- توضیحات
- بازدید: 3705
مقدمه نوشتار
بسیاری از کلمات معنی واقعی خود را به مرور زمان از دست داده اند. فکر نکردن در آیات متشابه و تجسس در معنی آنها ما را از واقعیت مفهوم آنها دور کرده است. مثال فراوان است در این نوشتار بر روی کلمات مهم و پر مفهوم و علمی زوجین من ذکر و الانثی می پردازم. همه ما می دانیم زوج به معنی جفت است. ماهیت زوج به دو هویت متفاوت بر میگردد. زوجین جمع دوتایی زوج است که می شود در حقیقت چهارهویت، این بدان مفهوم است که هر زوج خودش جفت دارد. ما برای در آوردن معنی یک کلمه خاص به منابع و دیکشنری و فرهنگ لغات مراجعه می کنیم و متوجه می شویم که همه از روی هم کپی کرده اند و بسیاری از کلمات به ریشه معانی توجه نمی کنند که این کلمه در اصل از کدام لغت منشاء شده ریشه آن چیست و معنی اصلی آن چیست همه اصطلاح عامیانه را به جای معنی لغت درج می کنند. کسانی که بخواهند بی طرفانه دنبال یک لغت بگردند شانس زیادی برای رسیدن به هدف ندارند. اکثرا معانی عرف 1300 سال قبل که در روایات و تفاسیر درج شده را به عنوان معنی معرفی می کنند.
این بلیه بیشتر نصیب آیات متشابه در خلقت انسان، نطفه، کیهان و مثلا سماوات و الارض شده است. مطلب جدیدی میخواهم عنوان کنیم که علم زیست شناسی و ژنتیک ماهیت آن را برای ما روشن نموده. کوتاه سخن به اصل مطلب زوجین الذکر و الانثی برگردیم. به دو آیه مراجعه می کنیم. 45 سوره نجم و 37 سوره قیامت.
أَنَّهُ خَلَقَ الزَّوْجَيْنِ الذَّكَرَ وَ الْأُنْثى - مِنْ نُطْفَةٍ إِذا تُمْنى - وَ أَنَّ عَلَيْهِ النَّشْأَةَ الْأُخْرى
خداوند است که زوجین (جنسیت) نر و مادینگی را در نطفه ای که مقدر میشود خلق می کند و نشاء آخری بر عهده او است. و أَنَّ عَلَيْهِ النَّشْأَةَ الْأُخْرى سبک نگارش قرآن است و این مضارع در گذشته است.
تفسیر متداول هم چنین شرح داده میشود- و همو است كه دو زوج نر و ماده را آفريد، از نطفهاى، آنگاه كه (در رحم) فرو ريخته شود و بر اوست آفرينش ديگر (در قيامت) سوره نجم.
خلق و نشاء هر دو به معنی آفریدن آمده است.
أَ يَحْسَبُ الْإِنْسانُ أَنْ يُتْرَكَ سُدىً- أَ لَمْ يَكُ نُطْفَةً مِنْ مَنِيٍّ يُمْنى- ثُمَّ كانَ عَلَقَةً فَخَلَقَ فَسَوَّى- فَجَعَلَ مِنْهُ الزَّوْجَيْنِ الذَّكَرَ وَ الْأُنْثى- أَ لَيْسَ ذلِكَ بِقادِرٍ عَلى أَنْ يُحْيِيَ الْمَوْتى-
آیا انسان می پندارد که رها میشود آیا او نطفه ای در تقدیر نبود که مقدر می شود سپس علقه بود که خلق می شود و در آن زوجین نر و مادینگی قرارداده می شود آیا چنین خدایی قادر نیست مردگان را زنده کند حال تفسیر عرف جهت مقایسه
آيا انسان مى پندارد كه به حال خود رها مىشود؟ آيا او قطرهاى از منى نبود كه (در رحم) ريخته مىشد؟ سپس خون بستهاى شد و خداوند آن را آفرينش داد و استوار ساخت و دو جنس زن و مرد را از آن پديد آورد. آيا اين خدا قادر نيست كه مردگان را زنده كند؟ خود منی نه قطره ای از منی
مطالعه بیشتر: خلق الزوجین ذکر و الانثی در قرآن واقعیتی که مسخ شده است
Write comment (0 Comments)- توضیحات
- بازدید: 2817
مقدمه نوشتار
بسیاری از تفاسیر آیات متشابه که با علوم طبیعی سر و کار دارد در زمانی حدود 1300 سال قبل و بر اساس برداشت های علمی آن زمان برشته تحریر در آمده و ما سالیان دراز بر آن باور نشسته ایم و به فکر خودمان رسوخ نمی کند که آیات متشابه دارای ظاهر است و باطن و فراموش کرده ایم که در قرآن آیه ای داریم بنام آیه متشابهات که خداوند به ما تذکر می دهد که به هوش باشید که آیات قرآن دو نوع است محکمات که اصل و پایه قرآن بر آن قرار دارد. آیاتی هم هستند بنام متشابهات که تاویل دارد. محکمات تفسیر میخواهد و اصول فقهی ما بر آن بنا شده شان نزول دارد، تاریخچه دارد، توحید، نبوت، معاد و غیره ولی آیات متشابه تاویل دارد ولی تفسیر ندارد و تاویل آن با علوم طبیعی امکان پذیر است ظاهر آیه مطلوب بیان قرآن نیست. متشابهات با روشن شدن دلیل علمی آن برای بیان حقانیت خداوند و استحکام محکمات است. آیا با خودمان فکر نکرده ایم که ممکن است گذشتگان که آن آیات را تفسیر کرده اند و با دانش روز تفسیر کرده اند با زمان امکان تغییر آن می رود امکان تغییرات دیدگاه های علمی در طول زمان میرود و علم در اوج شکوفایی خود است و ضرورت دارد به روز رسانی شوند. اگر تحجر و تعصب ما بگذارد دنیایی از مفاهیم علمی از پس پرده نظرات کهن خود را نشان میدهد. بدون پیش داوری و با تفکر در آیات و دانستن علم روز موضوع آیه مفاهیم روشن می شود. قرار مکین از این جمله آیات است. امتحان کنیم خداوند با زبان علم با ما سخن می گوید و علم هم مخلوق خدا است و اینکه برخی می فرمایند علم در دین کاربردی ندارد کاملا اشتباه است. برای فرد گوینده کاربرد ندارد زیرا ستون فقرات تفکرات و باور های او در هم می ریزد و او حاضر نیست به باور کهنش لطمه وارد شود. اشتباهی که جنین شناسان می کنند و رشد جنین را خلق انسان می پندارند متوجه این موضوع نیستند که اللَّهُ يَبْدَؤُا الْخَلْقَ ثُمَّ يُعِيدُهُ ثُمَّ إِلَيْهِ تُرْجَعُونَ خداوند خلق را ابداع و آغاز می کند و سپس آن را باز آفرینی می کند.رشد جنین خلق نیست باز آفرینی خلق است. خلق کردن ایجاد چیزی که نبوده از مواد قبلی. انسان در زمین اولیه خلق می شود و اکنون تمامی تحولات باز آفرینی خلق در حال انجام است. تمامی مراحل تکامل انسان در رشد جنین قابل مشاهده است ولی خلق نیست. دانشمندان زیست شناسی فرق رشد جنین و خلق جنین را تشخیص نمی دهند
مطالعه بیشتر: قرار مکین رحم زن نیست غشاء هسته ای محافظ نطفه است
Write comment (0 Comments)- توضیحات
- بازدید: 2444
مقدمه نوشتار
موضوع جالب و علمی است ولی چه ارتباطی با قرآن دارد. علم زیست شناسی و زمین شناسی در خلقت اولین نطفه حیات و تحولات درون زمین قبل از تشکیل پوسته جامد و هم چنین چگونگی پیدایش زمین و نفت با سوالات بیشماری روبرو است و باید راه طولانی تری را برای کشف حقایق سپری کند. قرآن کلام دست نخورده خداوند است و در موضوع پیدایش زمین و خلقت حیات به نکات ظریفی اشاره کرده است. رشته تحصیلی من بیوشیمی، فیزیک شیمی، از دانشگاه دولتی آلمان و فوق تخصص در بیوشیمی و با دید این تخصص به موضوع خلقت انسان، پیدایش زمین و تحولات درون پوسته جامد زمین به آیات متشابه در این موضوعات نگاه کرده ام و به کشفیات متعددی نائل شده ام و برداشت های خودم را برای علاقمندان در سایت فیزیک و قرآن منتشر می کنم. معمولا علوم طبیعی و دانشمندان مربوطه توجه ای به دین ندارند و از بحث هایی که پای دین را به میان می کشد چندان تمایلی نشان نمی دهند. آنها حق دارند چرا که با پدیده خرافات و برداشت های غیر علمی سر و کار داشته اند و هیچ گونه آشنایی هم با قرآن ندارند و افکار دانشمندان علوم اسلامی در آیات متشابه هم در وادی نظر گذشتگان 1300 سال قبل پرواز می کند و آن نظرات را عین قرآن می دانند و متاسفانه روی آن هم تعصب نشان می دهند. با استعانت بر برخی آیات متشابه به مطالب علمی نو و جالبی با استناد بر علوم مربوطه دست یافته ام. پیدایش نفت و پیدایش حیات در زمین اولیه ارتباط مستقیم با هم دارند و نظریه پیدایش نفت از انباشته شدن بدن موجودات زنده در اقیانوس ها یا تئوری بیولوژیکی نفت و پیدایش آن در 150 الی 400 سال پیش را با دلایل مستند مردود اعلام می کنم. مطالعه این نوشتار را به علاقمندان تحولات زمین و پیدایش حیات و نفت به عنوان ضایعات خلقت انسان و قضاوت را به بعد از مطالعه این نوشتار توصیه می نمایم.
مطالعه بیشتر: پیدایش نفت تئوری جدید به عنوان ضایعات خلقت انسان
Write comment (2 Comments)- توضیحات
- بازدید: 2407
مقدمه نوشتار
حیات در زمین یک موهبت الهی است که در هیچ جای کیهان مانند آن نیست. ممکن است حیاتی وجود داشته باشد اما لیس کمثله شیئ نیست. حیات چیست آیا اگر ما قادر باشیم تمامی مولکول های یک ژن ساده را درست کنیم و آنرا به ترتیب ژن ردیف کنیم آن مولکول حیات پیدام یکند. مسلما خیر دانشمندان در مفهوم حیات در مانده اند. باید توجه داشت که حیات یک مقوله جدا از ساختار مادی یک موجود زنده است.
امری است ماوراء جهان مادی. برای ایجاد حیات از بدوا خلقت کیهان باید فوتون ها از انرژی ناب طی پروسه خاصی خلق شوند، ذرات بنیادی و نیروی متصل کننده آنها (بوزون ها) به وجود آیند تا اجزاء هسته اتم ها شکل گیرند و قوانین مربوطه برای سر و سامان دادن به آنها در هسته اتم نهاده شوند تا اتم ها خلق شوند. اتمها که خلق شدند نیروهائی باید وجود داشته باشند که آنها را به یکدیگر پیوند دهند. بنابراین با دو پدیده مهم و اساسی در خلقت ماده سرو کار داریم ابتدا ماده و سپس نیروها که انرژی پیوندی ماده هستند که بر قوانین و نظم خارق العاده استوار هستند. اینکه در سراسر کیهان یک نوع قوانین و نظم خاصی حکمفرما است بیانگر این است که یک نرم افزار واحد خلقتی در برپا نگه داشتن آنها دستوراتی صادر میکند. در نرم افزارحیات فرمان یا به قول قرآن امر هدایت آن را بر عهده دارد. خلق و امر از هم تفکیک ناپذیرند. خلق ماده و انرژی است و امر فرمان خدا. به دو آیه قرآن بسنده میکنیم و به جستجو در مفاهیم انس، بشر، انسان و روند تکامل یا پیدایش آن میپردازیم.
همه ما براساس مدل استاندارد کیهان میدانیم که خلق ماده با آغاز انبساط کیهان شروع میشود و لحظاتی بعد از انبساط قوانین چهارگانه فیزیک در ماده قرار می گیرند. هاوکینگ تا اینجا که قوانین چهارگانه طبیعت اساس ساختار جهان مادی را بر پا داشته است رسید و به این قوانین چهارگانه اعتقاد پیدا کرد در حقیقت خدای هاوکینگ همین قوانین چهارگانه طبیعت است. از کجا آمدند و چگونه این نظم خارق العاده را در جهان مادی ایجاد کردند جواب دارد. خود خودشان را ایجاد کردند. می گوید اول انرژی ناب بود که از هیچ به وجود آمد. آغاز هیچ همان بیگ بنگ است. بنابراین از نظر دانشمندان فیزیک انرژی ناب ایجاد کننده قوانین چهارگانه فیزیک است و از آن به بعد این قوانین هستند که جهان را بر پا نگه داشته اند. درست است فیزیکدانان تا اینجا وظیفه دارند ساختار مادی کیهان شواهد امر هم را کشف کنند و بگویند کیهان از چه درست شده و چگونه از انرژی ناب پدید آمد. اسمش را هم گذاشتند مدل استاندارد کیهان مدلی که به ما می گوید کیهان چگونه ایجاد شد. علم تایید می کند که گفته فیزیکدانان درست است.
به عبارتی علم این موضوع را با آزمایش و خطا و رفع خطا و نواقص به واقعیت پیوند داد. آیا نیروی نا مریی و هوشمندی فرمان این نظم را برعهده دارد، آن ها نمی خواهند وارد آن مقوله شوند. یک فیزیکدان و یا متخصص مثلا یک خودرو وظیفه دارد آنالیز صنعتی خود رو را و چگونگی حرکت آن را کشف و بررسی کند کاری به این موضوع که این خودرو را کی خلق کرده ندارد اصلا ارتباطی به او ندارد. ولی انسان ها متفاوت و کنجکاو هستند برخی به عمق موضوع فکر می کنند و شوق علمی دارند که تمام موضوع را بدانند، برای همین است که به تحقیق می پردازند تا علل و چگونگی خلق و تکامل این خودرو را بیرون آورند و می روند مطالعه می کنند و به یقین می رسند. برخی فیزیکدانان به نام مانند اینشتین، هایزنبرگ و بسیاری دیگر عمیق تر فکر می کنند و معتقد می شوند که یک نیروی ما فوق طبیعت این نظم را فرماندهی میکند. تمامی فیزیک کلاسیک را علم تجسس و تمام واقعیت آن را کشف کرد. برخی فکر و تعقل بیشتری بکار گرفتند تا ناشناخته های طبیعت را کشف کنند. احساس کردند خیلی مسائل را فیزیک کلاسیک نمی تواند جواب دهد لذا بحث فیزیک کوانتوم در محافل علمی راه پیدا کرد و بسیاری از ناشناخته ها را کشف کردند. بحث ریسمان های کوانتومی، سیاهچاله ها، کرمچاله ها، و سفید چاله ها، وابستگی کوانتومی و دور فرستی کوانتومی دریچه ای به ناشناخته ها باز کرد که هر کدام بحث مفصل دارد. حال به آیه مهم زیر نگاهی اندازیم و راهمان را ادامه دهیم.
مطالعه بیشتر: پیدایش حیات و راز های علمی آن در قرآن
Write comment (0 Comments)