قُلْ سِيرُوا فِي الْأَرْضِ فَانْظُرُوا كَيْفَ بَدَأَ الْخَلْقَ ثُمَّ اللَّهُ يُنْشِئُ النَّشْأَةَ الْآخِرَةَ إِنَّ اللَّهَ عَلى‌ كُلِّ شَيْ‌ءٍ قَدِيرٌ

در زمین گردش کنید و بنگرید خداوند چگونه حیات را آفرید. بر اساس آخرین یافته های علم زیست شناسی پایه و اساس حیات از حما مسنون آغاز شد، توده نرم سیاه چسبنده بر روی سفال داغ و پخته ،ماکرو مولکول های آلی زنجیره ای حامل کد های ژنتیکی . زیبا ترین و پر مفهوم ترین کلمه از مشهودات حیات و این نقطه آغاز تکامل حیات است. هدف این سایت آشنائی بیشتر با قرآن مجید و نگاه به آن با دید و عینک علوم طبیعی و فیزیک است و شفاف کردن موضوعات خلقت کیهان در شش روز ، زمین در دو روز و مفهوم هفت آسمان و خلقت آن در دو روز و اقوات در چهار روز از دیدگاه قرآن و مقایسه آنها با آخرین نظریه های علمی است. موضوع مرگ و حیات، قیامت از دید علم فیزیک و قرآن مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد. مقالاتی در این زمینه تقدیم باز دید کنند گان سایت می گردد به علاوه بر اساس کیف بدأ الخلق شما را با بند پایان و حشرات ایران و عجایب خلقت آن اشنا می کنیم و سایت حشرات ایران تنها سایت حشره شناسی با متنوع ترین انواع گونه های راسته بند پایان در خاور میانه با حدود 20000 عکس دست اول و تصویر برداری شده توسط اینجانب که همه آیاتی از خداوند متعال در حیات زمین هستند. آدرس سایت حشرات ایران .insectsofiran.com

CopyRight © سید محمد تقوی اهرمی.

برای آشنائی با رزومه اینجانب اینجا کلیک کنید.

اینستاگرام     hammanmasnun@

s.m.taghaviahrami94[@]gmail.com

فطرت الله التی فطر الناس علیها و مفهوم قرآنی آن

مقدمه نوشتار


فطر در اصل به معنی باز کردن است محیط بسته ای که منبسط می شود و این کلمه در قرآن معنی کاملا اختصاصی دارد مانند احد و صمد که با رشد علم اختر شناسی مفهوم آن را روشن شد. کیهان از محیط بسته و فشرده قبل از انبساط باز شد و ذرات بنیادی که از نور ناب احدیت در نقطه ای متجلی شد ساخته شدند تا ماده خلق شود. پایه و اساس سنگ بنای جهان مادی و ضد مادی بر لحظه فطرهن قرار گرفت. آیه 56 سوره انبیاء- قالَ بَل رَّبُّكُمْ رَبُّ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ الَّذِي فَطَرَهُنَّ وَأَنَا عَلَى ذَلِكُم مِّنَ الشَّاهِدِينَ- او (حضرت ابراهیم) گفت پروردگار من صاحب کیهان (سماوات و الارض) است و او آن را منبسط کرد و من از جمله تصدیق کننده ها هستم. با باز شدن محیط قبل از انبساط کیهان دوره احدیت یا سینگولاریته ذرات بنیادی ساخته شده امکان خلق ماده را پیدا می کنند و کوارک ها و بوزون ها درون نوترون و پروتون جای می گیرند. ماده از همین ذرات بنیادی ساخته شدند. سرشت ماده بر فطرت الله قرار گرفت و فطرت الله پروسه برنامه ریزی شده خداوند برای خلق ماده نور ذات خود است. خلقت کیهان از احدیت و صمدیت آغاز شد-ذرات وجودی همه کل شیی بر ذراتی قرار گرفته اند که از نور ناب الهی منشاء شدند فطرت همه چیز بر فطرت خدائی بنا شده و انسان هم ذرات وجودی او منشاء خدائی دارد. بنابراین معنی کلمه فطر باز شدن برای خلق ماده است. حضرت ابراهیم در آیه 22 سوره یاسین می فرماید- وَمَا لِيَ لَا أَعْبُدُ الَّذِي فَطَرَنِي وَإِلَيْهِ تُرْجَعُونَ- چرا کسی که من را باز کرد تا خلق کند نپرستم و بازگشت من به بسوی او است. حضرت ابراهیم مانند همه مردم فطر الناس در پروسه فطرت الله قرار گرفتند. سرشت همه جامدات و جانداران از جمله انسان بر سرشت خدائی بنا شده است.

یسبحون عامل بقاء کیهان است نه گرانش نظر قرآن

مقدمه نوشتار


همه چیز در حرکت است و حرکت هم درفطرت ذاتی ماده گذارده شده یسبحون به نوعی حرکت تکراری اتلاق می شود که یک پدیده استوار بر هویت خلقتی خود آن را بروز می دهد. اگر ما معنی این قبیل کلمات را از خود قرآن بیرون آوریم می توانیم به منظور خداوند از کار برد این نوع کلمات برسیم. به این آیه توجه فرمائید بعد از روشن شدن معنی یسبحون به بحث خود ادامه می دهیم. آیه 44 سوره اسراء- تُسَبِّحُ لَهُ السَّمَاوَاتُ السَّبْعُ وَالأَرْضُ وَمَن فِيهِنَّ وَإِن مِّن شَيْءٍ إِلاَّ يُسَبِّحُ بِحَمْدَهِ وَلَكِن لاَّ تَفْقَهُونَ تَسْبِيحَهُمْ إِنَّهُ كَانَ حَلِيمًا غَفُورًا- هفت آسمان (جو زمین) و زمین و هر آنچه در آن ها است تسبیح ذات پروردگار را می کنند و هیچ شیئ نیست مگر در حال تسبیح حمد خدایند ولی شما تسبیح آن ها را درک نمی کنید خدا همواره غفور و برد بار است. سماوات سبع هفت جو زمین است و مفسرین محترم سماء الدنیا را آسمان اول می دانند که کیهان است اگر به آیه توجه کنیم و ان من شیی الا یسبح بحمده سخن از ماده است در آسمان های تخیلی شش تا بقیه قاعدتا ماده وجود ندارد پس سبع السماوات را باور کنیم که منظور هفت طبقه جو زمین است و در کیهان آسمان ها نداریم آسمان فضائی است که سقف محفوظ داشته باشد و با آیات بدیع السموات و فاطر السموات و الارض که شیی خلق نشده بود مطابقت ندارد. در این آیه خداوند پدیده های مشهود را برای ما را مثل می زند. آنچه از این آیه استنباط می کنیم تسبیح حرکت تکراری بر فطرت آفرینشی هر شیئ مادی است و شیئی مادی هم بعد از بدیع و فطر خلق شد. با خلق ماده شیئی شروع می کند به یسبحون و این حرکت بر ذات خدائی که عطا فرموده استوار و تسلیم بی چون چرا طوعا او کرها به خداوند است که سجده و تسبیح به او است

خلق از عدم دید فلسفی بیگانه با قرآن

مقدمه نوشتار


اگر ما مفهوم کلمات کلیدی در موضوعات خلقت کیهان و حیات در زمین را مطابق قرآن درک کنیم این همه اختلاف بر سر ترجمه و تاویل آیات متشابه نداریم. خلق از عدم یا خلق از هیچ که هر دو از نظر قرآن بی معنی است نتیجه تفکر نکردن در آیات متشابه پیدایش حیات و کیهان است. فلاسفه قدیم که اطلاعی از چگونگی خلقت کیهان و حیات نداشتند، مجبور بودند برای این کلمات معنی بتراشند تا عقل بتواند آن را هضم کند. عدم و هیچ هر دو از تعاریف مادی است و بسته به کاربرد آن ها در واحد زمانی مفهوم خاص خود را دارند در این نوشتار لم تک شیئا و لَمْ يَكُنْ شَيْئاً مَذْكُوراً با استناد به آیات قرآن بررسی می می کنیم