قُلْ سِيرُوا فِي الْأَرْضِ فَانْظُرُوا كَيْفَ بَدَأَ الْخَلْقَ ثُمَّ اللَّهُ يُنْشِئُ النَّشْأَةَ الْآخِرَةَ إِنَّ اللَّهَ عَلى‌ كُلِّ شَيْ‌ءٍ قَدِيرٌ

در زمین گردش کنید و بنگرید خداوند چگونه حیات را آفرید. بر اساس آخرین یافته های علم زیست شناسی پایه و اساس حیات از حما مسنون آغاز شد، توده نرم سیاه چسبنده بر روی سفال داغ و پخته ،ماکرو مولکول های آلی زنجیره ای حامل کد های ژنتیکی . زیبا ترین و پر مفهوم ترین کلمه از مشهودات حیات و این نقطه آغاز تکامل حیات است. هدف این سایت آشنائی بیشتر با قرآن مجید و نگاه به آن با دید و عینک علوم طبیعی و فیزیک است و شفاف کردن موضوعات خلقت کیهان در شش روز ، زمین در دو روز و مفهوم هفت آسمان و خلقت آن در دو روز و اقوات در چهار روز از دیدگاه قرآن و مقایسه آنها با آخرین نظریه های علمی است. موضوع مرگ و حیات، قیامت از دید علم فیزیک و قرآن مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد. مقالاتی در این زمینه تقدیم باز دید کنند گان سایت می گردد به علاوه بر اساس کیف بدأ الخلق شما را با بند پایان و حشرات ایران و عجایب خلقت آن اشنا می کنیم و سایت حشرات ایران تنها سایت حشره شناسی با متنوع ترین انواع گونه های راسته بند پایان در خاور میانه با حدود 20000 عکس دست اول و تصویر برداری شده توسط اینجانب که همه آیاتی از خداوند متعال در حیات زمین هستند. آدرس سایت حشرات ایران .insectsofiran.com

CopyRight © سید محمد تقوی اهرمی.

برای آشنائی با رزومه اینجانب اینجا کلیک کنید.

اینستاگرام     hammanmasnun@

s.m.taghaviahrami94[@]gmail.com

ولله غیب السماوات و الارض و رد نظریه جهان دوره ای قبل از بیگ بانگ

مقدمه نوشتار


کیهان طبق مدل استاندارد فیزیک کلاسیک از مه بانک ایجاد شد. مه بانک نقطه ای بی نهایت فشرده و چگال و داغ بود علم اختر شناسی از آغاز مه بانک تا لحظه انبساط را محدوده پلانک یا سینگولاریته می نامد که با محاسبات ریاضی زمان آن را ده به توان منهای 43 ثانیه و اندازه آن ده به توان منهای سی و پنج متر و حرارت آن ده به توان 32 درجه سانتیگراد اعلام کردند. نقطه بینهایت ریز مایل به هیچ که با میکروسکوپ اتمی هم به سختی باید آن را دید، اینکه برخی فیزیکدانان نظر می دهند که قبل از مه بانک کیهانی مانند کیهان ما وجود داشت که فشرده شد و به یک باره باز شد. آیا می شود تمام کیهان در این نقطه فشرده شود و مجددا باز شود آیا عقل سلیم باور می کند.

پرفسور واینبرگ برنده جایزه نوبل فیزیک آغاز مه بانک را از انرژی ناب می نامد و در مورد منشاء مه بانک نظری ندارد ولی هاوگینگ اعلام کرد که مه بانک از هیچ به وجود آمد او هیچ را با این دلیل توضیح داد که فضا و زمان فقط در محدوده جهان مادی تعریف شده اند. جائی که زمان و مکان نیست هیچ است. ذرات بنیادی در محدوده سینگولاریته و از انرژی ناب به وجود آمدند و انرژی ناب از کجا آمد. طبق قوانین فیزیک کلاسیک انرژی از بین رفتنی نیست بلکه از حالتی به حالت دیگر تبدیل می شود. بنابراین اینکه انرژی ناب اولیه از هیچ ایجاد شد با قوانین فیزیک سازگار نیست مگر اینکه قدرت ما فوق آن را ایجاد کرده باشد و این موضوع فیزیکدانان اختر شناس خدا ناباور را با چالش بزرگی روبرو کرده است. از هیچ یعنی از جائی که اثری از ماده نیست به یکباره کیهان با این عظمت هست می شود ناباوران به ورطه تشکیک افتاده اند که نکند قدرت ما فوق یعنی خدا آن را از هیچ و به یکباره خلق کرده باشد. برای زدودن این تشکیک دست به دامن نظریه های تخیلی بیشتر فلسفی شده اند که به آن ها روحیه بدهند که هیچ هم می تواند چیزی باشد. یعنی مه بانک از هیچ خالی به وجود نیامده بلکه قبل از آن یک کیهانی بوده با مشخصات مادی ( البته فراموش می کنند ضد ماده را به میان بکشند) این کیهان در هم فشرده می شود درست در همان نقطه ریز و این نقطه ریز تاب مقاومت در برابر فشردگی و حرارت زیاد نداشته و به یک باره منبسط می شود کیهان ما که جمع شد و مرتبا تکرار می شود. فیزیکدانان خدا ناباور هم ذوق زده شده که علم بتواند این نظریه را مانند مه بانک جهانی کنند. اسم این خیال بافی را گذاشته اند- جهان دوره ای (Big Bounce). قرآن این تخیلات را نفی می کند. با هم به بررسی این آیات می پردازیم .نظر قرآن را در باره مه بانک در کیهان از احدیت و صمدیت ایجاد شد ملاحظه فرمائید.

غیب در قران و مفهوم آن


کلمه غیب یعنی پنهان از دید و ادراک انسان و در آیات مختلف دارای مفهوم خاص خود است. به چند آیه می پردازم. با توجه به متن آیه می توان مفهوم غیب را دانست. سوره کهف آیه 25 و 26-


وَلَبِثُوا فِي كَهْفِهِمْ ثَلَاثَ مِائَةٍ سِنِينَ وَازْدَادُوا تِسْعًا - قُلِ اللَّهُ أَعْلَمُ بِما لَبِثُوا لَهُ غَيْبُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ أَبْصِرْ بِهِ وَ أَسْمِعْ ما لَهُمْ مِنْ دُونِهِ مِنْ وَلِيٍّ وَ لا يُشْرِكُ في حُكْمِهِ أَحَداً – اصحاب کهف سيصد و نه سال در غارشان درنگ كردند بگو : خداوند داناتر است كه چند سال آرميدند غيب آسمان ها و زمين از آن اوست به این رخداد نگاه کن و گوش کن برای آن ها جز او ولی نیست و هیچكس را در فرمان خود شريك نسازند. اینجا با توجه به داستان اصحاف کهف و کلمه الله اعلم غیب علم پشت پرده رخداد سیصد سال به خواب رفتن اصحاب کهف است که با تله پورتیشن کوانتومی قابل توصیف است له غیب السماوات و الارض منظور هفت جو زمین و زمین که این رخداد در آن اتفاق افتاده است. باید یاد آوری کنم که سماوات و الارض در قرآن به دو مفهوم بیان شده اول کیهان و دوم جو زمین ، طبقات آسمان مربوط به جو که سبع السماوت است. آیه 59 سوره انعام-


وَعِنْدَهُ مَفَاتِحُ الْغَيْبِ لَا يَعْلَمُهَا إِلَّا هُوَ ۚ وَيَعْلَمُ مَا فِي الْبَرِّ وَالْبَحْرِ ۚ وَمَا تَسْقُطُ مِنْ وَرَقَةٍ إِلَّا يَعْلَمُهَا وَلَا حَبَّةٍ فِي ظُلُمَاتِ الْأَرْضِ وَلَا رَطْبٍ وَلَا يَابِسٍ إِلَّا فِي كِتَابٍ مُبِينٍ- و کلید های (راز های) پشت پرده غیب نزد خداوند است و جز او به علم آن ها آگاه نیست. خداوند به کلیه رخداد های درون دریا و خشکی آگاه است و برگ درختی نمی افتد جز اینکه خدا می داند و مکانیسم رشد دانه گیاه در دل تاریکی خاک را می داند وهیچ رخدادی تر ( تر اشاره به حیات) و خشک (اشاره به غیر حیات) نیست مگر در نرم افزار آفرینش کتاب مبین ضبط است. سوره مومنون آيه 92 می فرماید.


قُلْ لا يَعْلَمُ مَنْ فِي السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ الْغَيْبَ إِلاَّ اللَّهُ وَ ما يَشْعُرُونَ أَيَّانَ يُبْعَثُونَ - بگو هيچ كس در آسمان ها و زمين غيب نمي داند مگر الله و نيز نمي دانند چه وقت زنده مي شوند. در این آیه هم سماوات و الارض منظور جو زمین است که حیات در آن جریان دارد وَ ما يَشْعُرُونَ أَيَّانَ يُبْعَثُونَ موید این نظر است. بنابراین برای درک مفهوم یک کلمه باید به متن آیه توجه کرد. حال آیه ای که به بحث ما و اینکه قبل از مه بانک هیچ بود و چیزی جز هیچ هم نبوده است نگاه کنیم. آیه 22 سوره کهف می فرماید.


وَ لِلَّهِ غَيْبُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ وَ ما أَمْرُ السَّاعَةِ إِلاَّ كَلَمْحِ الْبَصَرِ أَوْ هُوَ أَقْرَبُ إِنَّ اللَّهَ عَلي كُلِّ شَيْ ءٍ قَديرٌ -غیب سماوات و الارض ( جائی که کیهان نبود) متعلق به خدا است و امراو نبود مگر در یک آن و در یک چشم به هم زدن و یا کمتر از آن رخ داد که خدا بر تمام ماده (ایجاد آن) قادر است. امرالساعه مفهوم همان خلق الساعه می دهد خلق به یکباره ولی در کیهان امر خداوند به یک باره متجلی می شود و مه بانک رخ می دهد. ساعه در قرآن به مفهوم قیامت و واحد زمان آمده است. بنابراین امر الساعه قیامت نیست قیامت با چند مرحله نفخ فی الصور رخ می دهد. انّا کُلَّ شَىْء خَلَقْناهُ بِقَدَر- وَ ما أَمْرُنا إِلاّ واحِدَةٌ کَلَمْح بِالْبَصَر همانا ما جهان مادی را(کل شیی همه ماده) با برنامه تدوین شده خلق کردیم و امر ما نبود مگر در یک آن، یک پلک زدن که معنی امر الساعه می دهد. با توجه به کلمه امر الساعه به یک باره رخ می دهد از هیچ جائی که ماده، زمان و مکان وجود نداشت معنی همان مه بانک می دهد سماوات و الارض منظور کیهان است و لله غیب السماوات و الارض یعنی جائی که کیهان غیب است ملک خدا است به خدا تعلق دارد. قبل از امرالساعه کیهانی نبوده و خط بطلان بر نظریه جهان دوره ای (Big Bounce) کشیده می شود.


برنامه ایجاد کیهان طرح و برنامه تدوین شده داشته است و وقتی برنامه خداوند مقتضی اجرا شود می فرماید باش و می شود.

بَدِيعُ السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضِ وَإِذَا قَضَى أَمْرًا فَإِنَّمَا يَقُولُ لَهُ كُن فَیکون-خداوند ایجاد کننده کیهان از هیچ و زمانی که برنامه او متقضی اجرا شود فرماید باش و می شود. قبل از بدیع السماوات و الارض امر الساعه از عالم غیب و از انرژی ناب بر نقطه ای متجلی می شود. زمان و مکان در این مرحله یا یوم که دستور کن فیکون برای ایجاد مه بانک صادر می شود وجود ندارد و هیچ حاکم بوده است و هیچ از تعاریف مادی است و ارتباطی با عدم و نیستی ندارد که فلاسفه خود را با آن کلمات مشغول کرده اند. بعد از ابداع کیهان از هیچ مرحله خلق کیهان بعد از انبساط رخ می دهد.


وَهُوَ الَّذِي خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضَ بِالْحَقِّ وَيَوْمَ يَقُولُ كُن فَيَكُونُ قَوْلُهُ الْحَقُّ وَلَهُ الْمُلْكُ يَوْمَ يُنفَخُ فِي الصُّوَرِ عَالِمُ الْغَيْبِ وَالشَّهَادَةِ وَهُوَ الْحَكِيمُ الْخَبِيرُ ۷۳- انعام-او کسی است که کیهان را به حق (واقعیت دارد )خلق کرد در روزی که فرمود باش و شد قول خداوند واقعیت دارد و حق است و روزی که در آن نفخه فی الصور رخ دهد از آن خداوند است. دانای غیب و شهاده و او حکیم عالم است. دقت شود در خلق کیهان دیگر اشاره به "از و اذا قضی امرا فانما یقول له "نشده و فقط به کن و فیکون اشاره می کند مشیت خداوند در چهار چوب قضی امرا توسط نفخ فی الصور انجام شد و کیهان ابداع شد به عبارتی و اذا قضی امرا در ابداع کیهان صورت گرفت و خلق کیهان شروع می شود که مرحله بعد از ابداع است و خداوند می فرماید این واقعیت دارد همچو اتفاقی بروز کرده است و شما انسان این را باور کنید و تذکر برای انسان است. روزی که این حادثه رخ داد و قول خداوند بود هم حق است.


مراحل مه بانک تا خلق کیهان در قرآن

1-غَيْبُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ وَ ما أَمْرُ السَّاعَةِ إِلاَّ كَلَمْحِ الْبَصَرِ-مرحله قبل از مه بانک که کیهان غیب بود از آن خداوند است و هیچ حاکم بوده است. زمان و مکان و ماده نبوده است.


2- بَدِيعُ السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضِ وَإِذَا قَضَى أَمْرًا فَإِنَّمَا يَقُولُ لَهُ كُن فَیکون-ابداع کننده کیهان از هیچ زمانی که برنامه تدوین شده خداوند مقتضی اجرا شد فرمان کن فیکون صادر می شود. این آغاز مه بانک است که بسرعت و بعد از ده به توان منهای 43 ثانیه باز می شود. انبسط کیهان رخ می دهد.


3- قالَ بَل رَّبُّكُمْ رَبُّ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ الَّذِي فَطَرَهُنَّ وَأَنَا عَلَى ذَلِكُم مِّنَ الشَّاهِدِينَ-خداوند از قول حضرت ابراهیم واقعیت انبسط کیهان را اعلام می کند- گفت پروردگار من است که صاحب کیهان است و همو کیهان را باز کرد و من از جمله شهادت دهنده ها هستم . آیه اول سوره فاطر هم به انبساط کیهان اشاره می فرماید.

الحَمْدُ لِلّهِ فاطِرِ السَّماواتِ وَ اْلأَرْضِ جاعِلِ الْمَلائِکَةِ رُسُلاً أُولي أَجْنِحَةٍ مَثْني وَ ثُلاثَ وَ رُباعَ يَزيدُ فِي الْخَلْقِ ما يَشاءُ إِنَّ اللّهَ عَلي کُلِّ شَيْ‏ءٍ قَدير - ستايش مخصوص خداوندي است که باز کننده آسمان ها و زمين (کیهان) است ملائکه را پیام رسان در آن قرارداد که داراي بالهاي (قدرت یا نیرو) دو گانه و سه‏ گانه و چهارگانه هستند ( قوانین چهارگانه ، زمان و مکان دو گانه، ماده، انرژی تاریک و ماده تاریک احتمالا سه گانه و )، او هر چه مشیت او بر آن قرار گرفته در آفرينش مي‏ افزايد، ( قوانینی بیشتر وجود دارد که کشف نشده باید روی آن کار شود)و او بر هر چيزي تواناست. آیه بسیار جالب و پر معنی است در آیه اول خداوند صاحب کیهان است و او کسی است که آن را باز کرد - رَبُّ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ الَّذِي فَطَرَهُنَّ). فاطر معنای خاص خود را در قرآن دارد باز کننده، حدود کمتر از یکصد سال کلمه تورم کیهانی یا انبساط به علم فیزیک راه یافته است خداوند در 1400 سال پیش به این واقعه مهم اشاره و از سه کلمه کلیدی در ایجاد کیهان استفاده کرده است.
هیچ، بدیع، فاطر که هر کدام مفهوم خاص خود را دارد و سه مرحله اصلی ظهور کیهان است. به محض انبساط کیهان ملائکه که قوانین طبیعت هستند را درآن قرار داد و همه قوانین دو گانه است ماده و ضد ماده -جهان موازی از دید قران- نظریه جدید بعد از انبساط کیهان در شش دوره خلق می شود.


4-و هو الذي خلق السموات و الارض في ستّة ايام و كان عرشه علي الماء ليبلوكم ايّكم احسن عملاً و لئن قلت انّكم مبعوثون من بعد الموت ليقولنّ الذين كفروا ان هذا الا سحرٌ مبين-سوره هود آیه 7


اوست كسى كه آسمان ها و زمين (کیهان) را در شش هنگام خلق کرد و عرش او بر آب بود تا شما را بيازمايد كه كدام‏ يك به احسن عملا می رسید و اگر بگويى شما پس از مرگ برانگيخته خواهيد شد قطعا كسانى كه كافر شده‏ اند خواهند گفت اين چیزی جز سحرى آشكار نيست. برنامه خداوند در خلق کیهان از قبل بر ایجاد آب و حیات در زمین بود تا شما را در بوته آزمایش برای رسیدن به بهترین عمل بیازماید.


نتیجه نوشتار


با توجه به موارد بیان شده به نظرات برخی فیزیک دانان و اختر شناسان اشاره می کنم و دلیل پافشاری فیزیکدانان ناباور برای ایجاد نظریه جهان دوره ای (Big Bounce) را تجسس کنیم. فرد هویل، ستاره‌ شناس و ریاضی‌دان گوید بالاخره ابتدا یک نقطه بود یا هیچ، نظریه مهبانک می گوید تمام مواد موجود در کیهان در گذشته ای دور و از یک نقطه پدید آمده اند دانش ما از منشأ جهان به نظریه نسبیت عام اینشتین برمی گردد. ژرژ لماتر، کشیش بلژیکی، فردی ریاضی و فیزیکدان بود. او دانش خود را در رشتهٔ آسترو فیزیک در دانشگاه کمبریج آموخت و در دانشگاه لووِن Löwen پروفسور پاره وقت بود.

او اولین کسی بود که تشخیص داد معادلات اینشتین نشان می دهد که جهان در حال انبساط است. و در مقاله خود نوشت حال که کیهان در حال انبساط است باید در زمانی دور در گذشته بسیار فشرده بوده باشد. کشیش مسیحی که سعی کرد آیات انجیل را با علم روز توجیه کند و پایه گذار نظریه مه بانک شناخته شد. کشیش های مسلمان هم سعی می کنند نظرات گذشته دور را(نه آیات قرآن را) با علم روز توجیه کنند و فاصله قرآن را علم روز را زیاد کرده اند و به همین دلیل تاکنون نتوانسته ایم آیات بسیار واضح و روشن در باره خلقت کیهان را به جهان نشان دهیم.

جهانی که امروز می بینیم ۱۳.۸ میلیارد سال پیش در یک نقطه متمرکز بوده است.ستاره شناسان می بینند که کیهان در حال انبساط است - و بنابراین محاسبه زمان شروع این انبساط بسیار آسان است. تقریباً 14 میلیارد سال پیش، همه مواد در فضای کوچکی فشرده شدند: موادی که خورشید و سایر ستارگان از آن تشکیل شده‌اند، و همچنین موادی که ما انسان‌های امروزی از آن ساخته شده‌ایم.


همه چیز - ماده و تشعشع - به طرز غیرقابل تصوری فشرده بود و آن حالت اولیه به طرز غیرممکنی داغ بود. در نقطه ای ناگهان شروع به گسترش کرد. امروزه ایده گسترش کیهان به طور گسترده پذیرفته شده است. در اواسط قرن گذشته با رد شدید روبرو شد. فرد هویل ستاره شناس انگلیسی از این نظریه متنفر بود زیرا جای پای مذهب در آن بیش از حد برای او وجود داشت و او زیاد به دین اهمیت نمی داد. ( کیهان به یکباره و از هیچ ایجاد شدن پای خدا را به میان می کشد) او از شخصیت های فیزیک نا باوران است.


مه بانک و انبساط کیهان با گذشت زمان و با داده های بدست آمده جای پای خودرا باز کرد و باید چاره ای اندیشیده شود. تنها راه دست اندازی به هیچ است. در هیچ چیزی نهفته است این را باید جا بیاندازند.
نیل توروک، مدیر مؤسسه فیزیک نظری پیرامونی در واترلو کانادا، توضیح می دهد که این واقعیت که کل کیهان در یک نقطه فشرده بوده، باعث عدم درک و فهم آن در بین مردم عادی و باعث اخم محققان می شود او میگوید:


«آنچه مرا بیدار نگه می‌دارد، فکر کردن در مورد تکینگی بیگ بنگ است. هر آنچه در کیهان می بینیم از این تکینگی سر چشمه می گیرد و زمانی در یک نقطه بوده است. اما همه معادلات ما در آنجا شکست می خورند. توصیف جهان توسط نظریه انیشتین در آنجا فرو می ریزد."
نظریه نسبیت عام در همان ابتدای پیدایش کیهان شکست می خورد. آنچه در ده ثانیه اول تا منفی 43 ثانیه رخ داد، هر گونه توصیف فیزیکی را به چالش می کشد - یعنی در نقطه صفر اول صفر، صفر، صفر و بعد از 42 صفر در نهایت یک ثانیه می آید. در مقایسه با آن، یک چشم به هم زدن یک ابدیت طول می کشد.


بیشترین منتقدان مه بانک در سال 1965 با کشف پرتو پس زمینه کیهانی مبهوت و ساکت شدند. دو نجوم ‌دان آمریکایی کشف کردند که از همه جهات آسمان، پرتوی ضعیف به تلسکوپ رادیویی آن‌ها وارد می‌ شود. این پرتو، پرتو باقیمانده انفجار بزرگ است که هنوز هم در کل دنیا پخش می‌شود و در حال حاضر از میلیاردها درجه در ابتدا به منفی ۲۷۰ درجه سلسیوس خنک شده است.


"بسیاری از فیزیکدانان ایده انفجار بزرگ را به دلیل اینکه ژورژ لمتر کشیش بود، رد کردند. گفته شد که او تنها سعی می‌کند خلقیات کتاب مقدس را تأیید کند. اما لمتر می‌گوید: نه، معادلات نشان می‌دهند که اینطور است - همچنین مشاهدات. اما شاید اشتباه کنم." اما ژورژ لمتر درست می‌گفت و به دنبال آن، کشف "پس ‌زمینه کیهانی"، چیزی که نجوم ‌دان را به واقعیت مه بانک نزدیک کرد. ژرژ لماتر یک سال بعد، در سال 1966، فوت کرد. پس ‌زمینه کیهانی به معنای واقعی کلمه، نور از لبه جهان تازه متولد شده است - تلسکوپ‌های نوری نمی‌توانند به دورترین نقطه فضا و در نتیجه به گذشته نگاه کنند. پس‌ پرتو زمینه، پشت صحنه همه چیز در کیهان است - فقط ۴۰۰٬۰۰۰ سال پس از انفجار بزرگ به وجود آمده است.


استیون واینبرگ، فیزیکدان ذرات و برنده جایزه نوبل می گوید: کشف پس ‌زمینه، ما را مجبور کرد تا با ایده مه بانک به طور جدی خورد کنیم و با واقعیت کیهان درست و حسابی روبرو شویم.  فیزیکدانان هنگامی که ایجاد کیهان از هیچ را باور کردند به دنبال راهی برای دور زدن هیچ هستند. باید هیچ تنها هیچ نباشد و در هیچ چیزی وجود داشته است. بهترین موضوع کیهان های موازی هستند که یکی پس از دیگری فشرده و باز می شوند یعنی کیهان از هیچ ایجاد نشده کیهان دیگری بوده که فشرده شده در نقطه بی نهایت ریز که در ابتدای نوشتار توصیف کردم و اسم ان را هم گذاشتند نظریه جهان دوره ای (Big Bounce).

البته این ترفند فیزیکدانان خدا ناباور است و فیزیکدانان دنبال کشف حقیقت علمی پیدایش کیهان بعد از که بانک هستند. حال متوجه می شویم که خداوند چقدر زیبا و واضح مراحل مه بانک را بیان فرموده و به ابهامات پاسخ قاطع می دهد. فرق سینگولاریته (احدیت) علم و احدیت قرآن تنها در این است که می فرماید این احدیت از احد نشات گرفته خداوند احد ،رب العالمین، خالق کل شیئ است. جالب است که علم هم می گوید سینگولاریته (احدیت) از سینگولار(احد) نشات گرفته است.

خداوند در 1400 سال قبل پاسخ ایجاد از هیچ را در آیات 35 و 36 سوره طورداده است.
أَمْ خُلِقُوا مِنْ غَيْرِ شَيْءٍ أَمْ هُمُ الْخَالِقُونَ آیا بی هیچ خالقی پدید آمده اند یا خود خالق خویشند. درست همان جمله هاوکینگ که کیهان خود خودش را پدید آورد. کلمه من غیر شیئ یعنی هیچ- أَمْ خَلَقُوا السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ بَل لَّا يُوقِنُونَ آیا آسمان ها و زمین (کیهان ) هم همینطور خلق شده اند. نه ، به یقین نرسیده اند. سید محمد تقوی اهرمی 5/4/1402

بازدید: 813