قُلْ سِيرُوا فِي الْأَرْضِ فَانْظُرُوا كَيْفَ بَدَأَ الْخَلْقَ ثُمَّ اللَّهُ يُنْشِئُ النَّشْأَةَ الْآخِرَةَ إِنَّ اللَّهَ عَلى‌ كُلِّ شَيْ‌ءٍ قَدِيرٌ

در زمین گردش کنید و بنگرید خداوند چگونه حیات را آفرید. بر اساس آخرین یافته های علم زیست شناسی پایه و اساس حیات از حما مسنون آغاز شد، توده نرم سیاه چسبنده بر روی سفال داغ و پخته ،ماکرو مولکول های آلی زنجیره ای حامل کد های ژنتیکی . زیبا ترین و پر مفهوم ترین کلمه از مشهودات حیات و این نقطه آغاز تکامل حیات است. هدف این سایت آشنائی بیشتر با قرآن مجید و نگاه به آن با دید و عینک علوم طبیعی و فیزیک است و شفاف کردن موضوعات خلقت کیهان در شش روز ، زمین در دو روز و مفهوم هفت آسمان و خلقت آن در دو روز و اقوات در چهار روز از دیدگاه قرآن و مقایسه آنها با آخرین نظریه های علمی است. موضوع مرگ و حیات، قیامت از دید علم فیزیک و قرآن مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد. مقالاتی در این زمینه تقدیم باز دید کنند گان سایت می گردد به علاوه بر اساس کیف بدأ الخلق شما را با بند پایان و حشرات ایران و عجایب خلقت آن اشنا می کنیم و سایت حشرات ایران تنها سایت حشره شناسی با متنوع ترین انواع گونه های راسته بند پایان در خاور میانه با حدود 20000 عکس دست اول و تصویر برداری شده توسط اینجانب که همه آیاتی از خداوند متعال در حیات زمین هستند. آدرس سایت حشرات ایران .insectsofiran.com

CopyRight © سید محمد تقوی اهرمی.

برای آشنائی با رزومه اینجانب اینجا کلیک کنید.

اینستاگرام     hammanmasnun@

s.m.taghaviahrami94[@]gmail.com

پاسخ به شبهات و ابهامات قسمت اول

خوانندگان محترم سوالاتی که از مطالعه مقالات من پیش آمده مطرح کرده اند که در زیر پاسخ آن را از دیدگاه خودم و با استناد به آیات قرآن و علم روز بیان می کنم

سوال اول

- در آیه 258 بقره، حضرت ابراهیم ع می فرماید: خورشید از مشرق بیرون می آید. تو از مغرب آن را بیرون آور.! حاوی چه نکته علمی است؟ آیا این رخداد بصورت یک معجزه واقع شده است؟ چه توجیه علمی دارد؟

هیچ معجزه ای در کار نیست. خداوند از زبان حضرت ابراهیم واقعیت های خلقت کیهان را بیان می فرماید. اینکه خورشید از مشرق بیرون می آید قدرت خداوند است. حضرت ابراهیم در حرکت خورشید و ماه و ستارگان تفکر می کند و مثالی می زند. اینکه خورشید و ماه و ستاره زحل غروب می کنند نمی تواند خدای من باشند خداوند غروب و طلوع ندارد. در نهایت سخن بسیار علمی می فرماید.ومالی لا اعبد الذی فطرنی و الیه ترجعون. این سخنان حضرت ابراهیم نیست سخنان خداوند است که از زبان ایشان بیان می فرماید و گر نه حضرت ابراهیم آن هم در آن زمان چه به انبساط کیهان. خداوند این کلمات را در فرهنگ انسان تازه هوشمند شده از نسل آدم می خواهد جا بیاندازد تا در فرهنگ انسان مطرح شود و به موقع انسان های نسل های آینده به واقعیت آن پی ببرند. تفکر در طلوع و غروب ستاره و ماه و خورشید به این جا ختم می شود که انبساط کیهانی در کار بوده و همه چیز از همان انبساط کیهان خلق شد. چرا خدایی را نپرستم که من را باز کرد فطرنی معنی خاص خود را دارد تا کنون خلق کردن معنی کرده اند. امروزه ما معنی این کلام را درک می کنیم که همه چیز از درون محدوده پلانک و از ذرات بنیادی آغاز به ایجاد کردند و همه چیز هم به همان جا (قبل از انبساط کیهان) بر می گردد . ترجعون به همان دوره پلانک باز می گردیم. اخیرا دانشمندان روسی ثابت کرده اند که کلمات و قواعد زبان ها که همه مشابه هستند دوره تکامل خود را در ژنوم انسان گذرانده اند و پدیده برنامه ریزی شده بوده است. حدود نود درصد ژنوم انسان تاریخچه تکامل معنویات و رشد تفکر و تعقل، بیان، نوشتن، زبان مکالمات همه از ایتدای خلق اولین نطفه حیات تا ظهور آدم به عنوان اولین انسان تکامل یافته در ژن های که هیچگونه نقشی در ساختار مادی بدن انسان ندارند و تا کنون تحت نام ژن های ناکار آمد ردیف بندی شده بودند ثبت شده وجود دارد. خلقیات انسان که شامل همه رفتار و کردار می شود هم زمان با خلقت اولین نطفه حیات از توده رسوب شده در لایه های کریستال سنگ رس در آن الهام می شود در نفس واحده اولین سلول تک یاخته هسته دار با ژنوم کامل که در قرآن با جمله فالهمها فجور ها و تقوا ها بیان شده است.. بنابراین تمامی کلماتی که خداوند می خواهد برای انسان شرح دهد در قالب تمثیل ها و اندرز ها و داستان ها و سخنان پیامبران منعکس و بیان می فرماید.
سوال دوم

- در آیه 73 بقره، در ماجرای گاو بنی اسرائیل، زدن قسمتی از بدن گاو ذبح شده به بدن مقتول و اینگونه زنده کردن مردگان به دست خدا چه توجیه علمی دارد؟

- در آیه 57 اعراف و آیات مشابه به این که زیاد است مثل 19 و 50 در ادامه 48 روم، عین آیه 73 بقره ولی با فرایندی ظاهراً متفاوت چه توجیه علمی دارد؟ البته این موارد نزدیک تر به ذهن هستند( زنده شدن زمین با باران. البته مردگان را هم با این مثال هم فرایند می گوید! ) و قابل قبول تر تا آیه 73 بقره
پاسخ سوال

زمانی که فهم و درک مردم بسیار ناچیز بود برای اینکه مفهوم خداوند که صاحب هستی است بین مردم زمانه جا بیفتد و جزء فرهنگ مردم قرار گیرد برخی کلمات را خداوند با معجزه نشان داده و فهمیدند که یک قدرت بر تر در جهان است به نام خداوند. این چنین کلمات جا افتاد. معجره امری است خارق العاده و خارج از ضوابط علمی است مانند عصای موسی. توجیه علمی می تواند تنها از طریق تله پورتیشن کوانتومی صورت گیرد که چند مثال در قرآن است.

آدم اولین انسان تکامل یافته فکری است ولی هنوز آگاهی ندارد. خدا به او بیان ، فکر کردن ونوشتن عطا کرد. اقراء بسم ربک الذی خلق خلق الانسان من علق اقرا و ربک الاکرم الذی علم بالقلم علم الانسان ما لا یعلم

بخوان به نام خدای تو که انسان را از علق آفرید بخوان به نام خداوندی که به انسان اکرام کرد و به انسان نوشتن آموخت و به انسان چیز هائی که نمی دانست یاد داد. در دوره ظهور آدم تا کنون خداوند با ارسال پیامبران کلمات را آموخت و در زمانی که انسان هنوز رشد فکری نداشت و علمی در کار نبود معجزه به مردم آموخت که یک قدرت لایزال به نام خداوند وجود دارد .

در جهان بینی قرآن خلق حیات نتیجه خلق کیهان است. از ابتدای شروع خلق حیات برنامه داشته است. واذا قضی امر، هنگامی که امر خداوند تقدیر بر انجام قرار گرفت فرمان صادر می کند و امرخود را در ماده قرارمی دهد. بنابراین سامان دادن طرز تفکر انسان هم کار خدا است. ما باید فرق معجزه با رخداد های علمی را در قرآن تشخیص بدهیم. ایه 73 سوره بقره هم در این ردیف است. اگر دقت کنیم تمامی معجزات با دستور مستقیم خدا که ذکر می شود صورت می گیرد .موسی عصایت را بیانداز، عیسی با اذن من مرده را زنده کن، ابراهیم پرنده را چهار قسمت کن و بگذار در جا های مختلف تا آن ها جمع و زنده کنم تا تو یقین حاصل کنی که من خدایم. بنابراین معجزه تنها با دستور مستقیم خدا است و خودش در آن معجره حضور دارد. زبان و دستور زبان هم ساخت خدا است. دانشمندان روسی اخیرا کشف کرده اند که زبان و قواعد آن هم روند تکاملی داشته است و در ژنوم نا کار آمد ضبط شده است. (البته آنها نمی گویند این کار خدا است ولی می گویند ژنوم انسان نشان می دهد که کلام و کلمات و قواعد زبان هم همزمان با تکامل موجودات زنده تکامل و تحقق یافته و فالهمها فجورها و تقواها و خولق الانسان، خلق با ضمه خ خلق کردن معنویات است. مقاله خُلق و خَلق و فرق آن ها و نقش ماء دافق در هر دو مراجعه فرمایید.


سوال سوم

در آیه 57 اعراف و آیات مشابه به این که زیاد است مثل 19 و 50 در ادامه 48 روم، عین آیه 73 بقره ولی با فرایندی ظاهراً متفاوت چه توجیه علمی دارد؟ البته این موارد نزدیک تر به ذهن هستند( زنده شدن زمین با باران. البته مردگان را هم با این مثال هم فرایند می گوید! ) و قابل قبول تر تا آیه 73 بقره.
پاسخ به سوال

جهان بینی قرآن بر خلق حیات و تکامل موجودات در زمین و جو آن است. اگر ما مفهوم سماوات و الارض و جهان بینی قرآن را درک نکنیم رشته جهان بینی آفرینش در حیات زمین را بریده ایم و سر در گمی عجیب در تفسیر قرآن را نصیب خود کرده ایم و ناچاریم دست به دامان تصورات ذهنی و خرافات بزنیم. مهم ترین پایه حیات در بارش و چرخش دورانی پروسه بخار آب و تبخیر و مجددا اشباع بخار آب و تبدیل شدن به قطرات باران است. این یک پدیده مهم در حیات است. چه عاملی این چرخش را ایجاد می کنند. باد، این که آب دریا ها و در خشکی و مزارع تبخیر و مجددا بر می گردد و اینکه در اتمسفر زمین در جائی ثابت این ابر ها تجمع می کنند و باد آن ها به هم فشرده و اشباع می کنند را در یکی دو قرن اخیر کشف شده و در سوره روم به شرح عوامل چرخش و بقاء حیات می پردازد و همه این ها را آیات خداوند می نامد. تجمع ابرها، تجمیع بخار آب، چرخش باد رعد و برق همه در خدمت حیات در زمین هستند که سیارات دیگر این رحمان را ندارند.

رحمان رحمتی است که در آن زیان هم است و رحمت این زیان را می پوشاند. کلمات هر کدام حساب شده انتخاب شده اند و چینش آنها تصادفی نیست با برنامه ریزی و تقدیر صورت گرفته است. خداوند حیات را در آب قرار داد اینکه بگوییم حیات از آب درست شده و موجودات از آب تشکیل شده اند غلط است. آب محیط ایجاد خلق و پرورش ( سویته) و تکامل موجودات است. انسان مجموعه ای از واکنش های شیمیائی با برنامه ریزی نرم افزار ژنوم و فرماندهی روح خدا(امر و دستور نهاده شده در ژنوم موجودات زنده گیاهی و جانوری) در محیط آبکی است و آب در ساختار بدن موجودات نقش ندارد. بنابراین آیات زیر آیه 57 اعراف 19 و 50 و48 روم همه آیات متشابه اساس و عامل بقاء و تداوم حیات را بیان می فرماید و سوره روم هم تکرار و کلمه از جمله آیات دیگر که خلق کردم را به آن ها اضافه کرده است و من آیاته مفهوم خاصی دارد. تمام پدیده های طبیعت مانند ایات خداوند در قرآن مجید است. قرآن در طبیعت هم مشابه دارد. سبع المثانی ( پدیده های موجود در هفت آسمان شاهکار بنای حیات در زمین) و القرآن مجید. سبع المثانی سوره حمد نیست. سوره حمد مثانی قرآن نیست. حال به آیات نگاه کنیم. اعراف 57

 

وَهُوَ الَّذِي يُرْسِلُ الرِّيَاحَ بُشْرًا بَيْنَ يَدَيْ رَحْمَتِهِ حَتَّى إِذَا أَقَلَّتْ سَحَابًا ثِقَالاً سُقْنَاهُ لِبَلَدٍ مَّيِّتٍ فَأَنزَلْنَا بِهِ الْمَاء فَأَخْرَجْنَا بِهِ مِن كُلِّ الثَّمَرَاتِ كَذَلِكَ نُخْرِجُ الْموْتَى لَعَلَّكُمْ تَذَكَّرُونَ-

او است که قبل از بارش باران باد را می فرستد تا ابر ها را جمع و فشرده کنند و ابر ها بر سر زمین های خشک و لم یزرع هدایت و باران رحمت را بر آن نازل کند زمین مرده را زنده گرداند و ثمرات بی شمار از آن زمین مرده بیرون آورد. میت و حی( مرده و زنده) تنها به موجود زنده ارتباط دارد و حیات استمرار مرگ و زندگانی است. بلد المیت یعنی زمین لم یزرع همین طور هم شما را در زمین از مرده (موجود نبودن) با بارش باران و رویش گیاه و پخش اکسیژن و تامین طعام و جذب آن توسط خوردن و شکستن مولکول های جذب شده توسط آنزیم ها و انتقال آن ها به اعضای بدن توسط آب به بدن و سامان دهی آن توسط نرم افزار تعبیه شده در بدن با فرماندهی روح و برنامه ریزی لقاح از شکم مادران خارج می سازد یعنی در زمین مانند گیاه بیرون می آئید. روش بیرون آمدن و رشد گیاه با بیرون آمدن و رشد جنین از یک پروسه همآهنگ حیات تبعیت می کنند. چقدر زیبا و علمی پروسه استمرار حیات را بیان می فرماید. درک و فهم آیات متشابه باید با تفکر و دانستن روش بیان مطالب و جهان بینی قرآن امکان پذیر است. باید ترجمه منظور آیه را بیان کند و گرنه هر بچه دبستان که عربی یاد بگیرد می تواند ترجمه تحت الفظی بیرون آورد ذهن باید از تصورات کهن خلاص و آزاد شود تا بتواند با استفاده از علم روز و بیان مطالب قرآن مفهوم یا تاویل آیه را بیان کند. آیه 48 سوره روم

اللَّهُ الَّذِي يُرْسِلُ الرِّيَاحَ فَتُثِيرُ سَحَابًا فَيَبْسُطُهُ فِي السَّمَاء كَيْفَ يَشَاء وَيَجْعَلُهُ كِسَفًا فَتَرَى الْوَدْقَ يَخْرُجُ مِنْ خِلَالِهِ فَإِذَا أَصَابَ بِهِ مَن يَشَاء مِنْ عِبَادِهِ إِذَا هُمْ يَسْتَبْشِرُونَ-خداوند است که باد ها را برای تحرک ابر ها می فرستد مطابق معیشت و برنامه ریزی الهی (قانون طبیعت) آن را به هم پیوند می دهند تا گسترش یابد و آن ها را یک پارچه کرده و می بینی که از میان آن ها باران خارج می شود و باعث خوشحالی دریافت کنندگان می شود. آیه 19 سوره روم


يُخْرِجُ الْحَيَّ مِنَ الْمَيِّتِ وَيُخْرِجُ الْمَيِّتَ مِنَ الْحَيِّ وَيُحْيِي الْأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِهَا وَكَذَلِكَ تُخْرَجُونَ-زنده را از مرده خارج می سازد و مرده را زندگی می بخشد و زمین (خاک لم یزرع) را پس از باران سبز و خرم می کند(زنده می کند) و این استمرار مرگ و زندگی برای بقاء حیات است و شما نیز این چنین در زمین خارج می شوید. این باز آفرینی خلق اول است. بالا اشاره شد از زمین خارج می شوید غلط است در زمین خارج می شوید به روشی که در برنامه تدوین شده الهی است و باران باید ببارد سبزه زارها و گیاهان اکسیژن مورد نیاز حیات فراهم کنند، غذای مورد نیاز خورده شود و نرم افزار ژنوم تحت فرماندهی روح ساماندهی رشد و تکثیر را عهده دارد و عمل لقاح صورت گیرد و جنین در شکم مادر رشد و خارج شود. این تحولات در زمین انجام می شود و در زمین مانند گیاه خارج می شوید روند پروسه حیات را شرح می دهد. در این جا هیچ اشاره ای به قبر نشده و در قیامت نیست و در زمین این دنیا است و این پروسه مرگ و زندگی استمرار و بقاء حیات است. انسانی که به دنیا می آید مولکول های او در گیاهان و خوراکی ها است و مرده است که مشیت الهی در برنامه نرم افزاری هدایت ژنوم قرار داده شده و مطابق نرم افزار تعبیه شده شخص زنده می شود در روی زمین. حال با این دید به آیات زیر نگاه کنیم.

خداوند در این آیات تمامی مشهودات حیات در زمین را آیات خداوند می داند. آیات 24 و 25 سوره روم
وَمِنْ آيَاتِهِ يُرِيكُمُ الْبَرْقَ خَوْفًا وَطَمَعًا وَيُنَزِّلُ مِنَ السَّمَاء مَاء فَيُحْيِي بِهِ الْأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِهَا إِنَّ فِي ذَلِكَ لَآيَاتٍ

لِّقَوْمٍ يَعْقِلُونَ24
و از دیگر آیات اوست که برق را به قصد بیم و امید، به شما می نمایاند و از آسمان باران می فرستد تا زمین لم یزرع را بدان زنده سازد این آیات عبرت هایی است برای کسانی که در آن ها تفکر و تعقل می کنند.


وَمِنْ آيَاتِهِ أَن تَقُومَ السَّمَاء وَالْأَرْضُ بِأَمْرِهِ ثُمَّ إِذَا دَعَاكُمْ دَعْوَةً مِّنَ الْأَرْضِ إِذَا أَنتُمْ تَخْرُجُونَ 25
و از دیگر آیات او تداوم حیات در زمین و جو آن با قوانین جاریه که امر او است و چون شما را دعوت به زندگی در زمین کند چنین خارج می شوید.


وَلَهُ مَن فِي السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ كُلٌّ لَّهُ قَانِتُونَ -هرآنچه در طبقات جو زمین و زمین است به او تعلق دارد و همه فرمان او را انجام می دهند.
وَهُوَ الَّذِي يَبْدَأُ الْخَلْقَ ثُمَّ يُعِيدُهُ وَهُوَ أَهْوَنُ عَلَيْهِ وَلَهُ الْمَثَلُ الْأَعْلَى فِي السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَهُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ


و خدا است که آفرینش حیات را آغاز (برای نخستین بار خلق می کند) و سپس آن را برای تداوم حیات باز آفرینی می کند و این کار برای او آسان است نمونه بارز آن در طبقات جو زمین و زمین است که او عزیز و با حکمت است.


فَانظُرْ إِلَى آثَارِ رَحْمَتِ اللَّهِ كَيْفَ يُحْيِي الْأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِهَا إِنَّ ذَلِكَ لَمُحْيِي الْمَوْتَى وَهُوَ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ
پس به آثار رحمت خدا بنگر که چگونه زمین را پس از مردنش زنده می کند این چنین مرده ها را زنده می کند او بر هر کاری تواناست در این آیه هم زنده شدن مرده ها آن هایی که نیستند و در پروسه برنامه ریزی که آثارش نعمت او در زنده شدن زمین لم یزرع(بیرون آمدن سبزه از دانه ای که نرم افزار رشد و شدن آن از مواد جذب شده از خاک است را) می بینیم. این جا هم ارتباطی با قیامت ندارد آثار زنده شدن درهمین زمین و در پروسه حیات است.


بقیه سوالات انشاءالله در مقاله پاسخ به سوالات قسمت دوم نظر خودم را بیان می کنم. سید محمد تقوی اهرمی-3/11/1400

بازدید: 741