قُلْ سِيرُوا فِي الْأَرْضِ فَانْظُرُوا كَيْفَ بَدَأَ الْخَلْقَ ثُمَّ اللَّهُ يُنْشِئُ النَّشْأَةَ الْآخِرَةَ إِنَّ اللَّهَ عَلى‌ كُلِّ شَيْ‌ءٍ قَدِيرٌ

در زمین گردش کنید و بنگرید خداوند چگونه حیات را آفرید. بر اساس آخرین یافته های علم زیست شناسی پایه و اساس حیات از حما مسنون آغاز شد، توده نرم سیاه چسبنده بر روی سفال داغ و پخته ،ماکرو مولکول های آلی زنجیره ای حامل کد های ژنتیکی . زیبا ترین و پر مفهوم ترین کلمه از مشهودات حیات و این نقطه آغاز تکامل حیات است. هدف این سایت آشنائی بیشتر با قرآن مجید و نگاه به آن با دید و عینک علوم طبیعی و فیزیک است و شفاف کردن موضوعات خلقت کیهان در شش روز ، زمین در دو روز و مفهوم هفت آسمان و خلقت آن در دو روز و اقوات در چهار روز از دیدگاه قرآن و مقایسه آنها با آخرین نظریه های علمی است. موضوع مرگ و حیات، قیامت از دید علم فیزیک و قرآن مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد. مقالاتی در این زمینه تقدیم باز دید کنند گان سایت می گردد به علاوه بر اساس کیف بدأ الخلق شما را با بند پایان و حشرات ایران و عجایب خلقت آن اشنا می کنیم و سایت حشرات ایران تنها سایت حشره شناسی با متنوع ترین انواع گونه های راسته بند پایان در خاور میانه با حدود 20000 عکس دست اول و تصویر برداری شده توسط اینجانب که همه آیاتی از خداوند متعال در حیات زمین هستند. آدرس سایت حشرات ایران .insectsofiran.com

CopyRight © سید محمد تقوی اهرمی.

برای آشنائی با رزومه اینجانب اینجا کلیک کنید.

اینستاگرام     hammanmasnun@

s.m.taghaviahrami94[@]gmail.com

قیامت و نقش اطلاعات در زنده شدن مرده ها

قیامت بازگشت به زندگی بعد از مرگ و یکی از سه اصل اعتقادی اسلام است توحید، نبوت و قیامت. قرآن در آیات فراوانی به توصیف قیامت پرداخته، زندگی در آن را با زندگی دنیا مقایسه کرده است و تمام نعمت هائی که ما در حیات دنیا از آن بهره مند هستیم در آن جا فراهم است. در حقیقت ادامه حیات در این دنیا است با این تفاوت که انسان های مومن و مسلمان از انسان های گمراه جدا سازی می شوند و زمین هم عوض می شود و بدل آن جایگزین آن می گردد.

پروسه حیات از آغاز ایجاد ذرات بنیادی قبل از انبساط کیهان ودر محدوده احدیت یا سینگولاریته کیهانی شروع می شود فطرکم اول مره و الیه ترجعون مفهوم والائی در خلقت انسان دارد شما را برای نخستین بار فطر کردم و به همان جا باز می گردید. فطر مفهوم کاملا خاصی است که خداوند برای شروع خلق انسان که با ایجاد ذرات بنیادی برای خلق ماده آغاز می شود به کار برده است. همان طور که خلقکم به معنی ایجاد از مواد اولیه شیمیائی بر روی پوسته جامد و داغ زمین تازه متولد شده و در درون سنگ رس و از رسوب سیاه حما مسنون ته نشین شده بین لایه های سنگ رس است

وَلَقَدْ خَلَقْنَا الإِنسَانَ مِن صَلْصَالٍ مِّنْ حَمَإٍ مَّسْنُونٍ. در واقع انسان را در سنگ رس سفال مانند و از رسوب ته نشین شده در آن خلق کردم. فطر مرحله قبل از انبساط کیهان است جائی که ذرات بنیادی در هفت دوره متفاوت که در قرآن به درخت زقوم یاد شده ایجاد شدند. در اصل معنی" فطرکم" شما را باز کردم است و این کلمه تشبیه است برای رساندن این مفهوم که شما برای نخستین بار قبل از خلق ماده و از ذرات بنیادی شروع به ایجاد شدید. کلمه ای است که در جهان معنی مختص خود را دارد و مشابه آن وجود ندارد بنابراین باید مانند کلمه خلق کردن خودش مورد استفاده قرار گیرد. از درون انبساط کیهان و از ذرات بنیادی شما را شروع به ایجاد کردم. الیه ترجعون به فطرکم اول مره بر می گردید و از آنجائیکه مه بانک از نور ناب ، نور علی النور از صفت ذاتی خداوند متجلی یافت در اصل باز گشت به فطرکم باز گشت به خدا است جمله "انا لله و انا الیه ترجعون" مترادف با آن است.

مفسرین همان معنی خلق کردن برای آن انتخاب کرده اند زیرا مفهوم ان را نمی دانستند واکنون هم زیر بار علم نمی روند. خداوند با زبان علم مدرن امروزی با ما سخن می گوید واز آنجائیکه تمامی معانی کلمات تشبیهی در آیات متشابه از زمان صدر اسلام تعریف شده و مفهوم واقعی را نمی رساند باید به روز رسانی شوند. حال مطالبی که عرض کردم چه ارتباطی به قیامت دارد. قیامت بعد از برگشت جهان مادی به فطرکم اول مره که در قرآن به جهنم سقر نام برده شده و مراحل آن شجره زقوم است بر پا می شود. چرا باید کلیه ذرات بنیادی به ماهیت اولیه خود بر گردند و وارد نور علی النور شوند به مقاله-جهنم آتش چوب و ذغال نیست هیزم آن کوارک و بوزون است. تمام موارد فوق از آیات قرآن بدست می آید. محدوده احدیت آغاز ابداع جهان مادی و مراحل آن تا انبساط کیهان

یا معشر الجن و الانس ان استطعتم و مفهوم واقعی آن

مقدمه نوشتار


کلمه جن در آیات مختلف بیان شده ، واقعیتی است که وجود دارد که در باور مردم از قدیم الایام با تخیلات و تصورات ذهنی همراه بوده و امروزه هم همان باور ها در مطالعه قرآن معیار تاویل آیات قرار می گیرد که در نوشتار های -جن و باور عمومی و دید گاه قرآن -جن و جان از خرافات تا واقعیت قرآنی شرح داده ام. آیه33 سوره الرحمن جن و الانس به عنوان یک مجموعه "ایه الثقلان " مورد خطاب قرار می گیرد و می فرماید-یا مَعْشَرَ الْجِنِّ وَ الْإِنْسِ إِنِ اسْتَطَعْتُمْ أَنْ تَنْفُذُوا مِنْ أَقْطارِ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ فَانْفُذُوا لا تَنْفُذُونَ إِلَّا بِسُلْطان- ای گروه جن و انس اگر می توانید (استطاعت این کار را دارید) به لایه های سماوات و الارض نفوذ کنید. پس این کار ا نجام دهید، اما شما نمی توانید مگر با تسلط بر این کار. کلمات کلیدی این آیه یا معشر، سماوت والارض، جن و انس و سلطان است. برای تاویل یک آیه باید ابتدا مفهوم کلمات کلیدی آن را دانست در غیر این صورت ما نمی توانیم منظور آیه را درک کنیم. این آیه اگر با دید علمی روز به آن نگاه کنیم در حقیقت یک اعجاز علمی پیش گوئی قرآن است که امروزه به وقوع پیوست و انسان توانست با تسلط بر ابزار نفوذ به جو زمین به ماه سفر کند و انواع ماهواره را به فضا بفرستد. این ادله ای است برای حقانیت وجود خداوند و وحی بودن کلام خدا. چگونه می توانیم این تاویل را اثبات کنیم. باید به کمک آیات دیگر کلمات کلیدی را رمز گشائی کنیم.

جن و باور عمومی و دید گاه قرآن

مقدمه نوشتار


در باور تمامی فرهنگ ها و ملل از قدیم ایام موضوعاتی که اتفاق افتاده و نتوانسته اند آن را توجیه کنند به ارواح، شیاطین و اشباح و جن ارتباط داده اند. جن موجوداتی بوده اند که در بدن انسان رسوخ می کرده و او را از حالت طبیعی خارج می کرده است و هر ملتی برای خود در این باره افسانه هائی تخیلی ساخته اند که جزء فرهنگ آن جامعه در آمده . اما امروزه با توسعه علم و دانش برق و روشنائی فهم و آگاهی به خصوص در شهرها تقریبا ناپدید شده است. دوران تاریکی های شب و نبودن امکانات روشنائی گسترده یکی ازعوامل گسترش این خرافات شده بود که در باور مردم نقش بسته است.

در عربستان صدر اسلام با توجه به بیابانی و گرم بودن هوا که مجبور بودند کاروان ها را در شب راه بیاندازند. بیشترین اتفاق ها در شب رخ می داد. حمله دزدان به کاروان و ظاهر شدن حیوانات که در تاریکی مانند شبح می ماندند به خرافات در باره جن دامن می زد. کلمه جن در تمامی کتاب های ادیان الهی نام برده شده است. خداوند به بنی آدم توسط پیامبران نکات مهم وقایعی که باید آشنا می شدند مانند سموات و الارض، خلقت انسان در خاک، جهنم، قیامت، بهشت و جن به مرور در داستان ها و پند و اندرز ها بیان می فرمود و پس از ظهور آدم هدایت معنوی او را بر عهده داشت. تمامی کلماتی که خداوند در قالب تشبیه بر بنی آدم و توسط پیامبران نازل فرموده رخداد هائی است که در جهان مادی وجود دارند که از دید انسان پنهان است و خداوند آن ها مطرح کرده است انسان باید بداند موضوعات پشت پرده مشهودات حیات چیست و با این کلمات آشنا باشند و با تلاش و آگاهی علمی به آن ها برسد. در این نوشتار سعی می شود منشاء علمی و کلمات جان و جن را با مقایسه آیات قرآن کشف نمائیم. باید توجه داشت که کلمات جن، شیطان و ملائکه در قرآن به مفاهیم مختلف آمده است و ما تنها کاربرد این کلمات در ساختارمادی انسان را بررسی می کنیم. مثال ملک سبب است و ملائکه اسباب بقاء ماده و در زمین تداوم و بقاء حیات است بعلاوه ابزار رساندن پیام و دستور خداوند هم است که ما وجه اول یعنی نقش ملائکه (جان و جن هم جزء ملائکه هستند) در ساختار مادی انسان را مد نظر قرار می دهیم. دلیل رسوخ خرافات جن در فرهنگ گذشته را در مقاله جن و جان از خرافات تا واقعیت قرآنی-قسمت اول جان ملاحظه فرمایید