قُلْ سِيرُوا فِي الْأَرْضِ فَانْظُرُوا كَيْفَ بَدَأَ الْخَلْقَ ثُمَّ اللَّهُ يُنْشِئُ النَّشْأَةَ الْآخِرَةَ إِنَّ اللَّهَ عَلى‌ كُلِّ شَيْ‌ءٍ قَدِيرٌ

در زمین گردش کنید و بنگرید خداوند چگونه حیات را آفرید. بر اساس آخرین یافته های علم زیست شناسی پایه و اساس حیات از حما مسنون آغاز شد، توده نرم سیاه چسبنده بر روی سفال داغ و پخته ،ماکرو مولکول های آلی زنجیره ای حامل کد های ژنتیکی . زیبا ترین و پر مفهوم ترین کلمه از مشهودات حیات و این نقطه آغاز تکامل حیات است. هدف این سایت آشنائی بیشتر با قرآن مجید و نگاه به آن با دید و عینک علوم طبیعی و فیزیک است و شفاف کردن موضوعات خلقت کیهان در شش روز ، زمین در دو روز و مفهوم هفت آسمان و خلقت آن در دو روز و اقوات در چهار روز از دیدگاه قرآن و مقایسه آنها با آخرین نظریه های علمی است. موضوع مرگ و حیات، قیامت از دید علم فیزیک و قرآن مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد. مقالاتی در این زمینه تقدیم باز دید کنند گان سایت می گردد به علاوه بر اساس کیف بدأ الخلق شما را با بند پایان و حشرات ایران و عجایب خلقت آن اشنا می کنیم و سایت حشرات ایران تنها سایت حشره شناسی با متنوع ترین انواع گونه های راسته بند پایان در خاور میانه با حدود 20000 عکس دست اول و تصویر برداری شده توسط اینجانب که همه آیاتی از خداوند متعال در حیات زمین هستند. آدرس سایت حشرات ایران .insectsofiran.com

CopyRight © سید محمد تقوی اهرمی.

برای آشنائی با رزومه اینجانب اینجا کلیک کنید.

اینستاگرام     hammanmasnun@

s.m.taghaviahrami94[@]gmail.com

حیات برزخی تخیلات ذهنی یا واقعیت قرآنی

مقدمه نوشتار


حیات پدیده ای است که با مادیات و جانداران سر و کار دارد و از کلمه حی به معنی زنده مشتق شده است و از تعاریف مادی است و به قول ملاصدرا از تعینات مادی و برزخ یک دوره بسیار کوتاه باستناد آیات قرآن بین حیات دنیا و حیات آخرت است که با قیامت زنده شدن مرده ها شروع می شود بنابراین کلمه حیات برزخی از آیات قرآن استنباط نمی شود. در صدر اسلام برای برخی کلمات مانند روح، برزخ، حیات و بسیاری از کلماتی که در آیات متشابه به آن اشاره شده تعاریفی ارائه شده که با علم امروز و بررسی آیات متشابه هم خوانی ندارد. بعضی کلمات مانند اطلاعات، ذخیره داده ها، هارد دیسک، در یکی دو قرن اخیر وارد ادبیات علمی جهان شده و در صدر اسلام نمی توانستند مفهوم ذخیره داده ها، کتاب مبین، زمان و مفهوم علمی آن که در بسیاری از آیات قیامت در مصاحبه هائی که خداوند بصورت تمثیلی بیان فرموده که فاصله مرگ تا برانگیخته شدن مرده زمان کوتاهی داشته است را درک کنند لذا با تصورات ذهنی حاکم در صدر اسلام تفاسیری نگاشته شده است و امروز هم همان تصورات ذهنی مبداء تفکرات ما از کلمات برزخ، روح و حیات است که با دید علمی امروزه آن تصورات منسوخ شده است. در آیات ابتدای سوره ق خداوند به قرآن مجید قسم یاد می کند که ما شما را از اطلاعات نزد خودمان در قیامت زنده می کنیم. باستناد این آیه شخصی که می میرد رابطه او با جهان مادی قطع می گردد و تنها به صورت اطلاعات در مرکز ضبط داده ها نزد خد است. 

فیزیک کوانتوم و قیامت در قرآن


ق وَالْقُرْآنِ الْمَجِيدِ- بَلْ عَجِبُوا أَن جَاءهُمْ مُنذِرٌ مِّنْهُمْ فَقَالَ الْكَافِرُونَ هَذَا شَيْءٌ عَجِيبٌ أَئِذَا مِتْنَا وَكُنَّا تُرَابًا ذَلِكَ رَجْعٌ بَعِيدٌ- قَدْ عَلِمْنَا مَا تَنقُصُ الْأَرْضُ مِنْهُمْ وَعِندَنَا كِتَابٌ حَفِيظٌ- قسم به قرآن مجید کافران گفتند این منذرکه آمده ( حضرت رسول اکرم ص) چیز های عجیبی می گوید که وقتی ما مردیم و بدن ما خاک شد دو باره ( با همین بدن) زنده می شویم این امکان ندارد، خداوند جواب آن ها را می دهد- ما هم می دانیم که خاک چیزی از شما باقی نمی گذارد ولی نزد ما نوشته های ذخیره شده (اطلاعات شما) است( با آن داده ها شما را زنده می کنیم. درآیات متعدد دیگر هم امام مبین، کتاب مبین نیز ذکر شده که ما امروز می توانیم درک کنیم خداوند چه می فرماید. إِنَّا نَحْنُ نُحْيِي الْمَوْتَى وَنَكْتُبُ مَا قَدَّمُوا وَ آثَارَهُمْ وَكُلَّ شَيْءٍ أحْصَيْنَاهُ فِي إِمَامٍ مُبِينٍ- ما مرده ها را زنده می کنیم و اطلاعات اعمال گذشته و ساختار وجودی ایشان را می نویسیم و هر چیز را در هارد دیسک آفرینش به ترتیب یا به زبان امروزی فایل بندی شده ضبط است. ما با کامپیوتر و داده ها و ذخیره سازی سر و کار داریم و معنی هارد دیسک مرکز ذخیره داده را می فهمیم و مفهوم آیه برای ما از نظر علمی روشن می شود. البته خداوند با کامپیوتر کار نمی کند و روش خودش را دارد. این دو آیه بیان می فرماید که مرده ها نیست و نابود می شوند و هیچ نشان مادی ندارند و تنها اطلاعات آن ها نزد خدا است. قیامت از دیدگاه علم کوانتوم و قرآن- حال با توجه به این دو آیه برزخ همان داده های مرده نزد خدا است.

برزخ از دید قرآن

 کلمه برزخ دو بار در قرآن آورده شده در سوره الرحمن -بَيْنَهُمَا بَرْزَخٌ لَا يَبْغِيَانِ  و در باره موضوع قیامت فقط یک بار در آیه زیر آورده شده آیه 100 سوره مومنون - حتی اذا جاء احدهم الموت قال رب ارجعون لعلی اعمل صالحا فیما ترکت، کلا انها کلمة هو قائلها و من و رائهم برزخ الی یوم یبعثون. در آیات قبل از کافران که فریب شیطان را خورده اند سخن به میان آمده و خداوند به پیامبرش توصیه می کند که بدی را به شیوه نیکو دفع کن و ما به آنچه وصف می کنند دانا تریم و به پیامبر می فرماید وَقُل رَّبِّ أَعُوذُ بِكَ مِنْ هَمَزَاتِ الشَّيَاطِينِ-و پیامبر می فرماید- وَأَعُوذُ بِكَ رَبِّ أَن يَحْضُرُونِ خدایا از اینکه آن ها به پیش من حاضر شوند به تو پناه می برم معنی آیه برزخ با توجه به آیات قبل چنین می شود. (آن ها به روش زشت خود هم چنان ادامه می دهند) تا زمانی که مرگ یکی از آن ها فرا رسد می گوید خدایا من را باز گردان شاید در آنچه جا گذاشته ام کار خیری انجام دهم. به او گفته می شود هرگز! این کلام است که او می گوید. از این جا آیه اشاره به آن ها می کند نه شخصی که مرگش فرا رسیده. بین آن ها ( که هنوز زنده هستند) حایلی است تا روز قیامت. دقت در آیه به بسیاری از شبهات پاسخ می دهد. یکی از آن ها می میرد و بلافاصله خود را در قیامت می بیند و می داند که قیامت شدنی است و باور می کند و از خداوند تقاضا می کند من را باز گردان. وقتی مرگش فرا می رسد صحنه قیامت را می بیند. در قسمت دوم می فرماید بین آن ها تا قیامت برزخی است. پس برای آن یک نفر مرگ تا قیامت بوده که خداوند در تمثیلی می فرماید آیا باور کردی و او می گوید من را بر گردان. حال برزخ در فرد که مرگش فرا می رسد چه شد او از دوره برزخ گذشته و دیگران که هنوز زنده اند برزخ دارند که در آیه اشاره می شود نتیجه اینکه حَتَّى إِذا جاءَ أَحَدَهُمُ الْمَوْتُ برزخ را در خود دارد و تا قیامت قاصله ای ندارد که عالمی باشد و حیات داشته باشد و دنیای خیالی درش باشد. آیات بیشمار دیگر این موضوع را ثابت می کند. یعنی مرگ برزخ بین دنیای مادی تا قیامت است، بعد از مرگ شخص مرده خود را در قیامت می بیند. دلیل این ادعا چیست آیات دیگر قرآن را بررسی کنیم.

فاصله مرگ تا قیامت لحظه ای بیش نیست 

خداوند در چندین آیه در قالب تمثیلی به برانگیخته شدن مرده ها می پردازد، در آیه 55 و 56 سوره روم زمان مرگ تا قیامت را در مصاحبه مرده ها برای ما بیان می فرماید دقت در آیات می تواند برخی واقعیت های برزخ برای ما روشن شود. وَيَوْمَ تَقُومُ السَّاعَةُ يُقْسِمُ الْ مُجْرِمُونَ مَا لَبِثُوا غَيْرَ سَاعَةٍ كَذَلِكَ كَانُوا يُؤْفَكُونَ- و قال الذين اوتوا العلم و الايمان لقد لبثتم فى كتاب الله الى يوم البعث فهذا يوم البعث و لكنكم كنتم لا تعلمون-

روزی که قیامت بر پا شود مجرمان ( که قیامت را نفی می کردند) قسم می خورند ( در جمع خودشان) که ما جز ساعتی بیش در قبر نبوده ایم ( تصور می کنند در دنیا ساعتی بعد از مرگ زنده شده اند) و این چنین حقیقت را باور ندارند و کسانی که اهل علم و ایمان بودند به آنها گویند در حقیقت شما در کتاب الله ( مرکز داده های آفرینش به صورت اطلاعات بودید) و از آن جا به قیامت برانگیخته شده اید و این روز قیامت است و شما بر این موضوع آگاهی ندارید. آیه می فرماید شما در قبر نبودید در کتاب خدا بودید و ما لبثوا غیر الساعه را اهل علم و ایمان قبول داشتند. در آیات 102 تا 104 سوره طه هم شبیه این رخداد را بیان می فرماید.

يَوْمَ يُنفَخُ فِي الصُّورِ وَنَحْشُرُ الْمُجْرِمِينَ يَوْمَئِذٍ زُرْقًا- يَتَخَافَتُونَ بَيْنَهُمْ إِن لَّبِثْتُمْ إِلَّا عَشْرًا- نَحْنُ أَعْلَمُ بِمَا يَقُولُونَ إِذْ يَقُولُ أَمْثَلُهُمْ طَرِيقَةً إِن لَّبِثْتُمْ إِلَّا يَوْمًا-روزی که در صور دمیده شود مجرمان را با چشمان از حدقه بیرون زده( از تعجب چشمانشان گرد شده استعاره از تعجب به وقوع قیامت که قبول نداشتند) بین هم نجوا می کنند که شما جز ده روز ( کمتر از ده روز) از زمان مرگ بر انگیخته شده اید-ما از چیزی که آنها می گویند دانا تریم یکی از بین آن ها که دانا تر بود می گوید جز یک روز نمانده اید. مرده ها از وضعیت خود آگاه نیستند زیرا وجود نداشتند ولی حس می کردند جز اندکی از زمان مرگ آن ها نگذشته است. آیه 45 سوره یونس هم مرور کنیم.


وَيَوْمَ يَحْشُرُهُمْ كَأَن لَّمْ يَلْبَثُواْ إِلاَّ سَاعَةً مِّنَ النَّهَارِ يَتَعَارَفُونَ بَيْنَهُمْ قَدْ خَسِرَ الَّذِينَ كَذَّبُواْ بِلِقَاء اللّهِ وَمَا كَانُواْ مُهْتَدِينَ-روزی که آنان در قیامت محشور می شوند گویی جز باندازه ساعتی از روز (از مرگ آنان نگذشته) با هم اظهار آشنائی می کنند قطعا کسانی که لقاء الله را دروغ شمردند زیان کردند در حقیقت هدایت نیافتند. این کلام خدا است.
از آیات فوق چنین بر می آید که فاصله مرگ تا قیامت زمان ندارد و مرده ها از سرگذشت خود از مرگ تا قیامت نا آگاهند به عبارتی برزخ عالم ندارد و با دنیائی که ما با تخیلات خود ساخته ایم بیگانه است. در حقیقت مرگ برزخ بین دنیا و آخرت است که با قیامت شروع می شود. اینکه برزخ زمان ندارد و مرده از احوال خود بعد از مرگ آگاه نیست در رخداد اصحاب کهف و مرده و زنده شدن عزیر در قرآن نشان داده شده. در حقیقت برای درک تحولات مرگ تا قیامت خداوند چند مثال می زند. در آیه 259 بقره می فرماید-
وْ کَالَّذِی مَرَّ عَلَی قَرْیةٍ وَهِی خَاوِیةٌ عَلَی عُرُوشِهَا قَالَ أَنَّی یحْیی هَذِهِ اللَّهُ بَعْدَ مَوْتِهَا فَأَمَاتَهُ اللَّهُ مِائَةَ عَامٍ ثُمَّ بَعَثَهُ قَالَ کَمْ لَبِثْتَ قَالَ لَبِثْتُ یوْماً أَوْ بَعْضَ یوْمٍ قَالَ بَلْ لَبِثْتَ مِائَةَ عَامٍ فَانْظُرْ إِلَی طَعَامِکَ وَشَرَابِکَ لَمْ یتَسَنَّهْ وَانْظُرْ إِلَی حِمَارِکَ وَلِنَجْعَلَکَ ایةً لِلنَّاسِ وَانْظُرْ إِلَی الْعِظَامِ کَیفَ نُنْشِزُهَا ثُمَّ نَکْسُوهَا لَحْماً فَلَمَّا تَبَینَ لَهُ قَالَ أَعْلَمُ أَنَّ اللَّهَ عَلَی کُلِّ شَیءٍ قَدِیرٌ -بقره 259- يا همانند كسى (عُزَير) كه از كنار يك آبادى عبور كرد، در حالى كه ديوارهاى آن بر روى سقف‌هايش فرو ريخته بود (و مردم آن مرده و استخوان‌هايشان در هر سو پراكنده بود، او با خود) گفت: خداوند چگونه اين ها را پس از مرگ زنده مى‌كند؟ پس خداوند او را يك صد سال ميراند و سپس زنده كرد (و به او) گفت: چقدر درنگ كردى؟ گفت يك روز، يا قسمتى از يك روز را درنگ كرده‌ام! فرمود: (نه) بلكه يك ‌صد سال درنگ كرده‌اى. از آیات 17 تا 20 سوره ق بعد از بحث ژنوم و اطلاعات ذخیره شده و انتقال آن به مرکز داده ها می فرماید - وَ جاءَتْ سَكْرَةُ الْمَوْتِ بِالْحَقِّ ذلِكَ ما كُنْتَ مِنْهُ تَحِيدُ و تحولات مرگ حقیقتی است که می رسد (به انسان گفته شود) این همان روز قیامت است که از آن فرار می کردی ( باور نداشتی).

این آیات بعد از آیه مهم وَلَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنْسَانَ وَنَعْلَمُ مَا تُوَسْوِسُ بِهِ نَفْسُهُ ۖ وَنَحْنُ أَقْرَبُ إِلَيْهِ مِنْ حَبْلِ الْوَرِيدِ -در حقیقت انسان را ما خود خلق کردیم و به وسوسه های او آگایم و از رگ گردن به او نزدیک تریم. چرا؟


إِذْ يَتَلَقَّى الْمُتَلَقِّيانِ عَنِ الْيَمِينِ وَ عَنِ الشِّمالِ قَعِيدٌ - ما يَلْفِظُ مِنْ قَوْلٍ إِلَّا لَدَيْهِ رَقِيبٌ عَتِيدٌ- وَ جاءَتْ سَكْرَةُ الْمَوْتِ بِالْحَقِّ ذلِكَ ما كُنْتَ مِنْهُ تَحِيدُ- وَ نُفِخَ فِي الصُّورِ ذلِكَ يَوْمُ الْوَعِيدِ- زیرا دو رشته در هم تلاقی کننده مکرر در چپ و راست در بدن او نشانده ایم که یکی ( اطلاعات را می گیرد و دیگری آن را ضبط می کند). این اطلاعات عامل اصلی است که بعد از مرگ مرده را زنده می کند و بلافاصله آیه وَ جاءَتْ سَكْرَةُ الْمَوْتِ بِالْحَقِّ ذلِكَ ما كُنْتَ مِنْهُ تَحِيدُ می آید که دو مطلب مهم از آن استنباط می گردد. اول اطلاعات در ژنوم انسان که با امر خدا که در آن استقرار دارد ( روح) به کتاب مبین منتقل می شود. دوم بعد از مرگ این اطلاعات به قیام مرده ها منجر می شود. در این آیه هم مرگ برزخ بین دنیا و آخرت است. کسی که می میرد لحظه ای بعد در قیامت است. دلیل این امر این است ما در جهان مادی زندگی می کنیم و تابع قوانین ماده هستیم و بعد از مرگ آثاری از مرده وجود ندارد زیرا به صورت داده ها در کتاب الله است و قوانین ماده بر آن بی اثر است و موقع قیام مجددا جهان مادی و حاکمیت قوانین ماده جاری می شود و زمان خود را نشان می دهد.

برزخ خود سکرات الموت است که حایل بین دنیای مادی و زندگی آخرت است که با قیامت آغاز می شود ذلک یوم الوعید -یتلقی المتلقیان اشاره به دو رشته ژنوم انسان است- مطلب مهم دیگر که در این آیه به چشم می خورد وجود خدا (روح که امر خدا است) در بدن ما و جائی که از رگ گردن به ما نزدیک تر است .ژنوم انسان مسئول انتقال تغییر داده ها به تمامی میلیارد ها سلول در آن واحد و همزمان و به روش امواج فرا ماده کوانتومی است و فرماندهی آن با روح است و روح امر و دستود خدا است که همراه ژنوم به نسل آینده منتقل می شود و در صدر اسلام فکر می کردند که روح شکل و ابعاد انسان را دارد ولی مجرد از بدن و غیر مادی است و شخص که می میرد از بدن آزاد می شود و اطراف بدن حاضر است. این از افکار صدر اسلام است که در جهان آن روز بر بار همه مردم جهان عمومیت داشته و امروز بسیاری این را باور دارند ولی متاسفانه آیات قرآن را به قصد فهمیدن و تجزیه و تحلیل کردن نمی خوانند-روح و جایگاه آن در بدن انسان و موجودات زنده گیاهی و جانوری

حیات حقیقی پس از مرگ و قبل از قیامت


در قرآن چند مورد افراد خاصی که در راه خدا و رسول خدا ( قبل از حضرت محمد ص و در زمان حضرت در جنگ بدر) به شهادت رسیدند خداوند آن ها را در زمره شهیدان آورده و چند آیه در این باره نازل شده است. منظور خداوند شهیدانی که در راه اهداف خداوند و برای دفاع از شخص پیامبران به شهادت رسیدند از جمله حضرت عیسی ع خداوند آن ها با روش تله پورتیشن کوانتومی به بهشت واقعی که وجود دارد و مقربین درگاه هم اکنون در آن بسر می برند منتقل کرد. این افراد مستقیما به بهشت رفته اند و از نعمت های مادی آنجا که زمین دوم است و مادی است متنعم می شوند و هیچ ارتباطی با برزخ ندارد. يَوْمَ تُبَدَّلُ الأَرْضُ غَيْرَ الأَرْضِ و واقعیت قرآنی بیرون آمدن از قبر آن ها زنده هستند و روزی می برند. برزخ از نعمت و روزی و جهان مادی و امثال آن وجود ندارد. تله پورتیشن کوانتومی ابزار زنده کردن مرده ها درقیامت-از این قبیل آیات مفسرین چنین پنداشته اند که این زندگی بعد از مرگ و برزخ است و حیات برزخی از این نوع آیات در تصورات منعکس شده است. به چند آیه زیر توجه فرمائید.


وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یرزَقونَ کسانی که در راه خدا کشته می شوند مرده مپندارید بلکه زنده هستند و نزد خدا رزق و روزی می برند. دراین آیه از کلمه احیاء استفاده کرده است و احیاء یعنی زندگی مادی داشتن ولا تقولوا لمن يقتل في سبيل الله اموات بل احیاء ولکن لا تشعرون- به کسانی که در راه خداوند کشته می شوند مرده نگوئید آن ها زنده هستند ولی شما دلیل آن را نمی فهمید. در آیه 157 سوره نساء بردن جسم حضرت عیسی ع را به وضوح شرح می دهد.
وَ قَوْلِهِمْ إِنَّا قَتَلْنَا الْمَسِيحَ عِيسَى ابْنَ مَرْيَمَ رَسُولَ اللَّهِ، وَ ما قَتَلُوهُ وَ ما صَلَبُوهُ وَ لكِنْ شُبِّهَ لَهُمْ وَ إِنَّ الَّذِينَ اخْتَلَفُوا فِيهِ لَفِي شَكٍّ مِنْهُ ما لَهُمْ بِهِ مِنْ عِلْمٍ إِلَّا اتِّباعَ الظَّنِّ وَ ما قَتَلُوهُ، يَقِيناً، بَلْ رَفَعَهُ اللَّهُ إِلَيْهِ، وَ كانَ اللَّهُ عَزِيزاً حَكِيماً،  - می گفتند ما عیسی بن مریم فرستاده خدا را به قتل رساندیم، آن ها او را نه به قتل رساندند و نه به صلیب کشیدند و این در نظرشان مشبه شد و کسانی که در این موضوع شک دارند علم آن را ندارند و از تصورات ذهنی خود تبعیت می کنند و یقینا به قتل نرسید بلکه خدا او را برد. رفع الله به معنی از جای خود بسوی خدا بردن. به داستان آوردن تخت بلقیس در برهه زمانی به در خواست حضرت سلیمان. بلقیس و تخت او در یک چشم به هم زدن محو و بدون اینکه از فضادی مادی بین دو مکان عبور کند در یک نقطه مشخص ( در حضور حضرت سلیمان ظاهر می شود این روش را دور فرستی کوانتومی می گویند و خداوند این روش را در قرآن بیان فرموده تا به راز بردن افراد قتلوا فی سبیل الله پی ببریم. این افراد مرگ ندارند از محل حادثه به جهان مادی موازی که زمینی مانند زمین ما دارد بالا برده می شوند. بنابراین برزخ هم ندارند و جهان موازی دو گانه واقعیتی که در قرآن بیان شده ذر سوره یاسین حکایت مردی که دوان دوان برای دفاع از یکی از رسولان خدا می آید و برای مردم موعظه می کند و مردم اورا می کشند و خدا اورا مستقیم به بهشت می فرستد - قِیلَ ادْخُلِ الْجَنَّةَ قَالَ یَا لَیْتَ قَوْمِی یَعْلَمُونَ گفته شد به بهشت وارد شد و او می گوید کاش مردم می دانستند که من کجا هستم. انشاء الله موفق باشید به مناسبت مقارن با ایا م فاطمیه و تسلیت سالگرد وفات آن بزرگوار-سید محمد تقوی اهرمی 29/9/1401

 

بازدید: 1334