قُلْ سِيرُوا فِي الْأَرْضِ فَانْظُرُوا كَيْفَ بَدَأَ الْخَلْقَ ثُمَّ اللَّهُ يُنْشِئُ النَّشْأَةَ الْآخِرَةَ إِنَّ اللَّهَ عَلى‌ كُلِّ شَيْ‌ءٍ قَدِيرٌ

در زمین گردش کنید و بنگرید خداوند چگونه حیات را آفرید. بر اساس آخرین یافته های علم زیست شناسی پایه و اساس حیات از حما مسنون آغاز شد، توده نرم سیاه چسبنده بر روی سفال داغ و پخته ،ماکرو مولکول های آلی زنجیره ای حامل کد های ژنتیکی . زیبا ترین و پر مفهوم ترین کلمه از مشهودات حیات و این نقطه آغاز تکامل حیات است. هدف این سایت آشنائی بیشتر با قرآن مجید و نگاه به آن با دید و عینک علوم طبیعی و فیزیک است و شفاف کردن موضوعات خلقت کیهان در شش روز ، زمین در دو روز و مفهوم هفت آسمان و خلقت آن در دو روز و اقوات در چهار روز از دیدگاه قرآن و مقایسه آنها با آخرین نظریه های علمی است. موضوع مرگ و حیات، قیامت از دید علم فیزیک و قرآن مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد. مقالاتی در این زمینه تقدیم باز دید کنند گان سایت می گردد به علاوه بر اساس کیف بدأ الخلق شما را با بند پایان و حشرات ایران و عجایب خلقت آن اشنا می کنیم و سایت حشرات ایران تنها سایت حشره شناسی با متنوع ترین انواع گونه های راسته بند پایان در خاور میانه با حدود 20000 عکس دست اول و تصویر برداری شده توسط اینجانب که همه آیاتی از خداوند متعال در حیات زمین هستند. آدرس سایت حشرات ایران .insectsofiran.com

CopyRight © سید محمد تقوی اهرمی.

برای آشنائی با رزومه اینجانب اینجا کلیک کنید.

اینستاگرام     hammanmasnun@

s.m.taghaviahrami94[@]gmail.com

علی ان نبدل امثالکم و شیوه زنده شدن مرده ها در قیامت

مقدمه نوشتار


برانگیخته شدن مرده ها که در قرآن به قیامت نام برده شده یک اصل بسیار مهم و هدف آفرینش هم بر این اصل استوار است. این اصل پیوند ناگسستنی با اصل توحید دارد. نبوت ابزار رساندن انسان های تکامل یافته که از نسل آدم هستند به قیامت است. دنیا و آخرت جدا از هم نیستند، بلکه قیامت ادامه این دنیا است. بین این دو دنیا یک لحظه کوتاه از نظر زمان و مکان قرار دارد. بر این لحظه کوتاه زمان و مکان راهی ندارد، برای فرد مرده بسیار کوتاه است به اندازه یک چشم به هم زدن، این لحظه کوتاه برزخ نام دارد. این برزخ چیست  با بررسی دیگر مرگ همان برزخ یا حائلی بین ونیا و قیامت است.آیات عالم نیست و هیچ جایگاهی برای فرد مرده ندارد چرا؟ مرده ای وجود ندارد، تنها اطلاعات او نزد خدا است و در کتاب مبین مرکز ضبط و ثبت داده های جهان آفرینش و در فایل انسان ها احصیناه فی کتاب مبین ردیف بندی شده، در هارد دیسک عظیم آفرینش. در محدوده احدیت زمان و مکان جایی ندارند. یک فلش داده های ذخیره شده را نگاه کنید، اطلاعات شما در آن ضبط است و مکان و زمان بر آن تاثیری ندارد فلش را ببرید هزاران کیلومتر آن طرف تر تاثیری بر داده های ثبت شما ندارد زمان هم تغییری در آن ایجاد نمی کند مگر خود شما آن ها را به روز رسانی کنید. پیشرفت علوم طبیعی واقعیت های کلام خدا را جلوی چشم ما عیان و آشکار ساخته است. اندکی تفکر و تعقل و رها نمودن ذهن از تصورات گذشتگان راه رسیدن به حقایق قرآن را آسان می کند

دنیای کوانتوم راز های زیادی را برای ما آشکار کرده و ما تنها از روزنه کوچکی از درب این دنیای ناشناخته نگاه می کنیم ابزار دنیای پشت صحنه جهان مادی است که فرماندهی خداوند بر امور مادی بر آن قرار داده شده. به مقاله قیامت از دیدگاه علم کوانتوم و قرآن مراجعه فرمایید. برای شناخت قیامت به عنوان رخدادی در ادامه دنیای مادی کنونی باید آیات قیامت را مانند یک زنجیره ای پراکنده در دل قرآن به یکدیگر وصل کنیم مانند یک پازل نقاشی و زمانی می توانیم قیامت را بشناسیم که ردیف بندی پازل را تمام کنیم و صحنه را تماشا کنیم رسیدن به مفهوم قیامت از دید قرآن همان تشبیه آن با پازل نقاشی است. دانشمندان دنیای غرب به این واقعیت ها می رسند و در نهایت به حقانیت خداوند خواهند رسید و ما هم چنان در وادی هزار سال قبل با دنیای تصورات ذهنی خود مشغول هستیم. هم چنان که ما را با فرضیات گوناگونی مشغول کردند و گوی علم را از ما ربودند و ما چشمان خودمان را به اکتشافات علمی آنها دوخته ایم.

ما سعی می کنیم در هر نوشتار مجموعه آیات را بررسی و به یک دیدگاه نزدیک به قران برسیم. عنوان این نوشتار را علی ان نبدل امثالکم انتخاب کرده ام.


مرگ را خداوند به عنوان دریچه ورود به قیامت خلق کرده است.


علی ان نبدل امثالکم را باید درست درک کنیم، بدل شما را از تحولات مرگ مقدر کرده ایم. این تحولات مرگ انتقال اطلاعات ساختار مادی و معنوی انسان است که ملک مرگ(ملک الموت عزرائیل) موظف است آن را در پروسه تمنون مرگ توفی کند. بگیرد و به کتاب مبین منتقل کند. برای رسیدن به واقعیت این آیه باید از آیات قبل شروع کنیم. سوره های یاسین و واقعه که در احادیث برای مطالعه آن ثواب زیاد ذکر کرده اند به این دلیل است که ما باید برای ثواب سوره ها بخوانیم و قبل از آن هم اعوذ بالله من شر شیطان بگوییم که خدا کمک کند و شیطان که همان تصورات خیالی ما است ما را فریب ندهد که تصورات ذهنی را بر قرآن تحمیل کنیم. شاید هنگام تکرار مطالعه به سوالی بر خورد کنیم و ما را به تفکر و تعقل وا دارد. خداوند در سوره واقعه  بیشتر به قیامت می پردازد و انسان ها را از نظر اعمال تقسیم بندی می کند و نتیجه عمل کرد آن ها را بیان می کند و در لابلای وقایع نکات مورد نظر و مهم را بیان می فرماید. دقت کنیم همه این آیات تشبیه هستند و ظاهر و باطن دارند و ما متاسفانه همیشه ظاهر آیات را تفسیر می کنیم اما واقعیت پشت پرده تحجر پنهان می ماند. خداوند در آیات قبل از 56 سوره واقعه به کافران می پردازد و می فرماید،

 برای کافران در قیامت (این عذاب ) نازل می شود- هَذَا نُزُلُهُمْ يَوْمَ الدِّينِ-این ها عذاب (کافران است) که نازل می کنیم، نَحْنُ خَلَقْنَاكُمْ فَلَوْلَا تُصَدِّقُونَ-ما شما را خلق کردیم پس چرا قیامت را تصدیق نمی کنند. ترجمه این آیه بر اساس نظر گذشتگان در ترجمه چنین آمده-ما شما را آفریدیم چرا آفرینش مجدد را تصدیق نمی کنید. در ترجمه عرف خطای فاحشی دیده می شود. ما شما را آفریدیم چرا آفرینش مجدد را تصدیق نمی کنید. این آیه نشان می دهد که مترجم ذهنیت تفسیری خود را در ترجمه به کار گرفته و صداقت در ترجمه را فدای تصورات ذهنی کرده است. ما در قیامت آفرینش دیگر نداریم مرده است و با همین شکل که مرد زنده می شود. آفرینش خود را گذرانده است. آفرینش دیگر یعنی خداوند دو باره بساط مه بانگ را راه می اندازد و 18 میلیارد سال باید سپری شود تا انسان بار دیگر آفرینش شود. أَفَرَأَيْتُم مَّا تُمْنُونَ- آیا ریختن منی خود را دیده اید آیا شما آن را خلق کرده اید یا ما. این ترجمه دقیقا همان نظر ابن عباس در هزار و چهار صد سال پیش است. با توجه به سایر آیات که این کلمه به کار برده شده معنی تحولات هنگام مرگ می دهد که در مقاله افرایتم ما تمنون و تحولات هنگام مرگ شرح داده ام و دیگر به آن نمی پردازم. أَأَنتُمْ تَخْلُقُونَهُ أَمْ نَحْنُ الْخَالِقُونَ-آیت تحولات (مقدرات هنگام مرگ) را دیده اید.آیا شما این مرگ را آفریده اید یا ما خالق آن هستیم. دلیل روشن آیه بعد است که می فرماید. چرا تمنون معنی مقدر شدن می دهد. ریشه این کلمه از منی است و منی هم چند وجه معنی دارد آرزو، تقدیر، برنامه ریزی، می هم اصلاحا به آب مرد گفته می شود. در صدر اسلام طرح وبرنامه در انجام کار ها و در خلقت مفهومی نداشته است.


نَحْنُ قَدَّرْنَا بَيْنَكُمُ الْمَوْتَ وَمَا نَحْنُ بِمَسْبُوقِينَ ما مرگ را بین شما مقدرکرده ایم و این مرگ را مسبوق به سابقه قرار نداده ایم. مرگ فقط یک بار اتفاق می افتد. و ما نحن به مسبوقین را هرگز کسی از ما پیشی نمی گیرد معنی شده است. نظری به ترجمه رایج هم داشته باشیم.


آيا از نطفه‏ اي كه در رحم مي ‏ريزيد آگاهيد؟


آيا شما آن را (در دوران جنيني) آفرينش پي درپي مي ‏دهيد، يا ما آفريدگاريم ؟ کجای این دو آیات چیزی که مترجمین معنی می کنند دیده می شود.این تفسیر است و نه ترجمه. أَأَنتُمْ تَخْلُقُونَهُ- آيا شما آن را (در دوران جنيني) آفرينش پي درپي مي ‏دهيد، این آیات قبل از آیه مورد نظر ما آمده است. وقتی می خواهیم نظر گذشتگان هزار سال قبل را بر قرآن تحمیل کنیم عاقبت ترجمه ای که کرده ایم را نگاه نمی کنیم. من این آیات را مقایسه می کنم و قصد اساعه ادب به مترجمین محترم ندارم و می دانم که آن چه بر باور نشست را نمی توان به راحتی از ذهن خارج کرد و برای این قبیل افراد نظر گذشتگان مقدس است، پس قرآن فدای آن نظرات؟ به ترجمه نگاه کنید مهم نیست ترجمه را از کجا گرفته ام همه از روی هم رو نویسی می کنند.

أَفَرَأَيْتُم مَّا تُمْنُونَ- أَأَنتُمْ تَخْلُقُونَهُ أَمْ نَحْنُ الْخَالِقُونَ- آیا تحولات هنگام مرگ را می بینید، آیا شما آن را خلق می کنید یا ما خالق آنیم-چرا این دو آیه را این طور ترجمه می کنند. آفرینش پی در پی از کجا آمده، آيا شما آن را (در دوران جنيني) آفرينش پي درپي مي ‏دهيد، يا ما آفريدگاريم. البته این ترجمه به اصطلاح تصحیح شده است. خودتان ترجمه را بخوانید و قضاوت کنید. قسمتی از ترجمه آیه 12 سوره مومنون با این آیه تلفیق شده مثلا معنی ام نحن خالقون یا ما خالق آن هستیم، شده یا ما آفریدگاریم. موضوع خلق، فاکتور گرفته شده است. بنابراین مرگ را خدا بین شما مقدر کرده است. سخن از قیامت است و گروه های مختلف در قیامت و خداوند به دروازه ورود به قیامت که مرگ است می پردازد. زندگی این دنیا به ادامه آن که در قیامت است وصل است و مرگ این دو را به هم وصل می کند. هر دو دنیا مادی است. بنابراین از آیه چنین استنباط می شود که ما بدل در جهان موازی داریم ما در قیامت زنده می شویم . انا نحن نحی الموتی و نکتب ما قدموا و آثارهم و کل شیی اخصیناه فی کتاب مبین. چرا مرگ برزخ مرده ها است و عامل ایجاد بدل انسان است نایز به یررسی و نوشتار جدا گانه دارد.


علی ان نبدل امثالکم و ننشاکم فی ما لا تعلمون


بدل یعنی همان ولی آن نیست. ما اصل یک چیز داریم و بدل آن را درست می کنیم. این بدل مثل اصل است امثالکم، مرده زنده می شود. خود مرده دیگر وجود ندارد. سلول های بدن نابود شده و اثری از آن وجود ندارد ولی تکنیک و فن آوری خالق متعال شیوه آن را با روش همان قوانین حاکم بر ماده انجام می دهد. منشاء آن که ننشاکم می شود در جایی است که شما نمی دانید، ولی اگر فکر کنید وبه علوم طبیعی و چگونگی خلق ماده اطلاع داشته باشید، می توانید منشاء آن را درک کنید. وَلَقَدْ عَلِمْتُمُ النَّشْأَةَ الْأُولَى فَلَوْلَا تَذكَّرُونَ-نشاء نخستین خود را به یاد می آورید، پس چرا تذکر پذیر نیستید. انشاء آغاز پیدایش یک چیز در پروسه طرح و تدوین آن است ولی تا خلق و کامل شود زمان می برد. خلق کیهان تا خلق منظومه شمسی یک خلق مستقل است و هدف دارد زمین باید خلق شود و حیات در آن آغاز به خلق شدن کند هفت آسمان جو زمین برنامه ریزی شود" قضاهن" دو دوره خلق هفت طبقه جو زمین. انشائکم فی الارض ایجاد و پرورش است تا نفس واحده. تا نفس واحده که علقه است خلق شود. تمام این خلق ها هر کدام طرح زمان بندی و شرایط خاص خود را دارد این را قرآن می فرماید. خلقکم اطوارا، خلق از مراحل مختلف گذشته است نشاء اول مره تا نشاء آخری، که انسان تکامل یافته به صورت آدم ظاهر شد خلق ها دارد.

ایه32 سوره نجم


الذین يَجْتَنِبُونَ كَبائِرَ الْإِثْمِ وَ الْفَواحِشَ إِلَّا اللَّمَمَ إِنَّ رَبَّكَ واسِعُ الْمَغْفِرَةِ هُوَ أَعْلَمُ بِكُمْ إِذْ أَنْشَأَكُمْ مِنَ الْأَرْضِ وَ إِذْ أَنْتُمْ أَجِنَّةٌ فِي بُطُونِ أُمَّهاتِكُمْ فَلا تُزَكُّوا أَنْفُسَكُمْ هُوَ أَعْلَمُ بِمَنِ اتَّقى.‌ کسانی که از گناهان بزرگ و زشتی های اشکار اجتناب می کنند جز گناهان نا خواسته، بی شک پروردگار تو نسبت به آنان آمرزش گسترده ای دارد،او به شما آن گاه که شما را در زمین انشاء کرد، در حالی که در شکم نیای خود به صورت جنین هایی بودید دانا تر است، پس خود را بی عیب مپندارید زیرا او به تقوا پیشگان دانا تر است. بنابراین در زمین شما را انشاء کرد. تکامل آگاهی در قرآن.


این نشاء کلی است که هدف آفرینش است از یک خلق تا خلق مرحله بعدی هم نشاء خاص خود را دارد به مقاله تکامل داروین و تکامل قرآن و تفاوت آن ها مراجعه فرمایید. در شکم نیای کهن خود و در جنین های مختلف دروه های خلق و انشاء مکرر را گذرانده اید که خدا سرگذشت خلق شما را در زمین می داند. در درون خود خلق ها دارد و رسیدن به خلق آخری پایان نشاء هدفمند است. فطرکم اول مره همان انشائکم اول مره است. حضرت ابراهیم می فرماید و مالی لا اعبد الذی فطرنی والیه ترجعون.-چرا کسی را که من را از درون انبساط کیهان باز کرد یا بیرون آورد( تا خلق کند) را نپرستم و به همان جا که فطرنی شدم که محدوده خدا است، احدیت است باز می گردم. در درون محدوده انبساط و قبل از انبساط ذرات بنیادی حاکم بودند و همه این ذرات از انرژی ناب منبع غنی فوتون ها که از صفت ذاتی خداوند متجلی می شوند منشاء و ماده خلق می شود. بنابراین در قیامت شما را مثل خودتان تبدیل می کنیم از فوتون ها که در فطرکم اول مره انشاء شما را آغاز کردم. از نور علی النور،انرژی ناب، نور خداوند.انا لله و انا الیه راجعون. ما به خداوند تعلق داریم و از او ابداع شدیم و به او نیز بر می گردیم.سید محمد تقوی اهرمی ششم اسفند ماه 1399ویرایش جدید بهمن 1401

بازدید: 779