قُلْ سِيرُوا فِي الْأَرْضِ فَانْظُرُوا كَيْفَ بَدَأَ الْخَلْقَ ثُمَّ اللَّهُ يُنْشِئُ النَّشْأَةَ الْآخِرَةَ إِنَّ اللَّهَ عَلى‌ كُلِّ شَيْ‌ءٍ قَدِيرٌ

در زمین گردش کنید و بنگرید خداوند چگونه حیات را آفرید. بر اساس آخرین یافته های علم زیست شناسی پایه و اساس حیات از حما مسنون آغاز شد، توده نرم سیاه چسبنده بر روی سفال داغ و پخته ،ماکرو مولکول های آلی زنجیره ای حامل کد های ژنتیکی . زیبا ترین و پر مفهوم ترین کلمه از مشهودات حیات و این نقطه آغاز تکامل حیات است. هدف این سایت آشنائی بیشتر با قرآن مجید و نگاه به آن با دید و عینک علوم طبیعی و فیزیک است و شفاف کردن موضوعات خلقت کیهان در شش روز ، زمین در دو روز و مفهوم هفت آسمان و خلقت آن در دو روز و اقوات در چهار روز از دیدگاه قرآن و مقایسه آنها با آخرین نظریه های علمی است. موضوع مرگ و حیات، قیامت از دید علم فیزیک و قرآن مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد. مقالاتی در این زمینه تقدیم باز دید کنند گان سایت می گردد به علاوه بر اساس کیف بدأ الخلق شما را با بند پایان و حشرات ایران و عجایب خلقت آن اشنا می کنیم و سایت حشرات ایران تنها سایت حشره شناسی با متنوع ترین انواع گونه های راسته بند پایان در خاور میانه با حدود 20000 عکس دست اول و تصویر برداری شده توسط اینجانب که همه آیاتی از خداوند متعال در حیات زمین هستند. آدرس سایت حشرات ایران .insectsofiran.com

CopyRight © سید محمد تقوی اهرمی.

برای آشنائی با رزومه اینجانب اینجا کلیک کنید.

اینستاگرام     hammanmasnun@

s.m.taghaviahrami94[@]gmail.com

هفت درب جهنم جزء مقسوم و ذرات بنیادی است

مقدمه نوشتار


موضوع باب به معنی درب که باز و بسته می شود و محیطی بسته را به خارج از آن متصل می کند مانند درب منزل از یادگار تفسیر گذشتگان است که به ما رسیده است و ما نیز همان تفکرات را بدون مراجعه به سایر آیات قرآن و تجدید نظر در آنها در تفاسیر باز گویی می کنیم. دلیل آنهم اینکه ظاهر آیات متشابه را می خوانیم و آن را بر اساس ذهنیت خودمان که همان ذهنیت گذشتگان است که بر باور ما نشسته تفسیر می کنیم. دنیای هزار و سیصد سال قبل با دنیای ما از نظر برداشت ها و تفکرات کاملا عوض شده است. علوم طبیعی پیشرفت بسیار چشمگیری داشته است ولی ذهنیت ما همچنان در زمان کهن پرواز می کند و بر آن ذهنیات هم تعصب می ورزیم. عیب کار ما این است که برای پیدا کردن مفهوم یک آیه اصلا به قرآن و آیات متشابه آن رجوع نمی کنیم و تجزیه و تحلیل آیات و مقایسه با واقعیت های علمی روز نزد مفسرین ما جایگاهی ندارند. باب علاوه بر درب فصل، سرا، درگاه نیز معنی می دهد و آیات فراوانی نیز وجود دارد که به وضوح تعریف جهنم و جایگاه آن از نظر علم اختر شناسی و حتی علم کوانتوم اشاره کرده است و ما بدون توجه به آن آیات فورا به منابع قدیم مراجعه و معنی را بیرون می آوریم گویا نظر گذشتگان وحی منزل است و نه قرآن، در قرآن هیچ اشاره ای به هشت درب بهشت نشده و در روایات بدون استناد به قرآن مطالبی عنوان شده است که برای ما مسجل نیست که این روایات درست است یا خیر. 

وَ قُودُ هَا النَّاسُ وَ الْحِجارة و مفهوم علمی آن

 

مقدمه نوشتار

يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا قُوا أَنْفُسَكُمْ وَ أَهْلِيكُمْ ناراً وَقُودُهَا النَّاسُ وَ الْحِجارَةُ عَلَيْها مَلائِكَةٌ غِلاظٌ شِدادٌ لا يَعْصُونَ اللَّهَ ما أَمَرَهُمْ وَ يَفْعَلُونَ ما يُؤْمَرُونَ -6 سوره تحریم ای کسانی که ایمان آورده اید خودتان و خانواده خود را از آتشی که هیزم آن مردم و سنگ است محافظت کنید. جهنمی که در آن ملاءکه غلاظ و شداد گماشته شده که از امر خدا سرپیچی نمی کنند و ماموریت محوله را انجام می دهند. خطاب آیه به انسان های مومن است که سعی کنند خودشان را از آن حفظ کنند. با توجه به آیه 77 سوره مریم که می فرماید همه باید از این آتش عبور کنند-وَإِن مِّنكُمْ إِلَّا وَارِدُهَا كَانَ عَلَى رَبِّكَ حَتْمًا مَّقْضِيًّا-هیچ کس از شما نیست مگر اینکه در آن (جهنم سوزان) وارد می گردد و این امر برنامه ریزی شده و حتمی است. آین آیه بوضوح می فرماید که همه باید از این آتش عبور کنند و در آیه 69 همان سوره می فرماید-ثُمَّ لَنَحْنُ أَعْلَمُ بِالَّذِينَ هُمْ أَوْلَى بِهَا صِلِيًّا-و ما خود می دانیم که چه کسانی مستحق جهنم هستند. مفسرین هم این عبور را به پل صراط تشبیه نموده اند. خداوند گروه هاءی که در قیامت باید حسابرسی شوند را از درون آتش بیرون می کشد. انسان های مومن و خطا کار. ضمنا چرا خداوند سوخت این جهنم را از سنگ و انسان است و ملاءکه چرا غلاظ و شداد هستند واین جهنم کجا رخ می دهد و فرد مومن چرا باید از آن عبور کند. برای روشن شدن این مطلب توصیفی از این جهنم در قرآن است که با هم بررسی می کنیم. آیات 17 تا19 سوره حدید و 8 تا 31 سوره مدثر به ما در فهم آیه کمک می کند. در نوشتار جهنم آتش چوب و ذغال نیست هیزم آن کوارک و بوزون است در باره آتش جهنم در ابتدای انبساط کیهان که خداوند به فطرکم اول مره اشاره کرده پرداخته ام. آیات فراوانی به رخداد واقعه ای قبل از قیامت اشاره کرده اند که کیهان و ماده کنونی در انقباض کیهان به مرحله پیدایش نخستین (مه بانک) بر می گردد. در این نوشتار به 5 آیه که اشاره به آتش اول مه بانک است اشاره شده است که مورد بحث قرار می دهیم. 

جهنم آتش چوب و ذغال نیست هیزم آن کوارک و بوزون است

مقدمه نوشتار

قل كُونُوا حِجارَةً أَوْ حَدِيداً - أَوْ خَلْقاً مِمَّا يَكْبُرُ فِي صُدُورِكُمْ فَسَيَقُولُونَ مَنْ يُعِيدُنا قُلِ الَّذِي فَطَرَكُمْ أَوَّلَ مَرَّةٍ فَسَيُنْغِضُونَ إِلَيْكَ رُؤُسَهُمْ وَ يَقُولُونَ مَتى‌ هُوَ قُلْ عَسى‌ أَنْ يَكُونَ قَرِيباً-بگو سنگ باشید یا آهن و یا از چیز دیگری که برای شما خیلی محکم تر است و در دل های شما به آن وابسته هستید. گویند چه کسی ما را زنده می کند بگو آن کس که برای نخستین بار شما را از محدوده انبساط کیهان( به تعریف علمی از محدوده پلانک ) بیرون آورد. با تعجب سر های خود را می جنبانند و می گویند زمان آن کی است بگو شاید خیلی نزدیک باشد.


انسان، سنگ و آهن دارای ساختار مادی یکسانی هستند. همه از اتم ها تشکیل شده اند. حال این سوال پیش می آید اتم های آهن و یا سنگ با هم متفاوتند و چگونه هر سه که ماهیت ساختاری مختلفی دارند و اتم های ساختاری آن ها گوناگون است انسان از آن ها زنده می شود. ما از همان جا هم آغاز به خلق شدن کردیم. انسان اگر آهن و یا سنگ هم باشد زنده خواهد شد روند زنده شدن انسان را خداوند از نظر علم کوانتوم برای ما شرح می دهد. همه چیز از خداوند احد و صمد آغاز شد. ابتدا نور علی النور یا به زبان علمی انرژی ناب بود که به یک باره و منحصر بفرد که امری است واحده و کمتر از یک کلمح البصر با فرمان کن فیکون صادر می شود و از عدم و از عالم ماوراء ماده نور ناب صادر می شود و این نور می شود منبع خلق کیهان از هیچ از ذات مبارک خداوند تجلی می کند. آن هایی که می گویند اگر قرار باشد ماده از نور خداوند تجلی کند یعنی خداوند نور است و ایراد می گیرند، قرآن را نخوانده اند و در تخیلات فلسفی خود غوطه ورند. وقتی خداوند می فرماید انا لله وانا الیه راجعون معنی این می دهد که ما که ماده هستیم به طریقی از نور ذات خداوند ایجاد شده ایم. در حقیقت بر خلاف علم فیزیک کل جهان مادی نمی توانسته در یک نقطه بسیار ریز تر از اتم فشرده شده باشد اشتباهی که فیزیکدانان مرتکب شده اند و روی آن هم فکر نکرده اند.

اگر قبول ندارند ابزار ریاضیات را بکار گیرند و محاسبه کنند آیا پاسخ درستی دریافت می کنند، می گویند از هیچ، قرآن نیز می فرماید خداوند کیهان را از هیچ ابداع کرد. هیچ علم فیزیک و هیچ قرآن هر دو هیچ است ولی مفهوم آن با هم متفاوت هستند. علم فیزیک می گوید هیچ خود به خود و از هیچ ایجاد شد. کلمه ای که دانشمندان را به فکر فرو برده و در صدد هستند برای آن توجیهی پیدا کند و به تصورات ذهنی و تخیلی رو آورده اند که در بحث این نوشتار نمی گنجد. هیچ قرآن می فرماید کیهان از هیچ ( هیچ تعریف مادی است و در محدوده احدیت وجود ندارد و هیچ است ایجاد شد ولی این هیچ از ماوراء ماده و از نور ناب یا از عالم غیب به جهان مادی تزریق شد. بدیع السموات و الارض خداوند ایجاد کیهان از هیچ.

هیچ از تعاریف ماده است که ابتدا نبود و هست می شود و ماده از آن ایجاد شد. این محدوده که تعینات و مفاهیم ماده در آن هیچ است بی نهایت کوچک است عناصر اصلی ساختار ماده بصورت درهم تنیده هستند الکترون ها، بوزون ها کوارک ها و میون ها آماده شروع انبساط کیهان هستند تا در شکل دادن هسته اتم شرکت کنند و ابداع به خلق صورت گیرد و ملائکه قوانین طبیعت است که خداوند به عنوان پیام در ابتدای انبساط کیهان جاعل می کند. پروتون ها و نوترون ها خلق می شوند و به هم می چسبند. به مقالات کیهان از خداوند احد و صمد ایجاد شد و انبساط کیهان از نظر علم و قرآن مراجعه فرمایید. محدوده قبل از انبساط کیهان مملو از اشعه است و اشعه هم از نور ناب ایجاد شده. بنابراین منشاء ایجاد ماده که باید از هیچ ایجاد شود همین محدوده است که نوعی نار در آن حاکم است و این نار حرارتی دارد به اندازه ده به توان 32 درجه. تصور کنید پنج هزار میلیارد میلیارد میلیارد درجه سانتیگراد. در انقباض کیهان عمل عکس بیگ بانک است .حرارتی است که پوسته اتم را بر می دارد و پروتون ها و نوترون ها به اجزاء سازنده آن ها یعنی کوارک ها و بوزون ها تبدیل می شوند لواحه للبشر است. پوست انسان معنی نمی دهد پوست انسان آب جوش درون کتری هم آن را بر می دارد. تصورات ما درباره نار با واقعیت ها باید هم خوان شود تا عظمت آیات قرآن را درک کنیم. در اینجا آیات 50 و 51 سوره اسراء اشاره به محدوده احدیت و صمدیت دارد، محدوده عرش العظیم. خداوند عرش های فراوان در جهان مادی دارد. عرش مدیریت و طرح و برنامه خداوند است هر پدیده مهم طبیعی که خداوند خلق می کند عرش خاص خود را دارد ثم استوی علی العرش متفاوت است. ما و جهان مادی از این محدوده آمده ایم و مجددا به این محدوده برمی گردیم.