند و برخی نفس انسان تفسیر کرده اند. وقتی ما ترجمه این آیه را که چنین بیان می کنند " سوگند به روح آدمی و آن کس که آن را آفرید و موزون ساخت" در نظر بگیریم مشخص می شود که هم نفس را و هم روح را درست درک نکرده اند. روح چیست آیا روح نیاز به آفریدن و موزون ساختن دارد. روح تخیلی است یا روح قرآنی که در نفس واحده نفخه می شود. آیا خداوند امر خود را خلق می کند چرا متوجه روح من امر ربی نمی شوند. آیا مفسرین محترم به این موضوع رسیده اند که نفس واحده آدم نیست و نخستین تک سلولی تکامل یافته از نطفه امشاج است که در پروسه سواکم به علقه که همان نفس واحده است خلق می شود، تا توهمات ما در این موضوعات با واقعیت های قرآنی منطبق نشود، درک جهان بینی حیات و بسیاری از آیات متشابه قرآن در خلقت کیهان و حیات در زمین و آخرت ناقص است و بیان گراین است که تفکر در آیات متشابه و پیوند دادن آیات متشابه هم موضوع برای درک مفاهیم آن مورد مطالعه قرار نمی گیرد و همان تخیلات صدر اسلام بر ذهن ما حاکم است. اگر آیه نفس و ما سوا ها را که در بین آیاتی قرار گرفته بیرون آورده و جدا معنی کنیم و ارتباط آن را با آیات قبل و بعد قطع کنیم به مفهوم واقعی آن نمی رسیم. کلمه سواها در خلقت کیهان و خلقت حیات و تکامل جانداران مطرح شده و مهمترین دوره خلقت بشمار می آید. کلمه سواها در حیات زمین که با آیه فوق ارتباط دارد با کمک آیات دیگر بررسی می کنیم.

ماء دافق و تاریخچه آن در پیدایش حیات

مقدمه نوشتار


ماء دافق آبی است که از بین جسم سخت و جسم نرم بیرون می جهد، خیلی تعجب آور است که ما آیات قبل و بعد از صلب و ترائب را نمی خوانیم تا مفهوم آن برایمان روشن شود و تا بحال به همان نظر ابن عباس وفادار مانده ایم. در سوره طارق اشاره به سماء تاریک می کند که نور ستاره نجم ثاقب در آن نفوذ می کند و نور ستاره در جای تاریک نفوذ می کند و جای روشن مانند روز نور آن نفوذ کننده نیست. این تاریکی برای چه و در کجا بود و از چه می خواست حفاظت کند تا به زندگی ادامه دهد از آب مرد ؟ در آیه چرا خداوند ضمیر پس (فلینظر) را می آورد. قسم به طارق برای کل نفس علیها حافظ است، ضمیر ف آیات قبل را به بعد متصل می کند. فلینظرالانسان مم خُلِقَ- خُلِقَ مِن مَّاء دَافِقٍ- يَخْرُجُ مِن بَيْنِ الصُّلْبِ وَالتَّرَائِبِ- إِنَّهُ عَلَى رَجْعِهِ لَقَادِرٌ. مطلبی که مفسرین براحتی از آن گذر می کنند و متوجه نیستند که خدا دارد اخلاقیات انسان را مثل می زند و نه ساختار مادی انسان خُلِقَ- خُلِقَ مِن مَّاء دَافِقٍ خارج می شود از بین صلب و ترائب دو جسم است.